pátek 29. ledna 2016

Třiďte odpad!

Nezačala jsem chodit po ulicích s cedulí Greenpeace a vyzývat obyvatele této planety k její záchraně, jak by se snad z nadpisu mohlo pozdávat (i když mimochodem třídit odpad a méně využívat automobil byste taky mohli).
Tento článek bude s věnováním. Věnuji ho odpadu a popelnicím. Zeleným, černým, modrým, hnědým.
Ani zmínka o žluté není důsledkem mé občasné barvosleposti, ale zdejším rozdílným přístupem ke třídění odpadu. Ještě nyní po třech měsících stojím s odpadkem v ruce a přemýšlím, která je ta pravá.

Černé popelnici na komunál náleží vše, co nenáleží barvě modré, zelené či hnědé.


Modrá není vyhrazena na sklo a zelená na plast, jak vás možná napadlo.
Zelená je tráva... a tak zelená je na zahradní odpad. Tráva, listí.... takovej popelnicovej kompost. Vzhledem k povaze a rozloze naší zahrady nezahrady předzahrady zůstává tato věčně prázdná.

Ne tak popelnice modrá recyklovací, kterou plníme plasty (ne však ledajakými, protože třeba takové igelitové tašky patří do komunálu), skleněnými lahvemi i plechovkami.
Ano, vše do jedné.


Ale kam se nám poděl papír? Do tmavě zeleného boxu s černým víkem, který bychom nyní, po dodávce zboží z Ikei a následné záplavě našeho domu kartony, potřebovali zvětšit zhruba 20x.

Nejsme u konce, ještě nás čeká hnědý kyblík na odpad kuchyňský, tedy jídlo, slupky, kosti... Za sebe nechápu, proč na takovýto odpad je třeba speciální nádoby, když by mu jistě bylo dobře i v zelené kompostové popelnici, avšak proti gustu...

Pokud jste pozorně četli, napočítali jste 5 (slovy pět) nádob na odpad. Tři velké popelnice a dvě menší nádoby. Tento komplet pro každou domácnost! Takzvaně mimo mísu jsou tak výmluvy typu "Já to mám do konťáku na tříděnej daleko".
A tak třídíme a třídíme, a až to všechno roztřídíme....

Další zajímavostí je, že všechny popelnice se nevyváží ve stejný den a ani dny nejsou pravidelné. Je třeba hlídat rozpis a podle toho popelnici postavit blíž k silnici.Tak třeba včera vyváželi černou a hnědou, ostatní zase příští čtvrtek.

Když už jsme u toho smetí, nutno podotknout, že ve srovnání s domovinou je zde neuvěřitelně malá hustota odpadkových košů, odhadem 1koš/1km2. Avšak přesto, že s obalem od sušenky či s h****m v pytlíku musíte ujít docela štreku, než ho zanecháte na místě k tomu určeném, ulice jsou čistější, než v Čechách. Čím to je???

23 komentářů:

  1. Ahoj, máš parádní blog. Pokud budeš mít čas, rádi tě uvidíme i na našem blogu Čas pro DVA :) www.casprodva.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, dneska jsem tenhle blog objevila a čtu si teď postupně všechny články. Moc dobrý - a hlavně se člověk často fakt má čemu zasmát

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Ahoj, moc děkuji. Zaskočila jsem teď nakrátko, ale až bude víc času skočím i nadlouho, máte to moc pěkné, a činí se i chlap, to chválím.... já si o tom stále nechávám jen zdát [2]: Ahoj, děkuji velice! Jaký člověk takové články... já se směju často a ráda a ještě radši jsem, když mohu pobavit i ostatní. U tebe na blogu zřejmě taky nějakou chvíli strávím, páč štítná žláza to je prevít!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo - štítná žláza ... a hlavně ten "umelej" jód z krmiv, co je ve všem Jé, mně u tebe chybí okýnko "odběr novinek". Já už jsem tě dočetla - a nedočkavě čekám na další - smíchu není nikdy dost! Přeju ti hezký víkend (a pro sebe si přeju, aby byl psací )

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Jéé, tak to já nevím, co s tím, ale mrknu někam do nastavení.... já jsem na tyhle věci opravdu tydýt, i proto můj blog vypadá, jak vypadá... protože nic neumím Ale alibisticky říkám, že  v jednoduchosti je krása!

    OdpovědětVymazat
  6. Jdi do Nastavení--pak Položky menu. A přetáhnout zprava doleva, co chceš, aby bylo vidět. Pak klikni uložit.Pozor ale, Blog.cz je prevít - něco přidáš - a jinou položku ti to vyhodí - takže zkontrolovat. Ono to umí snad 4 položky nebo všechny položky - a nějak nic mezi tim (proto tam mám vlevo dole rubriky, i když bych je chtěla pryč). Ale občas, když jsem to opakovaně "tahala" sem a tam jsem tam dostala i 1 položku navíc, než to povůvodně dovolilo - asi jsou tam nějací skřítci

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Než já se s tím vypíšu, tak ty už to máš hotový - a pak, že jsi antitalent! Díky moc!

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: A já si omylem teď komentuju sebe ... a předtím zas jsem tam neklikla na tvoje číslo ... Ach jo

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: To mi povídej o těch skřítkách! Já tam sice můžu mít věcí kolik chci, ale když tam mám aktuální články, tak mi na některé nejde kliknout, takže ty jsem zase odstranila, i když bych je tam chtěla. Nepřeháněj... nejdřív jsem si nastavila odběr novinek tak, že já budu odebírat nějaké ty novinky voyo atd. To já děkuji, píšu si tě jako mého historicky prvního odběratele!

    OdpovědětVymazat
  10. Jo - napiš - třeba za uši No - to si chci taky udělat - ale až zítra (dnes dělám příliš chyb na nějakou odpovědnou práci) - taky jsem si říkala, že aktuální články by byly dobrý. Díky za varování, tak aspoň vím, že jestli to bude blbnout, není chyba ve mně

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě poznámku: chybí někde nahoře název Z Maršálkova - to je přeci pěkný - a v adrese je to dohromady, že to zanikne .... Jsem o tom totiž přemýšlela, když jsem si tě přídávala do odkazů

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jojo, to já bych to tam taky někam dala, to musím pořádně mrknout. K názvu... původně to byl marsalkovic.blog..... pořád jsem zkoušela nastavit to nejzákladnější pozadí a nic, propadala jsem depresi, že jsem tak pitomá, že ani tohle nedokážu. Pak mi napsali, že blogy začínající od "m" to maj prostě rozbitý. Vymýšlej pak název, který není od "m", když jsme Martin a Martina Maršálkovi!

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: No to nemyslíš vážně! Já to četla ten článek, jak to nešlo. Ale že za tím stojí teda takováhle chyba - to by mě v životě nenapadlo! Ta tvoje poslední věta je zas tak hezky vtipně napsaná! Člověk se musí smát - i kdyby nechtěl

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To už mi to nešlo tady, to byl zase vyšší level... jiné pozadí než přednastavené a to se ukázalo, že pitomá jsem vážně já. Já bych to neměla psát, kdyby jsem náhodou zavítal manžel... ale já jsem ve vaně v přitom jsem zažraná do tvého blogu! Jeho za notebook nebo tablet ve vaně vždycky peskuju

    OdpovědětVymazat
  15. Teda tys minimálně druhá super blogerka, se kterou se vážně dobře píše. Zas se směju Hele - tak abys pak nemusela učit svůj notebook plavat prsa

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: A víš co je fakt dobrý? Jak je to "zažrání" vzájemný. A tak to bylo i s tou druhou blogerkou. Já tomu řikám "láska na první klik"

    OdpovědětVymazat
  17. Proč jsem napoprvé četla "láska na první kurník"??

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Kdo ví - odpoví Já vím, ale neřeknu

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Já taky vím. Podvědomí mi říká, že jsem slepice a mám vylézt z vany. Tak já teda lezu a zatím se loučím! Zase někdy!

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: To ne: já myslela na to, jak jsi psala, že ti jeden z rodičů říkal, že máš zmírnit výrazy. A jak jsi tam to slovo ku**a nahradila kurníkem. Na to jsem myslela. Prosim tě, slepice? To je starý - a blbý.Tak hezký večer - ještě by ses tam rozmočila

    OdpovědětVymazat
  21. Teda holky, tady se vykecáváte a já nic, to mi nedá
    U nás to třídění nějak není v módě. Tedy u nás v ulici...
    Ale stejně, sklo odnáším, už proto, že se klukům popelářskejm už dvakrát převrhla popelnice a já pak hledala střepy...
    Papír jde automaticky do školy. Hadry nosím na druhý konec sídliště, v rámci odtučňovací procházky a rostlinný odpad sypem na dvorek, protože potřebujem zpevnit aspoň ty místa, kde se vystupuje z auta.
    No a zbytek do komunálu, co se dá dělat...

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Teď jsi objevila, kde to mezi námi s Dorkou začalo... u popelnic! Ty jo papír ve škole... to jsem už zapomněla. Asi proto, že my jsme měli vždycky prd a ještě dělenej dvěma, páč jsme byli dva. Ale já jsem soutěživý typ, já budu s dětma přivážet náklaďákem!

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Jo, náklaďák jsem jednou potřebovala na víčka Teda málem Kamarád dělá v hospodě a než přišel na to, že i jejich holčička potřebuje víčka do školky, syslil je v práci pro princezničku.
    A bylo jich fakt hodně
    No nakonec jsme byli rádi, že máme kombíka

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...