úterý 5. ledna 2016

Kam s ním?

Uplynulé dva měsíce jsem stále dokola řešila otázku "Kam s tím?". S čím? Zasvěcení možná tuší, že mluvím o krabicích na pájení. O těch pověstných krabicích, kterým jsem již věnovala tolik nenávistných pohledů a tolik ne zcela slušných slov. Nicméně tato otázka byla ke spokojenosti všech vyřešena přestěhováním do našeho nového domova. V našem domečku se totiž nachází tajná skrýš, kterou jsem neobjevila ani při realitní prohlídce. Naprosto perfektní místo, jelikož manžel má radost, že jeho krabičky mají svou komůrku a já mám radost, že nám nehyzdí náš malý, ale krásný prostor k bydlení.

Nicméně!
Vyvstala mezi námi nová otázka, vskutku nerudovská: "Kam s ním?" S čím? S košem na prádlo.
S košem na prádlo, který mezi nás vrážel klín už v Praze. Podle mého názoru, a domnívám se, že to je názor zcela správný, patří koš na prádlo do koupelny. Tím spíše, pokud se v koupelně nachází i pračka. V tehdejší koupelně nebylo přílš mnoho míst, kde by mohl být prádelní koš umístěn. Pod umyvadlem zůstávala však část místa nevyužita a s tím jsem hodlala naložit. Bylo třeba sehnat úzký koš. Provedeno za pomoci Ikei. Koš umístěn do koupelny pod umyvadlo. Určitá část však vyčuhovala. Nijak však nepřekážela, a pokud někomu snad přeci jen zabírala 10 cm životního prostoru, tak tuto skutečnost převyšoval fakt, že koš na prádlo patří do koupelny, ku pračce. Jak možná tušíte, u manžela jsem se s pochopením nesetkala, jelikož právě jeho koš na prádlo životně omezoval. Ze hry "kdo má větší trpělivost" a přemísťování koše z koupelny do ložnice, z ložnice do koupelny, a tak dokola, jsem vyšla jako vítěz. Neměla jsem z toho radost, protože mi mimořádně nešlo o výhru, ale o čistou účelovost a praktičnost umístění koše na prádlo. V neposlední řadě prostě čuchat špinavý prádlo v ložnici nebudu.

Znovu ta samá otázka vyvstala před týdnem, když jsme se nastěhovali do našeho nového domečku. Situace se odlišovala jednou věcí. Pračka je v kuchyni. Nicméně! Vedle toho, že dle mého názoru koš patří do koupelny, se stačilo na vteřinu zamyslet. V případě, že bude koš na prádlo v přízemíčku u pračky, nebude se poté po celém prvním patře válet špinavé prádlo, které si člověk svlékne v koupelně? Bude. O pravdivosti této myšlenky mě přesvědčil první týden, během něhož byl koš na prádlo na přání manžela skutečně dole v kuchyni u pračky. Hru pro jednoho člověka, hru "na sběračku", jsem vydržela jeden týden. Poté koš na prádlo putoval (jako znamení kompromisu) na půl cesty, do mezipatra. Nicméně i zde manžela připravoval o příliš velkou část životního prostoru. A protože prostě špinavý prádlo prostě v ložnici čuchat nebudu.... zbývala koupelna, kde si nyní náš košík po dlouhých peripetiích spokojeně lebedí a každý den místo mě sbírá špinavé spodky a svršky... a tak to má být!

V rámci průzkumu veřejného mínění se Vás ptám, jak se k této otázce stavíte Vy? (Slibuji, že se vás nezřeknu ani v případě, že odpovědí nebude koupelna...)

2 komentáře:

  1. Naprosto souhlasím s umístěním paní "domácí" koš na špinavé prádlo patří do koupelny. Ale naše malá v tom má ještě větší jasno, špinavé prádlo patří rovnou do pračky

    OdpovědětVymazat
  2. My měli vždycky škopek pod vanou a ještě tam táta udělal skvělá dvířka, aby to špinavý prádlo nehyzdilo okolí. A pak jsem se přestěhovali a vana je od zdi ke zdi...
    A koš v koupelně pod oknem, vedle umyvadla. A na koši jsou škopíčky, hrnec na batikování, ve kterém mám všechny kartáče, je tam hromádka uklízecích hadrů a do koče se tek dává jen prádlo, které neperu tak často, jako povlečení (to si nechávám na slušné počasí, doma ho neusuším), posmrkané plíny a kapesníky na vyvářku a sem tam něco na ruční praní, to vezmu vždycky najednou, když jsem hodně motivovaná. Jo a pleteniny, to taky peru jen jednou za čas.
    Ovšem pod umyvadlem stojí kýbl, kam přijde běžné prádlo. A je nás pět, takže kyblík je tak třikrát týdně úplně prázdný. Někdy mám pocit, že peru furt

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...