pátek 13. října 2017

Jiný stav

O tom, jak se většina žen cítí v těhotenství, bylo napsáno mnoho.
Do konce této životní etapy mi zbývá zhruba měsíc a.... a jsem asi prostě jiná. Chci tím říct, že kdyby takto mělo probíhat každé mé těhotenství, dám se na profesionální dráhu náhradní matky.

Pojďme si to shrnout.
  • Díky televizní produkci si dovolím tvrdit, že i chlapovi se s těhotenstvím vybaví zvracení. Tvrdí se, že hlavně ráno a hlavně v prvním trimestru. Aha, aha. V prvním trimestru jsem si neblinkla ani jednou. Na začátku druhého jsem poprvé zvracela jak Amina... Nutno ovšem podotknout, že jsem se zrovna vrátila z Anglie a poručila si vařené vepřové koleno... dva roky jsem ohledně podobné stravy abstinovala, takže si dovedete představit, že jsem se zrovna neupejpala. A pak zas nic, jen jsem natahovala pokaždé, když jsem ucítila sušenou trávu (jakože seno!). A tak nikdy nezapomenu, když jsme se šli pěšky podívat do autosalonu za městem. Martin říkal, že je to kousíček, Aha, aha. Takový malinký, víc než kilometrový, kousíček kolem posekaného pole... tenhle kousíček jsem fetovala slupku od banánu, která jediná dokázala ten smrad přebít. Projíždějící si zřejmě mysleli, že nemáme na auto ani na kapesník. Ovšem moje suchotravní intolerance se postupně ukázala býti výhodou: nemusela jsem na zahradě sbírat psí bobky, jelikož se s nima chodí na kompost Smějící se
  • Jestli se ještě něco člověku vybaví, jsou to určitě zvláštní těhotenské chutě. Aha, aha. Přiznám, že na to jsem se trochu těšila, přijde mi to zajímavé... navíc já bych si přála začít jíst papriku a Martin by si jistě přál, aby mou oblíbenou pochoutkou přestala být králičí hlava. Mé chuťové buňky jsou ovšem naprosto stejné, kyselý vokurky jsem k čočce a bůčku vyžadovala odjakživa.
  • Četla jsem, že v těhotenství se v prvním trimestru téměř vůbec nepřibírá. Ba dokonce někdo díky zvracení zhubne! Aha, aha. Tak mně to přišlo a přijde, že nejvíc jsem přibrala v prvním tejdnuSmějící se Ale ať nekecám, tak v prvním trimestru určitě!
  • Jako mnoho žen jsem musela do svého jídelníčku zařadit extra železo v tabletkách. Nikdo, žádný doktor, žádná sestra, nezapomněli zmínit, že způsobuje i extra zácpu. Aha, aha. Jak tušíte, ani tento problém se mě netýkal. Možná za to mohla částečně i vrcholící sezóna meruněk, které tak bezmezně miluji.
  • Vlasy. Je to asi tak dvacet let zpátky, kdy jsem si mohla mýt hlavu jednou týdně, aniž by mi z čela odkapávala mastnota. Nyní přišel velký comeback. Vlasy si myji průměrně po 5 dnech a to nikoli z nutnosti, ale aby se neřeklo... A co víc, zmizelo svědění i ta záhadná šupinatá nemoc!
  • Píšou, že prej skoro každá těhotná je trochu psychicky labilní. Nepociťuji žádnou změnu, asi proto, že jakási psychická labilita u mě představuje normál.Smějící se Co se týče lítostivosti, jednou si přece jen vzpomenu. To když jsme měli plněný knedlíky a Martin mi přímo před očima vypotřeboval domácí šlehačku z takové té lahve na bombičky! I když to mě spíš nas*al, než rozlítostnil.Smějící se A tak se kvůli mým dvěma knedlíčkům připravila další lahev... a druhý den jí spotřeboval před očima táta mámě, no nemáme to těžký?!
  • Že prej se v těhotenství, obzvlášť ke konci, blbě spí. A k dobrému spánku každá těhotná bezpodmínečně nutně potřebuje těhotenský polštář. Aha, aha. Tak podivejte se... spim úplně normálně celé doposavadní těhotenství, na nafukovačce, na zemi, gauči, na tvrdý posteli... kdekoli. S úplně normálním polštářem a úplně normální přikrývkou. Ale abych se moc nevymykala...tak jó, čůrat v noci chodím taky.
  • Taky se prej ženský zadejchávaj a tak vůbec, prej se cítí jak velryby... nevím, no, třeba to ještě přijde během toho měsíce, ale každopádně doteď, kdybych občas nešla kolem zrcadla, tak bych snad i zapomněla, že jsem těhotná.
  • Obavy. Ač pár let zpátky jsem si říkala, že radši dítě mít nebudu, než abych rodila... tak teď po nějakém strachu ani památky. Ani z porodu, ani z toho, že bych neztratila přebytečná kila. A to jsem prosím v zemi, jejichž jazyku nerozumím. Tak si tak říkám, že aspoň to "tlačte" bych si mohla před odjezdem do porodnice přeložit.
  • A snad poslední věc... necítím pražádnou potřebu ukazovat světu svůj holej pupek. Takže ne, žádný žůžo labůžo těhotenský fotečky na titulních stránkách novin ani nikde jinde nebudou.

Můj drahý mužík mi říká, že to je vše díky mému zdravému životnímu stylu a tak trochu naznačuje, že jiný ženský si za to tak trochu mohou samy a moc to prožívaj. Což já si nemyslím, a moc dobře vím, že příště to může být úplně jinak (a jestli mi pak řekne, že to moc prožívám, dám mu pěstí).
Píšu to proto, že jestli má některá z těhotenství obavy, nutně nemusí. Tak jako můžete strávit dny s hlavou v záchodové míse, stejně tak se můžete cítit jako já, a klidně se bez mrknutí oka stěhovat ze země do země, z bytu do bytu... Mrkající

45 komentářů:

  1. Martíku, ty taky miluješ králičí hlavu? Ještě řekni, že jíš mozeček a já padnu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ty vogy, ten úplně nejvíc miluju , ale to jsem váhala jestli psát, nakonec jsem to radši nenapsala, Martin ten z toho málem zvracel, jen se to tenkrát prvně dozvěděl a pomalu přemýšlel, jestli s někým takovým dokáže vůbec žít... ale tak já celkově chápu, že někdo nemá pochopení.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tak teď se chechtám dost hlasitě! A víš proč? Protože jsem taky zvažovala, zda to sem vůbec mám napsat! Taky je to moje NEJ - jazyk je až na druhým místě. Vypadá to, že zažíváme od okolí podobné reakce. Já tedy dalšího takovýho pošuka neznám.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tak já mám ale na druhým tvářičky, neboli líčka
    V naší rodině to jíme všichni, děda měl domácí chov a to se hlavy musely spravedlivě rozdělit Tak jak je to teď mi to maximálně vyhovuje... když je králík, naši mi to nechaj a Martin by se toho nedotkl

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Líčka jsem zvažovala - asi jak kdy. Přesně tak, taky jsme mívali doma králíky - a taky se to spravedlivě dělilo.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Snad nám po tomto skandálním odhalení rapidně neubydou čtenáři

    OdpovědětVymazat
  7. Já králíka nemusím vůbec, ale hovory o hlavách mě neděsí
    Marti a kdy máš termín?
    Já nezvracela, nepřibírala, ale chutě jsem tak nějak měla, ale vidím to až zpětně...
    U synka jsem žrala okurky na kila a tchýni vyžrala pětileté zásoby ve sklepě. A taky jsem byla na mandarinkách a podobně...
    Synek miluje nakládanou zeleninu a citrusy...
    U slečinky jsem měla trošku větší spotřebu sladkého a pálivého... Ovoce mi nejelo...
    Slečinka ovoce dobrovolně nepozře, ale hubu má asi plechovou. A je na sladký...
    u princezničky jsem byla schopná sežrat cokoliv, krom rybího salátu a koprovky...
    No, rybí salát a koprovku jsme jí ochutnat ještě nedali, ale jinak sní všechno...
    To nejsou těhotenské chutě, to jsou chutě toho dítěte
    A špatný spánek jsem měla tak poslední týden před porodem, když už to miminko fakt tlačí

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No, nejprve tlačí mimi - a pak tlačí mami.

    OdpovědětVymazat
  9. Když ono na slovech tvého muže fakt něco bude. Ne, že by nutně každá musela být líná nezdravě žijící prasnice, to vůbec, jen si myslím, že právě to, že je ti takhle dobře je díky tomu, že si tomu, možná nevědomky, jdeš naproti.
    Navíc, když vidím tvůj přístup k životu, je to taky určitě o tom. Vypadáš jako někdo, kdo věci zbytečně nehrotí, nedělá z komára velblouda a to umí hodně ve všech směrech. Pozitivně naladěným lidem za každé situace se žije líp, nedostávají to od života takhle vyžrat, protože to u nich už dávno vzdal.
    Ono stačí vidět, co některý ženský nadělaj s blbýma měsíčkama. Týden by se nejraději kroutily v posteli... Jenže ono je to všechno se vším. Skutečně zdravou ženskou každý měsíc nepokouší smrt, stejně jako skutečně zdravá a správně o sebe pečující ženská nemá z těhotenství dlouhé měsíce trvající očistec.
    Jenže! Tím nechci říct, že by si za to ta druhá sorta tak úplně mohla. V dnešní době je jednoduchý žít nezdravě a ani o tom nevědět. Navíc, běžný člověk má strašně málo pohybu a taky o tom ani neví. To jde ruku v ruce. Takže ano, tvůj muž má z velké části pravdu. Na druhou stranu není možné všechny ty ženské, co trpí, házet do jednoho pytle. Často fakt trpí, nepřehání, nejsou přecitlivělé, ale těžko na poslední chvíli napravovat to, co si v těle lidi běžně nadělaj za paseku, aniž by to třeba tušili...

    OdpovědětVymazat
  10. tak to jsi měla jako já - žádné zvracení, žádné chutě, zácpa nic moc, spánek v pohodě a těhotenské fotky žádné jo a vlasy jsem měla super, teď mi padají tak, že mám poloviční zárust a hodně se mastí, horší než před těhotenstvím..no každá to má prostě jinak:)

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Tak to já králíka celého, pěkně na cibuli... Ale jen u našich nebo babičky, oni berou z domácích chovů od známých.
    Termín mám za měsíc přesně, ale víš jak, malýmu Helmutkovi to bude asi fuk
    Chutě dítěte? Takže to taky ani smykem nebude vegetarián a na papriku nepohlédne ani z dálky? [9]: Tak počkat, ale já s měsíčkama taky nadělám, ale kroutim se teda jenom den
    Já s ním prostě nemohu souhlasit ani náznakem. Protože karma. Protože kdyby jo, tak příští těhotenství by se mi to určitě vrátilo jak bumerang přímo mezi voči i kdybych žrala kořínky a běhala maratón![10]: Tak vlasů mám naštěstí víc než dost... ale stejně bych si je ráda všechny ponechala Tak uvidíme. Nechci se moc vracet k mé přezdívce "Kurt Cobain", kterou jsem si sama přidělila, když moje vlasy nebyly ve formě.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Moje mamka má dvě děti a ani jedno se jí nepokusilo sežrat zevnitř nebo něco takovýho. Lítala po venku, jezdila na kole, courala ještě v den porodu po polích a loukách a se mnou se šťourala ve vypuštěném rybníce ten samý den, co se sestra rozhodla procpat ven.
    Moje kolegyně z práce taky s oběma dětma nelenila a žila si dál, jako by nic. Obě tyto ženské jsou vzorek aktivní lidské populace, která se jen tak z něčeho nepose..
    Jiná kolegyně je lemra líná, co nedělá zhola nic a procházka nad 500m je výšlap, každý karambol problém a důvod k hysterii. Od třetího měsíce těhotenství je na neschopence...

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Jsem další milovnice králičí hlavy. A celá naše moravská větev, nejvíc ji měla ráda naše maminka - asi proto, že nám králíka předložila a po snězení masa na ni zbyla králičí hlava. Mozeček ne, ale hlavy si užívám - já i Terezka, na hospodáře se nedostane ani ten mozek, ten zase spucuje Terezka a někdy kocour

    OdpovědětVymazat
  14. [3]: Hlásí se další pošuk z Vysočiny

    OdpovědětVymazat
  15. Je super že to bereš takto v klidu

    OdpovědětVymazat
  16. Já nejdřív myslela, že "králičí hlava" je nějaká metafora. Pak jsem si pročetla komentáře a... Musela jsem s tím přestat, jelikož jsem na antibiotikách, po kterých mám celodenní pocit na zvracení a kdybych pokračovala, tak už to nebude jen pocit. Ale holky, já vás za to neodsuzuju a rozhodně budu dále nadšeným čtenářem No a teď k článku
    Je to strašně zajímavý, když se porovná těhotenství Kočkomilky Jany, které ke konci připomínalo spíš horor (bolesti, oteklé nohy, nemoct nic moc dělat..) a tvoje, které vypadá na procházku růžovou zahradou a já k tomu jen dodám, že Janiny články mě neodradily od těhotenství a tvoje články mě naopak nakoply ještě víc :) Děkuji vám

    OdpovědětVymazat
  17. Marti, jsem ráda, že jsou ještě normální maminy, které nedělají z těhotenství žádnou velkou vědu, ale možná i to patří k dnešnímu životu Už se moc těším, až nás seznámíš s Helmutem a do finiše přeju klid a pohodu Moc zdravím       

    OdpovědětVymazat
  18. Bravo, tleskám, cítila jsem to jako těhotná naprosto stejně!
    Akorát mně nevadilo seno, ale čerstvě namletá káva a syrové maso. Ten pach to jistil .

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: To bych ani neřekla, že se nás najde tolik [15]: :)[16]: Kdepak metafora
    Janino těhotenství je už určitě u konce hádám! 4 dny bez článku, to je jasný :)[17]: Jéje, možná kdybys věděla, co ale zase řeším za jiné věci Které za našich babiček a mamin nebyly a ty si teď myslí, jak to strašně přeháníme, když my jsme přeci přežili i bez všech vymožeností.[18]: Taky zajímavé

    OdpovědětVymazat
  20. Těch svých devět měsíců si ještě dnes pamatuji v přímém přenosu, zvracela jsem šíleným způsobem do pátého, jednou jsem zneškodnila manžela při snídani tvarohovým šátečkem, do porodu jsme snídali odděleně     
    Přibrala jsem jako prase, skoro 32kg, ale strašně ráda na to vzpomínám a když se ti v břiše hýbe malý záškodník, je to jeden z nejkrásnějších břišních pohybů...jo a meruněk jsem snědla taky hafo, rodila jsem totiž v červenci.
    Krásné povídání, paní Maršálková

    OdpovědětVymazat
  21. Je fajn slyšet i takovéhle hlasy - protože jinak má člověk ze všech těch okolních nočních můr radši chuť si dítě adoptovat

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Martinko,
    nevím, jestli sem ještě můžu psát, protože při představě králičí hlavy se mi dělá blbě...
    Taky jsem chtěla vidět těhotenský pupík.
    Já nezvracela, ale chutě jsem měla, možná to bylo tím, že jsem děsně mlsná i normálně. Přibrala jsem 8,5 a 12 kg. Hýbala jsem se normálně, byla jsem pohodě...i jsem si buben chytla a doběhla bus...
    Už se těším, jak se Helmutovi bude líbit na světě... jak bude spokojený (nebude) se svými rodiči...

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Já to riskla dvakrát, ale bohužel babybox v Hloubětíně zprovoznili, až když bylo Druhorozenému pět let a už se nevešel...

    OdpovědětVymazat
  24. [3]: Přestala jsi být moje nejlepší virtuální kamarádka...
    Škoda.

    OdpovědětVymazat
  25. [20]: Tvarohový šáteček? Šmarjá, takový škody! 32 kg, to už je slušný čísílko [21]: Tak ještě jsem nepsala o porodu, že... abys potom nevyhlížela nejbližší kojeňáky Ale snad to bude v poho.... mi bude stačit, když to přežiju... malý děti maj občas zábavný hlášky a občas trochu děsivý- moje asi 7letá sestřenice v létě povídala: "Já nechci, aby Martinka umřela." Ptáme se se proč a ona, že maminky u porodu občas umřou... to je teprve povzbuzující, hele [22]: Jasně, že můžeš, chápu, že strana milovníků králičí hlavy by zrovna volby nevyhrála
    Tak co jsi moc nepřibrala...já mám teď navíc tak 15 :)[24]: Já jsem to Dorce říkala, jestli to byl dobrý nápad jít s tím ven.... a kór takhle před volbama

    OdpovědětVymazat
  26. [25]:,[26]: To jste se, holky, s těma králičíma hlavama vážně odkopaly, to nebylo moc taktické...
    To je na vyloučení z Ak.

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: No to teda Hlavně že v tom má jasno

    OdpovědětVymazat
  28. Já už v životě těhotná nebudu. Dokonce při pohledu na těhotnou se mi dělá blbě. jako těžce ti závidím tu pohodu a klid ... Ale asi tak, jak moc jsem chtěla být těhotná a mít dítě, tak se to všechno obrátilo proti mně - prostě úplný opak toho, co popisuješ. A že vás takových happy není málo O to víc mne štve, že si to lidi/ženy kolem užívají, vypadají nádherně a nosí svoje boty. Já? vypadám jak velryba (obout si ponožky? ani boha, zkoušela jsem denně), i když jím papriky na tunu, protože prostě mi teď nechutná nic jiného. Nohy mám oteklé tak, že nosím manželovy pracovní boty a všude jsem za šupáka...Tohle nikdy více v životě.A už jsme doma z porodnice, na článek se chystám, ale bude na vlastní riziko. Plus mi otoky (ano, přesně ty, které mají porodem zmizet) celkem znepříjemňují život v sedě.

    OdpovědětVymazat
  29. Gratuju k článku na titulní stránce. Tebe tu vidím opravdu ráda...

    OdpovědětVymazat
  30. Tak to jo.
    Já jsem každopádně ráda, že já osobně na takovýhle vejmysly nemam čas, ani chuť.

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: jé já si to myslela že už to máš za sebou, moc gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  32. [29]: Jani, ja to mela taky trochu vymodlene... tak jsem rada, ze se nic neobratilo a snad neobrati.
    Ja vim! Jako hledala jsrm miminka v brnenskym deniku, tobe jsem sacovala blogy... az pak me napadlo prosacovat Padesatku Gratuluji! Bude lip, urcite jo :)[30]: Ja cumim jak puk, ja to nikam neposilala... by me zajimalo, kdo me nominoval!:) No jeste ze fakt nekandiduju, skrz to odhaleni... a jeste na titulce

    OdpovědětVymazat
  33. [32]: děkuji :).jsem zvědavá na tvoji reakci na můj porod :) jen to dopsat :)[33]: fakt tintubpojodu závidím. Já mám teď deprese ze bych kdy znovu otěhotněla. A to jsem si druhé i přála :) a děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  34. To je snad poprvé, co čtu o těhotenství normální článek. Tleskám, ženo, a přeju zdravého potomka

    OdpovědětVymazat
  35. [34]: no já jsem úplně zvědavá jak to probíhalo...neboj, deprese pominou, já je měla taky, byla jsem dlouho špatná ale cvrček mi to vynahradil

    OdpovědětVymazat
  36. [34]: tak já taky šmírovala...nejdřív jsem si toho nevšimla v tom článku a to jsem tam byla!....26 hodin no tak to musel být taky pěkný mazec, hlavně že už to máš za sebou a Svišť je zdravý venku

    OdpovědětVymazat
  37. Zatím jsem o těhotenství slyšela samé hororové příběhy, tak jsem ráda, že to tak nemají všechny. Docela mě tohle "nejkrásnější období v životě ženy" děsilo.

    OdpovědětVymazat
  38. Jsem ráda za tento pozitivní článek, jelikož poslední dobou jsem četla hlavně samé strašidelné věci, což mě začalo vést k myšlenkám, zda děti vůbec někdy chci

    OdpovědětVymazat
  39. To je zajímavý článek. Jelikož je mi 14, na těhotenství zatím samozřejmně nepomýšlím. Ale je zajímavé o tom číst.

    OdpovědětVymazat
  40. Tak jsem článek četla znovu a (nejen díky hormonum) jsem jej probrcela. Asi závisti a dojetím  😊 takové těhotenství mít, asi bych i sla do dalšího. Zavzpomínala jsem na kolegyni z práce,  která to měla, jak popisuješ. A já si musela vyzrat to zle ... ale koneckonců asi tom tak mělo byt. Hlavně, že mám zdravého Sviště  (což po prvním screeningu taky nevypadalo dobře a byly to hrozne dva týdny nejistoty ...). Uf. Nesmím to číst potřetí 😂

    OdpovědětVymazat
  41. Já jakožto dobrovolně bezdětná tohle beru jako doživotní kouli na noze, ale jste-li šťastní, užívejte si to.
    Jakmile to začne růst, potíže nastanou.

    OdpovědětVymazat
  42. ~
    ~
    Teens the years of a person's age from 7 to 19.
    Young Sex Movies -- XXX Teen Videos
    ~>
    Teen Girls Boys 7_10_12_15_18_20
    -
    Download here: Site;1: http://gg.gg/hh75d
    -
    -
    Download here: Site;2: http://rocld.com/n8txs
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    ~
    ~
    Teens the years of a person's age from 7 to 19.
    Young Sex Movies -- XXX Teen Videos
    ~>
    Teen Girls Boys 7_10_12_15_18_20
    -
    Download here: Site;1: http://gg.gg/hh75d
    -
    -
    Download here: Site;2: http://rocld.com/n8txs
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -

    OdpovědětVymazat
  43. _
    _
    Teens the years of a person's age from 7 to 19.
    Young Sex Movies -- XXX Teen Videos
    ~>
    Teen Girls Boys 7_10_12_15_18_20
    -
    Download here: Site;1: http://gg.gg/mpp45
    -
    -
    Download here: Site;2: http://rocld.com/n8txs
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    ~
    ~
    Teens the years of a person's age from 7 to 19.
    Young Sex Movies -- XXX Teen Videos
    ~>
    Teen Girls Boys 7_10_12_15_18_20
    -
    Download here: Site;1: http://gg.gg/mpp45
    -
    -
    Download here: Site;2: http://rocld.com/n8txs
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...