pondělí 28. prosince 2015

Šťastné a veselé

Byly. Netradiční, ale byly.
Jak víte, 21. prosince jsme se nastěhovali do "našeho" krásného domečku. Krásného, malého a také prázdného. Už několik dnů dopředu jsem plánovala okenní výzdobu, která u nás ve Štursovce v Litoměřicích byla zvykem, co pamatuji. Ráda jsem chodila ulicí a v duchu hodnotila, která je nejhezčí. Tamhle svícen, onde blikačky jak od cirkusu, jinde papírové vystřihovánky. Pro dekoraci z papíru jsem se rozhodla i tady. Je to levné, a přitom efektivní. Potřebujete jen čas, trochu šikovnosti, tužku, nůžky, izolepu a čtvrtku. Právě poslední jmenovaná, pani čtvrtka, mi celý můj plán aspirace na nejhezčí výzdobu v ulici málem zhatila. Při shánění čtvrtek jsem zjistila, že klasických papírnictví je tu jako šafránu a když už jsem na "něcojakopapírnictví" narazila, čtvrtky nevedly. Nakonec mě zachránil Poundland, který měl zrovna naštěstí závoz i se čtvrtkami. Na výrobu vystřihovánek potřebujete šablonu. Když ji nemáte, musíte si ji nakreslit sami. Na internetu naleznete všechno, včetně inspirace a tak jsem inspirována kreslila a kreslila.

Poté vystřihovala a vystřihovala.


Lepila a lepila. Výsledek posuďte sami. Já su spokojená Úžasný


S nákladem jedné libry mám stoprocentně nejlevnější okenní výzdobu, nicméně v jednoduchosti je krása a naše okna se mezi těmi všemi světýlky a Santa Clausi šplhajícími do oken vůbec neztratí. Třeba takovýto velký Santa na mě mává hned ve vedlejší ulici...



23. prosinec byl mým šťastným dnem. Získala jsem novou práci (čemuž bude brzy věnován samostatný článek),
a před domem ležely dva balíky. O tom, že pošta zde funguje krapítek jinak, než v Čechách, jsem už psala, ale tohle mě zase dostalo tak, že jsem si to musela vyfotit.


Obsah větší krabice mi udělal obrovskou radost, protože měl dorazit až 29. prosince. Koloběžka!! Krásná koloběžka od Ježíška, hlavně na cesty do práce a zpět. Mám v plánu s ní jezdit i na nákup. Myslím, že si nás tu budou brzy dobře pamatovat.
























Obsah druhé krabice byl překvapením- čokoládové tyčinky od poskytovatele internetu!







Za dveřmi na mě čekalo ještě jedno překvapení, vánoční přání! S očekáváním jsem ho otevřela, jelikož bylo nadepsané pouze číslem domu. Uvnitř stálo v překladu: "Vítejte v Jennings Field! Veselé Vánoce" Janet a Frank. Číslo 3."Byla jsem naprosto dojata a vydala se přes ulici zazvonit na autory naší první psané pošty. Otevřela mi starší paní, kterou ihned následoval její manžel. Babička a dědeček z pohádky. Tak vřelí lidé, že jsem se po našem asi dvacetiminutovém rozhovoru dalších dvacet v kuse bezdůvodně usmívala. S Frankem jsme na sebe dnes zamávali přes ulici a popřáli si šťastný nový rok.
Ovšem zpět k k našemu rozhovoru. Dozvěděla jsem se, že ve stejné ulici, jen o pár domečků dále, bydlí paní Jitka z Čech, postarší paní se svým anglickým manželem a českou maminkou, která téměř neumí anglicky a je ráda, když si s někým může popovídat česky. Líbí se mi tu více a více...

24. prosinec jsme načali poslední čokoládkou z adventního kalendáře. Zajímavé je, že i anglický kalendář má 24 okýnek přesto, že dárky pod stromečkem angličani nalézají až 25. ráno.





Snídani- vánoční cukroví a horkou čokoládu- jsem servírovala na našem novém jídelním servisu, který jsme pořídili na charitě za 4 a půl libry (18 kousků porcelánu!). Charitních obchůdků je tu spousta, v podstatě to jsou takové naše sekáče, kam lidé nosí použité i nepoužité věci nejrůznějšího charakteru, ty se prodají a výtěžek jde na ten či onen účel, dle charity.





K obědu jsme šli s Ketynkou aportovat, respektive já cestou zajížděla kolobrndu a mé zbylé dvě třetiny za mnou utíkaly. Máme zde krásné travnaté místo mezi dětskými prolejzačkami a venkovní posilovnou. V Čechách by zde byla velká cedule zakazující vstup psů.Tady je cedule upozorňující majitele, aby si po svém miláčkovi uklízeli.




Po řádném vyvenčení jsme šli nakoupit do našeho místního supermarketu Sainsbury. Ověšeni taškami jak jinak, než jako vánoční stromeček, jsme odcházeli domů. Neměli jsme hrnce ani pánve, pouze troubu a jeden plech. Bramborový salát s řízkem se tak odložil na později a na našem zánovním jídelním servise se skvěli pečené kuřecí paličky s plátky opečených brambor. Nebylo ani soli, ani pepře. Slané máslo s kečupem a hořčicí však vypomohlo a manžílek si vážně šmakoval.







Co se týče stromečku, šetříme lesy a máme umělý. Svítící. Malý, aby to vypadalo, že máme hodně dárků. Pod stromečkem můžete vidět ony Crackers. V podstatě blbost, ale krásně to vypadá a máte radost, že pod stromečkem něco máte. Taky můžete vidět automat na žvýkačky. Patrně jsem neskutečně infantilní, ale automaty na žvýkačky mě vždycky fascinovaly, stejně jako skákací hrady. Proč jsou tam dva? Tož byla akce 1+1, no nekupto, dva automaty! Přijímáme tak rezervace na druhý automat!Smějící se




1. svátek vánoční jsme využili k procházce a poznávání Flackwellu. Prošli jsme tak skrz golfové hřiště, kolem něho a skrz zase zpátky. Krásná procházka, ovšem za hezkého počasí bych se trochu bála možné smrti přímým úderem golfového míčku. Když jsme šli my, bylo bezpečno, golfisti asi ještě pod stromečkem rozbalovali nové sady holí.









2. svátek vánoční jsme k přežití potřebovali nějaké potraviny. Napadlo nás zajít do Tesca, které mělo být vzdálené necelé tři kilometry. Mělo. Nepodívali jsme se doma pořádně na trasu a tak jich bylo pět.





27. prosinec byl posledním dnem platnosti Martinovo měsíční jízdenky. Tak jsme rozhodli, že ji využijeme a pojedeme do Wycombu za povánočními výprodeji. Přijeli jsme pozdě, nejkupovanější velikosti byli zrovna ty naše. Na pultech obchodů tak byli dámské velikosti L a vyšší, pánské cokoli jiné, než L. Dámská obuv 41 klasicky nedostatkové zboží. I tak jsme ale Martinovi pořídili rifle, bundu a boty. Já si našla alespoň jedny botičky a obligátní ponožky.

Na závěr všem přejeme šťastný nový rok! Nám patrně zítra přijdou hrnce, tak si na Silvestra možná i uvaříme...

1 komentář:

  1. Minulé Vánoce, tedy předloňské, byly pro mou sousedku první, které trávila s přítelem.
    První Vánoce, kdy nedostala jeden jediný pitomý dárek. Ani blbý mejdlo a nebo kamínek hezkýho tvaru...
    Tyhle Vánoce, loňské, trávila stěhováním z předraženého baráčku zpět sem, k nám. Vánoce měli až na Silvestra a aby nebyla bez dárku, vyráběli jsme jí tady sklenice soli do koupele.
    Pořizovací cena takového dárku?
    Tak desetikačka...
    Je fuk, co je pod stromkem, i poukaz na vánoční pusu se počítá

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...