středa 13. září 2017

Stěhování po deváté!

Po měsíci bydlení a kočování po pokojích v sharehousech (ne, že by to nebyl vopruz, ale do stěhování je nepočítám), je to dnes přesně týden, co bydlíme ve "svém". Naivně jsem si myslela, že když už se do bytu nastěhujeme, v řemeslnících se hne svědomí a potažmo hnou i svojí p*delí. Nestalo se tak. Za tento týden přišli jeden den na hodinu a půl, druhý na dvě, další dny vůbec. Akorát zbrousili podlahu v ložnici a připevnili lišty. Čemu se však divit, když vymalování bytu jim trvalo měsíc. A tak si připadám zase jako na koleji, kde jsme myli nádobí v koupelně a prali v suterénu.

Tedy sice bydlíme, ale na posteli zase nespíme. Pokud však bude progresivní vývoj pokračovat, dočkáme se jí též.
Prvních pár dní jsme uléhali na nafukovací postel. I přesto, že Martinovo váze jsem nyní skoro nejblíže v historii, rozdíl ve výšce ložné plochy je stále markantní. Tentokrát jsme si tak k "Není nutno, aby bylo přímo veselo..." mohli začít přehrávat ještě "Jednou jsi dole, jednou nahoře...". Aby toho nebylo málo, zjistili jsme, že matrace uchází... průměrnou rychlostí "dvě hodiny/ležíš na zemi". Někdo budí v noci sousedy sexem, my šlapací pumpičkou.
Po pár dnech jsem matraci konečně zalepila vteřinovým lepidlem-progres č.1.
Po dalších dnech jsme přivezli rozkládací gauč- progres č.2.
Progres č.3 v podobě postele (i když zatím bez matrací), čeká smutně rozložený v koutě na hotovou ložnici a ty řemeslnický lenochody.

Jak jste mohli vyčíst výše, už shromažďuji nábytek. Což se mi povedlo naprosto dokonale, až na jeden černý puntík jménem Horváth. Vysvětlím níže.

Nábytek jsem klasicky hledala na internetu z druhé ruky- na ebay.kleinanzeigen. Dlouho nic. Buď bez odpovědi nebo neuměli anglicky nebo věc už nebyla volná... a pak najednou pic, v pátek večer jako kdyby se hnul vesmír a já nestíhala odepisovat. Tak jsme si v sobotu jeli do jedné stanice pro bezvadný přebalovací pultík s krásnou podložkou se sovičkami a do jiné mrknout na gauč, stůl se židlemi, postel a skříň. Vše za hubičku v perfektním stavu. Prodával mladý ruský pár, Andrej a Evženie, 27 let. Vzali se těsně před odjezdem do Německa, které po roce a půl opouštějí... jakoby mi to něco připomínalo... :)

Na neděli tak bylo třeba objednat dodávku. Po minulé rozpačité zkušenosti s kuchyní jsme se rozhodli dát šanci Čechovi jménem Horváth. Přeci nejsou všichni Horváthové stejní....se říká. Dohodli jsme, že přijede kolem půl dvanácté.
V neděli v deset jsme u mladých Rusů začali rozmontovávat. Tedy, kluci začali, já si povídala s Evžou a opravdu jsme si rozuměly. V 11 bylo rozmontováno a tak chlapci začali snášet nábytek na chodbu do přízemí. Ze třetího patra bez výtahu!
Hotovo. V prázdné kuchyni už jen čekáme na příjezd dodávky a přikupuji ještě krásnou rychlovarku! Všechno šlape jak na drátkách, říkám si. Dokud v 11:36 nepřijde zpráva od Horvátha, cituji: "Dobry den ale dnes mito nejde nebo nam dotoho neco prislo rodini problemi prominte gdiř tak jindi este jednou prominte". Víc komentovat asi netřeba. Před barákem nám stojí akorát náš kombík, kam se z tohoto nákupu vleze tak akorát ta rychlovarka. Jen si to představte...
Panu Horváthovi odepisuji, že jindy už rozhodně takovou situaci opravdu riskovat nehodlám.
Jeho odpověď opět stojí za citaci:" pani stalo se nam ze miho tati bracha cera umrela uz chapete gdiz takovou viec nevipe to pochopit a ja za to nemuzu ze voni dali nedavno vediet a tak sme sli richle na cz".

Když mi tep klesne na přijatelnou hodnotu, začínám přemýšlet. Voláme Rusovi od kuchyně, není jiná možnost. A jestli nebude moct, jsme v p*deli jak Baťa s dřevákama. Domluva trvala století jako minule, i přesto, že s ním v jeho rodném jazyce komunikovala Evža. Ale přijel! Akorát stál víc, než celej nákup. Neděle, urgence na poslední chvíli, a možná byl trochu nakrklej, že jsme mu nedali vědět rovnou. No co už.

Cestou jsme ještě zastavili na jedné stanici pro pračku. To jsme měli také štěstí, první zájemce před námi odpadl a za námi stálo v imaginární frontě dalších 12. Aby ne, za tuhle krásnou A+++ Boschku jsem dostala od Martínka speciální pochvalu!

A poslední krok... nanosit všechno do bytu. V druhém (a půl) patře. Zase bez výtahu! Beru rychlovarku a po zbytek času funguji opět jako odborný dozor. A jako odborný dozor odborně říkám, že Martin je borec, silák, machr a nejlepší chlap na světě. Takových schodů, a s nákladem! Já bych to nedala už v první stanici, po druhé cestě nahoru bych řekla, že nábitek si nechte, umrela miho tati bracha cera, musim jit!

16 komentářů:

  1. jsem zmatená, jste v tom Německu?:) a jsi těhotná? gratuluji

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Přečti si tři předchozí články a už zmatená snad nebudeš
    Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  3. Čovece ta fotka na FB to byla matrace? Já myslela,že už to je postel 😂 takhle s celým příběhem kolem bich toho pána taki poslat do prdele...

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, jste fakt dobrodruzi a já vám držím všechny palce, aby to nové zabydlování netrvalo věčnost
    Jak to tak čtu, tak oni ti naši řemeslníci nejsou vůbec, ale vůbec špatní (nebo jsme zatím vždycky měli celkem štěstí)   

    OdpovědětVymazat
  5. Šmarjá, že Ty jsi maskovaná moje nová sousedka?
    Ti se měli nastěhovat prvního, což byl pátek a tak majitel ve středu zavolal podlahářům, ať nastoupí... Nejdřív tady kopali do nových dveří, protože ty si nějak sedly a nešly otevřít, pak to obhlídli a že ve čtvrtek přijdou začít...
    Takže sousedi sice v pátek přijeli přes půl republiky, ale akorát zjistili, že dveře jsou vysazené a před bytem židle, aby všichni věděli, že tam po dva dny nikdo nesmí...
    Teď žijí ve dvou malých místnostech, všech sedm lidí...
    Ale jsou šťastní, už jim totiž konečně splachuje záchod a od včera mají i teplou vodu. Jen se k ní tedy nedostanou, mají stále zákaz šlapat na podlahu...

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: hihi já si to myslela a ten článek jako by to říkalo miminko je super, my doma taky často mluvíme za miminko a je to sranda

    OdpovědětVymazat
  7. Obdivuju tvou trpělivost. Ale zas jste na to dva.

    OdpovědětVymazat
  8. Martinko,
    vy dva se opravdu ve světě neztratíte... U poslední věty jsem řvala nahlas...

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Neřekla bych to líp a děkuji za vyjádření předskokanky.
    Vy se neztratíte, však už máte zkušenosti

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: To fakt nešlo poznat? Tě asi zmátlo to prostěradlo![4]: Už v minulosti se náš pan majitel s řemeslníky soudil...těžko říct, jestli on má pro změnu smůlu nebo je to tu tak trochu normální.[5]: Mohla bych být! Jen my sice už máme tu podlahu všude, teplou vodu taky... ale třeba nemáme světl,  zásuvky a vypínače Takže romantika. Dneska ale přijde elektrikář, tak to snad zase kousek hne.[6]: Já vím, prokouklas to první tenkrát, ale já to musela popřít, páč tehdá to ještě nikdo krom nás nevěděl :)[7]: Čtyři! [8]:[9]:

    OdpovědětVymazat
  11. Teda, než jsem přeluštila, co ty jeho smsky znamenají, trvalo mi to fakt docela dlouho! A já řeším, jestli se disciplína může psát i s krátkým i nebo ne
    Hlavně ale že jste nastěhovaní. Ať vám to dlouho vydrží!

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Milá Kitty,
    také se ráda přilepím na cizí komentáře...
    Předskokanka

    OdpovědětVymazat
  13. Horvath je fajn . Také znám jednoho z Frankfurtu a píše...vlastně stejně

    OdpovědětVymazat
  14. to je tedy dobrodružný, máte můj obdiv

    OdpovědětVymazat
  15. Já se budu stěhovat nějak po páté

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...