pondělí 22. února 2016

Tak se mi teda stejská

Tak teda jo, tak se mi teda asi stejská. Všichni se mě pořád ptali, jako kdyby si to přáli. A já se neubránila. Od včerejšího večera můžu odpovědět pozitivně. V duši tajně doufám, že tento stav zase rychle pomine, jelikož mě nenapadá jediná věc, k čemu by to bylo dobrý. Tento lítostivý stav jsem neměla v úmyslu ukázat dřív, než se zařadím do toho zástupu hrdých matek pyšně sdílejících fotografie z ultrazvuku, u kterých já zatím leckdy provedu prvotřídní procvičku krčních obratlů při pokusu vidět cokoli, co vypadá jako pidičlověk.

Včera odpoledne si Martina vyzvedl stříbrný mercedes a zase mi ho odvezl. Známo kam. Na letiště. Zase (zase = podruhé) mi odfrnknul na služební cestu do Němec. Tedy na školení, ale to je prašť jako uhoď, prostě jsme tu s Ketynkou zvostaly jako kůlky v plůtku. A už večer to začlo. To uvědomění, že se prostě teoreticky nemůžu sebrat, nasednout na metro nebo na autobus a být u kámošek nebo u našich. Prakticky taky prd, vzhledem k časovému posunu už všichni buď chrápali nebo se chrápat chystali. Ale přeci jen jsem něco zkusila, protože čert a babička s dědou nikdy nespí. Nespali. A tak jsme Skypovali, než se nám všem spát chtělo. Podotýkám, že babičce je přes 70 a dědovi skoro 80 a od Vánoc disponují tabletem. Děda říkal, že mu ho babička nechce půjčovat, tak nevím, co je na tom pravdy. Děda totiž taky ve svém věku leze a padá ze žebříku. A potom, co ho babička sebere, tak leze ona. Prarodiče jsou to vskutku unikátní.

Dnes jsem si plánovala, že se stavím u paní sousedky, domluvit se na čaj v týdnu, abych si to lítostivé čekání na pátek, kdy přijede rovnou celá delegace, zkrátila. Paní sousedka je Jitka a je původem Češka a už jsme u nich byli na večeři a.... a musím o ní napsat celý článek, protože je úžasná. No, a tak jsem tam po práci skočila, domluvit ten čaj. Zítra se staví. Ale vedle toho jsem tam také měla už v plastové dózičce připravené napečené koláče, které pekla a chtěla mi donést! Koláče už ve skutečnosti neexistují, sežrala jsem všechno. Zaprvé to bylo zase strašně dobré a za druhé jsem zažírala dojetí. Takhle nám pekla máma, babička. Je to neskutečná náhoda. Neskutečná náhoda, že vedle nás bydlí paní Jitka, která mluví česky. Paní Jitka, která má dceru i vnoučka přes oceán a já zase rodinu a přátele přes kanál. Jsem strašně, strašně ráda, že tu je. Jen to vědomí, že je tu někdo, kdo je vám prostě blíž, a nejenom proto, že bydlí o 20 metrů vedle.

7 komentářů:

  1. Ono na těch koláčích nebylo uvedený dávkování, viď?

    OdpovědětVymazat
  2. A nesmutni Beruško, radši to ještě něčím zajez - když to máš naordinovaný, tak se to nepočítá

    OdpovědětVymazat
  3. Zanech nářků, zanech stesků, až Ti bude nejhůř, napiš článek
    Však proč ne? Aspoň uvidíš, že ne každý už spí a že je minimálně na síti pár lidí, kteří Ti pomůžou zahnat stesk a touhu po spřízněné duši
    A když náhodou ne hned, tak ráno určitě
    A když jsi zmínila ty koláče a ten očekávaný vpád... Už víš, co na uvítanou upečeš Ty?

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Nebylo, ale byly tam 4 kousky a v domácnosti jsem teď jediný člověk... takže logickou úvahou s dodatkem "aby se to nezkazilo" jsem to zpucovala všecko.[3]: Baruško, já neupeču nic... já nemám plech, formu.... na vše čekám. Ale potom, potom budu péct pravidelně jako dřív Už jsem tu dokonce objevila i něco jako tvaroh. Bez tvarohu to je totiž naprd pečení.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: No, já ze začátku taky pekla v hrnci a vydávala jsem to za bábovku jiného tvaru
    Teď si můžu vybírat, mám spoustu silikonových formiček, dělám v nich ta mýdla

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Když já nemám ani mixér, váhu, ani ty ingredience momentálně Si počkám, přeci se k nám nikdo nejede nažrat!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak až se rozhodneš a přesvědčíš a seženeš, tak dva hrnky mouky, nejlíp polohrubé, jeden hrnek cukru, kypřící prášek a nebo lžičku sody (přibližně), půl hrnku mléka, čtvrt hrnku oleje a dvě-tři vajíčka A můžeš přidat cokoliv, koření na perník, instantní kafe (třeba do toho mléka, dvě-tři lžičky), mandlový aroma, kakao, prostě cokoliv
    A klidně stačí jen jedno vejce a zbytek doliješ mlékem a olejem No a do vymazaného a vysypaného... třeba hrnce Já si to promazávám marmeládou a polévám čokoládou, ale smrádci mají zrovna bezmarmeládový období

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...