neděle 24. ledna 2016

Jak (ne)papáme

Někdo někdy řekl, že prej láska prochází žaludkem. Kdyby to byla pravda, už bych měla na stole rozvodový papíry.

Nebývala jsem k zahození, vařit jsem docela uměla. Polívčička, kuřátko, gulášek, rajská...podle receptu a špetky babicovského nadhledu se dalo jakžtakž všechno.
Péct taky. Dortíky, koláče, jablečný, tvarohový, kynutý, nekynutý... pyšně jsem pekla i manželovi do práce, když měl narozeniny.
Poslední rok i grilovat doma na lince. Tento um jsem poslala o dům dál, panímamince do Žatce, které se tak domácnost rozrostla o náš raclette gril.

Po třech měsících v Anglii pořád něco postrádám a tak trpělivě čekám na humanitární pomoc z Čech, jenž má dle plánu dorazit 26. února ráno. Humanitární pracovníci ve složení Jitka Plachá a Miloslava Krejzová vyrážejí námi vyzkoušenou dodávkou s přívěsem z Hlavního nádraží z Prahy, 25. února, čas bude upřesněn. Pokud si chcete zlepšit karmu, přijímáme vše, co je české a dobré. A taky 24. února má prej nějaká stará vochechule narozeniny a prej miluje překvapení!

Pomalu si zvykám na ten život bez tvarohu, bez tří druhů mouky, bez rohlíků s vysočinou. Musím. O víkendu se snažím něco uvařit, minulý víkend to byly karbanátky s novým bramborem, teď máme špagety s mletým....
Přes týden si kupujeme k obědu jídlo nebo bagetu v práci, k večeři je většinou kombinace "co dům dal" a "udělej si sám".
Jídlo je tu hodně drahý, ale člověk si vždycky musí uvědomit to porovnání s platem. Pak se dá narazit i na pár věcí, který jsou za skvělou cenu a vážně dobrý. Nějaké takové naleznete níže.

Výtečné měkkoučké koblížky za v přepočtu ani ne dvacet kaček. Ty vlevo s nejrůznější nápní, já nejradši pudinkovou. Nicméně už nekupujeme, protože nejlepší měli v Morrissons, v bydlišti naší noční můry.

Zrovna dnešní snídaňová záležitost. Nejlepší ovesná kaše, kterou jsem kdy jedla. Lákavě voní a skvěle chutná, což uznal i Martin, který na tohle moc není. Sáček vysypeme do mističky, zalejeme trochou mléka, zamícháme, šoupneme do mikrovlnky, a za dvě minutky je hotovo. 22 sáčků se dá pořídit za 2 libry, tedy necelé 4 kačky za mňamkózní snídani.


Značka Cadbury je tu hodně oblíbená, něco jako naše Milka. Balení šesti musli tyčinek se koupí za libru, tedy nějaký halíř přes 6 korun za tyčinku. Asi jsou pekelně nezdravé, ale je mi to fuk. Jsou pěkně čokoládové a dávám si je jako svačinku ke kafíčku... Chodím 6 kilometrů denně, tak mi to snad odpustí i všichni Cajtajmlahajlovci.

Další kafíčková záležitost, ale na doma. V Poundlandu 3 balení za libru. Tedy necelých 13 kaček za balení. Opět asi pekelně nezdravé, ale pekelně žravé.

Ve chvílích největší nouze a lenosti je třeba mít ve skříňce kelímek poslední záchrany, instatní polívku. Tyhle jsou nejlepší. Výrazná chuť a ještě můžete něco vyhrát. ( Už jsem se zmiňovala, že vochechule má ráda překvapení?)
Abych nezapomněla na cenovou kalkulačku, tak tady máme kelímek za nějakých 30kaček.

Jaku u nás vždy najdete v regálu Eidam, tady vždy najdete čedar a red leicester, jejichž cena je zhruba necelých 30 kaček za sto gramů. Čedaru pak naleznete 4 druhy, podle výraznosti chuti (mild, medium, mature, extra mature)


A to nejlepší nakonec. Chai latte! V Praze ho seženete za 140 korun, tady za 2 libry v Tescu. My na něj nedáme dopustit a příště beru do zásoby. Kdo nezná a má rád čaj, mléko, skořici... rozhodně by měl vyzkoušet!

A je toho mnohem víc, co by bylo k ukázání, ale to byste se měli přijet někdy podívat. Stejně jako naši humanitární pracovníci, na které se už moc těšíme. (Samozřejmě nejen kvůli tomu, že přijedou s plným valníkem... Úžasný )

2 komentáře:

  1. Musím ocenit, jak krásně si umí říct "vochechule" o dárečky

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Čekala jsem, kdy to někdo zmíní Celý život se mě pořád někdo ptá, co chci k narozeninám a já pořád odpovídám  "Nic." nebo "Nevím." Toto je totiž jedinečná chvíle, která se možná již nebude opakovat!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...