pátek 22. dubna 2016

Je to venku!

Pokud si vzpomínáte, před nějakou dobou jsem psala, že následující týdny (z dnešního pohledu tedy ty uplynulé), se buď nestane vůbec nic nebo budou přelomové. S radostí sdělujeme, že byly přelomové!! Dámy a páni, držte si klobouky, jízda pokračuje.

Vypovídáme pracovní smlouvy i smlouvu nájemní!

Před necelým měsícem jsme se z různých důvodů rozhodli zkusit hledat štěstí (a více peněz) jinde. Obhlédli jsme pracovní trh a nahodili udičky, na které se ihned ozvali pracovní agenti. Ve hře bylo Německo a severní Anglie. Martin se přikláněl k Německu, já k Anglii a proto je dobře, že Německo nakonec nevyšlo, protože naše diskuze by byla pravděpodobně delší, než ono slavné nařízení EU o prodeji zelí.
Před námi se tak vnášela už jen vidina severní Anglie, která s každým dalším pohovorem získávala zřetelnější obrysy. Po posledním pohovoru přes Skype jsme se připravovali na odmítnutí a doufali v přijetí. Jak tušíte, vyšlo to!
Martinova práce je tentokráte na bázi takzvaného kontraktu, nikoli permanentní pozice jako klasického zaměstnance. Jako kontraktor si musel založit vlastní firmu a nyní je to můj ředitel, vlastník a sekretářka v jednom. Založení firmy zde trvá asi hodinu strávenou na internetu a stojí v přepočtu necelou tisícovku i s kapitálem. Výhodou kontraktu je více peněz, ze kterých si ovšem vy sami platíte všechna pojištění a daně nebo třeba účetního, který se vám o povinnou administrativu postará. Což bude i náš případ, protože já jsem takový účetník, že by nás rovnou zavřeli.

Předevčírem Martin předával svou výpověď. Využil své zkušební doby a jednotýdenní výpovědní lhůty uvedené ve smlouvě. A tak se ukázal hlavní rozdíl mezi muži a ženami. Ženy jsou totiž emotivní a tahaj osobní invektivy i do situací, kde nemají co dělat, jako je právě využití účelu zkušební doby. Muži řeknou, že je to mrzí, ale že to chápou.
Moje ukončení kariéry baličky se k mému šéfovi doneslo ještě dřív, než jsem mu můj odchod oznámila. Naštvaná personalistka mu ihned volala, že manžel končí, a chtěla to se mnou tedy rovnou skoncovat. V této chvíli se ale šéf opět ukázal ve svém dobrém světle, když mě uklidnil, že je to prostě Italka a že jí řekl, že tu budu pracovat, dokud někoho nenajdou nebo dokud budu chtít. Řekl, že tušil, že tam dlouho nepobudu a popřál mi hodně štěstí.

Jak jsem zmínila v úvodu, vypovídáme i smlouvu nájemní. Neradi, jelikož majitelé nemovitosti jsou milí a vstřícní lidé, jejichž nástupci se budou hledat těžce. Též budeme tesknit po Jitce s Mikem od vedle nebo Frankovi s Janet od naproti. Ale nelze jinak. 279 mil jen jedním směrem se dojíždět nedá. 279 mil na sever. Do města jen 20 minut od moře. Do města, kde jezdí metro a hraje slavný fotbalový klub. Uhádnete?? Kdo uhádne první, vyhrává zlatého bludišťáka a třeba něco vícMrkající

Týdny nadcházející se tak budou už poněkolikáté nést v duchu radosti, nadšení, očekávání a zároveň stresu ze stěhování a zařizování všech dalších nutných záležitostí.
Novému životu zdar!

18 komentářů:

  1. Jůůů, jste dobrodruzi
    Pamatuju, jak můj drahý měnil firmu a to jen proto, že ta stará přestala vyplácet i ty mizivé výplaty.
    Naštěstí naši zrovna potkali známého, u kterého teď tedy můj drahý pracuje. Už devět let.
    Hmmm, tenhle měsíc mu bez důvodu nedali prémie. A deset tisíc na jediné výplatě v rodině, to je sakra znát...
    Tak to vidím, že možná za dalších pět let bude koukat po jiném místě

    OdpovědětVymazat
  2. Novému životu a flexibilitě zdar! Jste už lidi nové doby, kteří se uplatní líp než my "vykopávky". Zase ale nemáte všechno tak jisté, jak jsme měli my. Ovšem i to je pro nás dnes pasé. Kdo musí žít a pracovat teď, musí se umět hejbat i ve svých starých letech
    Pište pořád, budu napjatá jak šprnda

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Co si budem povidat, ze vzduchu se clovek nenaji, neoblekne, neumyje, ze.[2]: Ale jdi ty, vykopavko! Jestli ty jsi vykopavka, tak jsem cinsky buh srandy. Ty jsi ten pripad dokazujici, ze clovek je tak stary, jak se citi Vis co mam na tobe rada? Ze me vzdycky pobavis nejakym novym slovickem, tentokrate sprndou To vis, ze budu psat, pokud budu mit aspon dve verne ctenarky

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:[3]: Kitty a vykopávka To je asi vtip týdne Neboj, my Tě budem číst, dokud pro nás budeš psát
    Nás to totiž baví.
    A taky se Ti zdá, že se nám ztratila Dorka?
    Je nějak potichu, poslední dobou...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ona se zase objeví určitě Ale tedy dámy, nehádaly jste kam se stěhujeme... a já měla vážně připravenou cenu Ale pořád můžete hádat :-p
    A Baru, minulý víkend jsme byli na oslavě narozenin, upekla jsem nám a oslavenci dvojctictihodný koláč A teď jsem pro změnu dopekla škvarkový, mám ještě škvarky od mamky

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to zní dobře, Martíku, cením si vaší odvahy, já často čekám u nepříjemností příliš dlouho.Prosím, zvládneš sem dát box Vzkaz autorovi nebo ti za to Blog.cz "chytře" vyhodí jinou rubriku, jak se to stalo několikrát mně?? Občas chce člověk napsat POUZE autorovi

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak jsem to zvládla a ani to nevypadá, že by mi něco ubylo. A já teď budu nedočkavě čekat na mojí historicky první soukromou zprávu, POUZE pro mě

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Děkuji za komentář z dalekého světa. Nemáš jak vidno jen dvě věrné čtenářky, začínají se ti houfovat. Dáváš nám rozumy a ponětí o světě a za to dík. Zdravím tě a držím palce (všechny co na farmě mám) vám oběma a pěkný víkend

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Ztratila se nám Dorka? Pro mě nová bytost? Pohledejte a dejte vědět. Blogerů není nikdy dost. A i tobě přeju pěkný víkend

    OdpovědětVymazat
  10. Vy jste mi ale dobrodružní cestovatelé!
    Přeji, ať se vše následující vydaří jak nejlépe může!

    OdpovědětVymazat
  11. [4]:
    [9]: Kuk
    Já jsem tady Jen nemám tolik času a energie (někteří vědí proč )- velké plány ale zůstávají a jednou se i splní A tobě Baruschko stále dlužím ten mail (mám ho rozepsaný a ne a ne s ním pokračovat...).Slibovat, že se polepším nebudu - protože nemám ráda nesplněné sliby Mějte se všechny moc hezky, ty Martinko taky - a snad brzy nashle??

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Čéče mi ani nejsme, ale to okolnosti nás nutí jimi být
    Děkuji, Janinko, děkuji![11]:

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tfujtajksl, samozřejmě překlep v íčku!

    OdpovědětVymazat
  14. Žeby Liverpool? Můj první a jediný tip, protože zeměpis Anglie není mou úplně nejsilnější stránkou... Každopádně máte můj obdiv za to, že zvládáte tolik změn. Mě by to asi zabilo!

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Neeeeee, ten neni tak moc daleko, je primo u more a nema metro. Ale ocenuji snahu!

    OdpovědětVymazat
  16. A já tipuju Newcastle:)

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Ted to vypada, ze jsme my, zensky, musely pocket na chlapa, aby nam to rekl. Protoze samozrejme tipujes spravne.

    OdpovědětVymazat
  18. Vyhrál jsem!!! Straky z Newcastlu!!!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...