úterý 19. ledna 2016

(Ne)sprostá slova!

K***a. Do pr****. H***o.
Pokud jste již nyní pohoršeni, dál nečtěte, mohli byste o mně ztratit všechny iluze, které jste doposud měli. Pokud jste nějaké měli.
Jeden z mých rodičů, jeden z pravidelných čtenářů blogu, mě po přečtení posledního článku káravě upozornil, že bych rozhodně neměla být uživatelem takových sprostých slov. Marně jsem v mysli pátrala, kde jsem v článku použila slovo "p**a". Nepoužila. Ono ošklivé sprosté slovíčko hodné dvaceti na holou bylo slůvko "k***a". Které jsem však již, na znamení naslouchání čtenářům, vyměnila za "kurník".

Dovolila jsem si vypsat seznam slov, která za sprostá (většinou) nepovažuji.

1. Kurva
Pokud tímto výrazem zrovna nikoho netitulujete, vážně se domnívám, že se jedná o slovíčko zcela neškodné. Pokud ho použiji, je to například z účelem zvýraznění absurdnosti dané situace ("Co to kurva je???")

2. Prdel ve všech pádech
Kdo nikdy neklel "do prdele", nechť zavře oči. Předpokládám, že nikdo ani nemrkl a některým lezou i oči z důlků. Toto slovo má bezpochyby nejširší využití. Nabývá mnoha významů, jako například prdel ve smyslu legrace ( "Bez prdele."), zapadlé vesnice (Žije v nějaký prdeli."), velkého množství ("Tři prdele"), měřítka krásy ("Ošklivý jak prdel"), části lidského těla ("Sedět doma na prdeli." ) nebo temného místa ("Je tu tma jak v prdeli"). Stejně tak bohatá je ve slovních pádech.

1.pád: "To je prdel." (To je legrace)
2. pád: "Jdi do prdele." ( Už mě opravdu štveš!)
3. pád: Kurva, třetí pád s prdelí fakt nevím.
4. pád: "Polib mi prdel!"(Nech mě už být!)
6.pád : "A je po prdeli" (Opět prdel ve smyslu legrace.)
7.pád: "Nemůžu ti pořád stát za prdelí!" (Musíš se konečně osamostatnit!)
Vedle výše zmíněného se o prdeli zmiňuje i nejedno rčení. ("Sedí to jak prdel na hrnec", "Mít z prdele kliku", "Hoří mu koudel u prdele.")
Na vážnosti prdeli přidává i fakt, že jak prdel samostná, tak prdel ve spojení s předložkou "v", má vlastní stránku na wikislovníku. Můžete se tak vzdělat co se týče správné výslovnosti (fpr̩delɪ), antonym (v cajku) či synonym (v piči).

3. Hovno
Po našem psovi opravdu nesbírám bobíky, kakánky, exkrementy, čokobanánky ani hovínka. Sbírám hovna! Nevylučuji však, že bobíky přijdou s prvním potomkem...

4. Ty vole
Komu se někdy nevmísí do řeči nějaký ten vůl, že... Spojení vola se zájmenem "ty" již považuji spíše za citoslovce údivu, které spíše používám v jeho zkrácené formě "tyvoé" či jen "tyve"!


Více než kdy jindy se těším na Vaše komentáře, z nichž se buď dozvím, že v porovnání s nereprezentativním vzorkem populace jsem hrubé neslušné stvoření zasluhující za takový článek zaracha minimálně na týden, anebo se dozvím, že časy se mění... a stejně jako se z některých obyčejných slov stala slova neslušná (každý jistě vzpomene, jak Babička šukala po světnici), tak z těch méně slušných se stávají slova, nad kterými není třeba se příliš pozastavovat.

Pevně věřím, že tento článek vezme s alespoň špetkou humoru i se mnou krví spřízněná starší generace, abych nemusela mít pocit, že velkou chybou bylo odhalení blogu právě rodině.

50 komentářů:

  1. Jako jo xD používá to každý bez výjimky ale i tak bych tato slov zařadila do sprostých xD... prdel ja poslední dobou používám slovo "řiť". Nevím,ale prostě mě to vzalo. A místo hovna většinou doma používáme "srance" xD ..

    OdpovědětVymazat
  2. Klobouk dolů před tímto článkem. Upřímně jsem se pobavila a zasmála.
    Co se týká slova hovno=bobík, u nás s příchodem potomka se začalo používat slovo šíša a to ve všech pádech.
    První slovní spojení DO PRDELE naše princezna použila ve vaně, když jí dvakrát za sebou spadlo mýdlo
    Děti jsou moc učenlivé a díky tomu se snažíme některá slova omezovat, ale o to je to horší. Stačí ho použít jednou a je to v ....

    OdpovědětVymazat
  3. Jinak jste spolu krásnej páár😊😊

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem si vzpomněla, jak jedni sousedi svou kočku pojmenovali Píča. Teda, oni ji tak nepojmenovali, jen to bylo jediné zvolání, na které přišla domů... Blbě se pak vysvětlovalo dětem, že to není totéž, co číča
    A další na seznamu jsou sousedi, co tak dlouho vysvětlovali psovi, že má udělat hovno, až na to ten pes začal slyšet a venku pobíhaly sousedovic děti a volaly "Hovnooo, Hovnooo"... Ani nepamatuji, jak jsem jmenovali, jsou to prostě Hovnovi...

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Srance jsou snad ještě horší, než h**** Řiť je fajn, schvaluji. Děkuji za kompliment, jen poopravím, že jsme pár a půl

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tak jsme se s manželem vážně zasmáli, super historky

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Děkuji! Též jsme se vážně pobavili!

    OdpovědětVymazat
  8. No, upřímně, v zásadě proti těmto slovíčkům nic extra nemám, sám mám máslo na hlavě, kdybych se teď chtěl rozpovídat o tom, že vybrané způsoby a slušná mluva jsou přitažlivé, jen mám takový pocit, že čím více je člověk používá, tím méně jsou efektivní. Jakože ve smyslu "duševního ulevení", když někdo za každé slovo hodí vola nebo kurvu, tak pak, když šlápne na kostičku lega, mu stejné zaklení příliš nepomůže a musí vymýšlet složitá slovíčka, jak to vynhradit. Kurvafixtyvole, Dopsídíryherrgot, nebo tradiční citát duchovního vůdce mládeže Cartmana Kurvahovnoprdelšukatpoštěvákbarbarastreisandováááááá

    OdpovědětVymazat
  9. Teda holka z tebe bude jeste pekny kousek Ty i o hovne dovedes napsat pekny clanek. Jen se prosim nehrn do politiky, tam se o tom bavi cele dny a nevede to k nicemu. A rodice omluv, vzdyt v tobe vidi porad tu malou holcicku, co ji nemohli koupit ani kolobezku, protoze se bali, aby si nerozbila drzticku.

    OdpovědětVymazat
  10. Bere si půjčku s prdelí plnou dluhů.
    Ale vulgarity jsem jinak dost omezila a v písemném projevu skoro nepoužívám. Vystačím si se sakra. Ale to je spíš asi tím, že nějak vůbec nemám potřebu zvolávat něco nahlas nebo vůbec moc mluvit

    OdpovědětVymazat
  11. To já kurvou tituluji často, zaslouženě, ráda a spoustu lidí No a co...

    OdpovědětVymazat
  12. Jednu dobu som "kurva" používala ako citoslovce... neviem, podľa mňa to záleží na tebe, ako sa na to pozeráš. Kedysi som používala neslušné slová jedna radosť, posledný rok som s tým prestala a čiastočne vynechávam aj to "do prdele" keď som v spoločnosti (možno to je preto, lebo keď sa mi niečo nepodarilo a mala som pred sebou zákazníka, nemohla som si začať mumlať  a nadávať sama pre seba...)
    Čo sa však týka písomného prejavu, nepoužívam ich už dnes tak často, možno len keď mi niečo uletí, že ma to vytočí a chcem si zanadávať... ale to nikdy nie je na blogu... tam som toto nepoužívala (aspoň myslím)...
    Ale čo ja viem.. nevidím na tom nič zlé...

    OdpovědětVymazat
  13. Ja osobne nemám problém s vulgarizmami, pokiaľ sa nepoužívajú pred deťmi, ani s tými najhoršieho rázu. Hoci, nie je to príjemné počúvať v každej vete, ale nepovažujem to za natoľko bežné, že by to stálo za reč.
    Čo sa tých, ktoré si spomenula v článku, okrem "kurva" používam na dennej báze všetky.
    Popravde, zaskočilo ma, že je tam aj ty vole, také rýdzo české, hoci sama som to nachytala a dosť často používam, že som to nepovažovala v nijakom smere za vulgarizmus. Nechápem, čo je na tom zle.
    A špeciálne na blogu. Komu to vadí, tak môže proste prestať čítať a odísť, osobne v tom nevidím problém.

    OdpovědětVymazat
  14. Jooo babička šukající po světnici nezůstala ve třídě plné puberťáků nikdy bez odezvy. Pravdou ale zůstává, že v našich slovnících se často vyskytují daleko nebezpečnější slova, než ta sprostá....

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek, hlavně prdel v pádech já jsem taky hodně sprostá, ikdyž mně to nepřijde, ráda mluvím sprostě, abych něco zdůraznila takže za mě v pohooo :))

    OdpovědětVymazat
  16. Článek je vtipný, to bez pochyby ale mám takovou připomínku, sice též nejsem úplně svatá co se týče prdelí a volů, ale každý tento vulgární výraz se dá nahradit něčím, co vulgárně nevyzní. Právě u skloňování prdele, jsi to tu všem dokázala
    viz. to je prdel (to je legrace)

    OdpovědětVymazat
  17. Článek mě pobavil. :)Vzpomněla jsem si, když jsem dělala praxe v mateřské škole, kde jsem se teda ovládala a pak ze mě večer s kamarády lítalo tolik sprostejch slov, že jsem se až chvílema styděla.

    OdpovědětVymazat
  18. Sprostá slova nepoužívám, ani ne tak z nějaké prudérnosti, ale spíše proto, že jsou to silná slova a situace, která by si je zasluhovala zatím ještě nenastala. Výjimku tvoří sprostá slova v písničkách, ty tam prostě patří, tak proč si trochu "nezanadávat."

    OdpovědětVymazat
  19. Tenhle výčet je vážně v pohodě, všímám si, že já osobně teďka poslední dobou taky mluvim jak dlaždič, často ledacos přirovnávám i k debilům (zima jak debil), "tyvole" se mi úspěšně ale podařilo zaměnit za "ty kokos", ale bohužěl - kurvu, prdel, ale i dámské i pánské pohlavní orgány taky používám poměrně dost.
    Možná bych si to měla zase začít hlídat.

    OdpovědětVymazat
  20. Super článok, jeden z tých, ktoré by tam mali byť.
    Ja osobne používam všelijaké "sprosté" slová (kurva, do piče, do riti, a podobne), veď slovenský jazyk má tak bohatý fond nadávok . Ak nevieš nadávať v cudzom jazyku, ten jazyk ako keby si ani nevedela. . Samozrejme, že pred rodičmi sa ovládam, ale inak si rada poriadne popičujem. Aspoň sa vyventilujem a som opäť pokojná. Aký zmysel by malo to dusiť v sebe?
    Neviem, čo je na tom pravdy, ale čítavám články, že ak sa chceme páčiť mužom, mali by sme prestať používať také slová, lebo sa to jednoducho "nepatrí". Podľa mňa je to kravina a je to len spôsob ako držať ženy "zkrátka", lebo je kopec žien, ktoré sa zo strachu, že sa nebudú páčiť, radšej všetko dusí v sebe, namiesto toho, aby to uvoľňovala v zdravých dávkach, trebárs aj cez nadávky a hrešenia.
    Okrem toho, sú to proste len slová, to len ľudia, a hlavne cirkev pripísala negatívny až neslušný význam slovám ako kokot, piča, kurva a podobne.
    Takže ľudia, nadávajte! Ale sa zasa nič nemusí preháňať. . Takže s rozvahou.

    OdpovědětVymazat
  21. Článek o hovně. Bez prdele.

    OdpovědětVymazat
  22. Do môjho slovníka to patrí, aj keď viem byť hovoriť "čisto", príde mi, že s vulgarizmami je komunikácia dôveryhodnejšia, úprimnejšia aj príjemnejšia :)

    OdpovědětVymazat
  23. Já jsem z Ostravska a na to i svádím svou mluvu, protože do ní ty sprostá slova patří a nijak mě nepohoršují. Většinou :))  A tady ty komentáře mi připomněly to, jak byla mamčina kamarádka asi před pěti lety v Americe u jednoho ze svých synů a malinké vnučky. No a mamce průběžně posílala fotky a na té jedné byla s takovým malým psíkem a okomentovala to: "Šla jsem venčit tu jejich píču." Tak jsme se jí ptali, proč tomu psovi tak nadává, vždyť je roztomilý... U vysvětlení jsem asi deset minut brečela smíchy. Pejsek se jmenuje broskvička... A to se anglicky řekne Peach. A je to fenka, takže prostě "Píča"

    OdpovědětVymazat
  24. Vesměs s tebou souhlasím. Nicméně mám pocit, že právě jako babička máš i ty poněkud zastaralé výrazivo. Sama sice podobná slova užívám, ale čím častěji jezdím v MHD se školáky, tím víc si uvědomuji, jak se tyto vulgarismy mění v archaismy. Asi stárneme

    OdpovědětVymazat
  25. Osobně nejsem zvyklá tyto slova užívat a pravda je taková, že jsem naučená (přiznávám bez mučení) se na tyto osoby koukat trochu zvrchu. Nicméně přiznám se, že život na gymnáziu mě zkazil a občas je použiju. Pořád si však při tom připadám jako vidlák od kravína a zrátka a prostě, buďme upřímní, tyhle slova, byť souhlasím že nějsem vysloveně sprostá, rozhodně nepůsobí učeným a vychovaným dojmem. Ale jsem schopná je tolerovat, nejsou-li za každým pátým slovem. Nebo hůř, nejsou-li všechny v jedné větě Tolik k tomuto tématu :)

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Já toho vidláka vypouštím jen doma nebo s kamarádkami. Myslím, že každý toho vidláka v sobě máme, a neměli bychom ho v sobě celý život dusit. Ale stejně tak bychom ho měli umět ovládat. Čeho je moc, toho je příliš. Ale když si člověk ukopne malíček, tam aaaau, je zkrátka nedostačující.

    OdpovědětVymazat
  27. Přesně! Vtipné a výstižné. Tohle nejsou nijak extra sprostá slova. Nemělo bych být mnoho, ale kdo se dnes zatěžuje s nějakými bobánky, že ano?!

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Děkuji za pochopení článku. Někdy si říkám, že lidem vážně chybí nadhled a špetka humoru. Naštěstí ne všem

    OdpovědětVymazat
  29. Používejte si to, když chcete, ale netvrďte, že ta slova používá každý... není to pravda. Je mi sic jen devatenáct a nejsem si jistá, kolik dalších jako já je, avšak věřím, že "všichni používají sprostá slova" není výrok pravdivý ;).

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Ale to já přeci netvrdím. Nehledě na to že o tom článek vůbec není... Neberme život příliš vážně, stejně z něj nevyvázneme živí

    OdpovědětVymazat
  31. Vzhledem k tomu, že půvab vulgarismů spočívá zejména v "zakázanosti", je jejich zevšedňování ničí. Stanou se běžnými a tím ztratí svou funkci - jako třeba ten vůl. To už skutečně skoro není vulgarismus. Třeba za pár let budeme používat úplně jiná slova... ale jistě budou všechna stejně libozvučná jako ta dnešní

    OdpovědětVymazat
  32. Já už většinu nadávek nepovažuju za nadávky... vlastně je pro mě asi nejsprostější nadávka "bastard"...A pak je tu mé oblíbené citoslovce "KOKOTI" nebo ještě vybraná slova po "piči" a po "kokoti" a je jich pořád víc (aneb vždycky podle potřeby)jako například: pičin, pičinčin, zapičit, vypičit, odpičit, přepičit, zpičit, zkokotit, vykokotit, odkokotit, dokokotit......tak já abych zase šla...

    OdpovědětVymazat
  33. My na Slovensku napríklad žiadnu obmenu slova - vole - moc nepoužívame. Podľa mňa je to súčasť českého národného cítenia, ako my máme trebárs - Ale kokot bačov...

    OdpovědětVymazat
  34. Až na ty vole se mi všechna zdají sprostá. Ale jasně že mi to občas ujede... Můj slovník se mění v závislosti na prostředí. S bratrem mluvím jinak než s rodiči. S kamarádkami jinak, než s kamarády... xD

    OdpovědětVymazat
  35. Vcelku moc nenadávám, ale musím uznat, verzi prdele hojně používám

    OdpovědětVymazat
  36. Podle mě to není nějak pohoršující, ale chápu, že to někomu vadí nebo ho to uráží. Naštěstí, svobodná vůle, že? Když se někdo snaží zargumentovat své jednání, vždy se odvolá na toto tvrzení

    OdpovědětVymazat
  37. Vtipně napsaný a hlavně je to pravda. První slovo mé sestřenice Manky bylo pišikua, protože každý ráno strejda nadával, že ho zas ta sousedovic psí kurva vzbudila.

    OdpovědětVymazat
  38. Upřímně... Toto bylo zábavné :'DYa, docela mě to rozesmálo, to bylo dobré! :'D
    Jak tak přemejšlím, tak vlastně používám hodně sprostých slov, ale přitom očividně zas až tak sprostá nejsou!
    (Yey, s tímhle budu argumentovat )

    OdpovědětVymazat
  39. Já si vždy jedno slůvko oblíbím a pak si jeho pomocí ulevuji poměrně často. Momentálně je to právě slečna na Ká. Ale nejsem na to moc pyšná, vím, že to nezní moc krásně, když ono mi to vážně pomáhá - a čím tvrdší slovo, tím větší úleva, samozřejmě...

    OdpovědětVymazat
  40. Taky je používám. "Ty vole" je na běžném seznamu vyřčených slov. "Prdel" moc často nepoužívám. "Hovno" prakticky vůbec. A pro "kurvu" jsem začala používat takový "ekvivalent". Místo "kurva" si nadávám: "kudla z pudla". Pomáhá to, má to stejný účinek a není to sprosté. Samozřejmě, že mi to někdy ujede (někdy častěji), ale komu ne??

    OdpovědětVymazat
  41. Když je člověk fakt naštvanej, má občas potřebu použít pádnější výraz. Akorát nevím, proč ta slova používat v psaném textu na blogu, podle mě je lepší vulgarity vynechat a nechat si je pro chvíle, kdy člověku spadne kladivo na nohu...

    OdpovědětVymazat
  42. Já nejsem žádný pedant přes sprostá slova. Sama se snažím nepoužívat jich nadbytek, a taky mi moc nejsou příjemné moje spolužačky, které za každým slovem řeknou vole. Ale s tvým článkem v zásadě souhlasím. A pojednání o prdeli se ti povedlo. :)

    OdpovědětVymazat
  43. Tak tento článek mě fakt pobavil! Prostě aji když mi něco spadne, tak většinou neřeknu Jejda....

    OdpovědětVymazat
  44. [34]: [35]: Proč mi to zní jako Gorbačov? [39]: Tyto reakce mám nejraději, ty s historkami a zrovna takovými. Děkuji za pobavení

    OdpovědětVymazat
  45. Super článek, taková slova vnímám úplně stejně, jen se to špatně vysvětluje té starší generaci no

    OdpovědětVymazat
  46. Přesně prdel není sprosté slovo!

    OdpovědětVymazat
  47. Dojdi mi k tamté prdelce pro číslo (k té krásné dívce)
    Ha, 3. pád  Sprostá slova používám poměrně často a přezdívám jim ,,můj jemný vílí jazyk". Ze spousty důvodů, které by nešlo všechny vyjmenovat.

    OdpovědětVymazat
  48. alphabet-of-life19. února 2016 v 2:02

    Článek byl suprovej.. i když nejsem zastánce sprostých slov, nehorázně jsem se pobavila. :))

    OdpovědětVymazat
  49. No, podle lidí kolem mě to sprosté je, ale já to používám. A pak si připadám jako sprosťačka Přitom takhle mluví většina lidí a nikdo se nad tím nepozastavuje :)

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...