pátek 1. dubna 2016

V práci se zatahuje

Počáteční naivní slepota, tak bych to nazvala. Vážně začínám myslet, že když něco na začátku vypadá naprosto bezchybně, tím spíš to znamená, že šedivé mráčky teprve připlují. A možná že ani nepřiplují, už tam byli, jen my jsme je neviděli.
Naštěstí však existuje rovnováha, a když nám něco začíná pošmourně, časem se to vyjasní.

Třeba v prvních měsících naší známosti, kdy to stálo za nic a nakonec se z nás stal nerozlučitelný pár. Nebo naše současné bydlení, které jsem po prvním dojmu chtěla odmítnout, ale nakonec jsme v něm našli perfektní místo s českou sousedkou.
Na druhou stranu jsme si mysleli, že bydlení v sharu bude fajn a ono to skončilo soudním sporem s ježibabou.
Stejně zaslepeně jsem tu nedávno básnila o své práci... a hle, zase se zatahuje.

Samotná práce se nezměnila a neměla bych si na co stěžovat kdyby....
kdyby po mně něchtěli něco, co mi nikdy neřekli nebo neukázali. Vědma nejsem.
Šéf mě přijímal jako naprostého nováčka s tím, že mě vše naučí. Vše jsem si zapisovala polopaticky do posledního puntíku do sešitu. Když jsem si nebyla jistá, ptala jsem se a zase si pečlivě vše zapisovala. Začlo to bezvadně a dva měsíce nebyl žádný problém, žádná reklamace, nic.
Během minulého týdne mi moje bublinka praskla a začala se pomalu, ale jistě vyfukovat. Šéf mi oznámil, že přišla první reklamace. Toto byla opravdu moje chyba, místo koncovky V2 na štítku jsem se překoukla a napsala V1. Nic se víceméně nestalo, jen překlep.
Nicméně druhý den jsem zjistila, že došly i nějaké kartony, které používám. Když jsem nastoupila, hlavně mi zdůrazňoval, že musím zapisovat na speciální blok u Marka, kolik jsem si čeho vzala. Tak jsem měla za to, že to zapisuji proto, aby věděl, kdy má objednat další. Jaké překvapení, když mi protivně oznámil, že jsem mu to, že kartony dochází měla říct dřív, protože to trvá kolem dvou týdnů od objednání, než přijdou nové.

Další den jsme naprosto náhodou zjistili, že část konečného papírování dělám špatně, respektive vynechávám jeden krok. Opět dosti naštvaný šéf mi sděloval, že ho přeci nemohu vynechat. A já to snad chtěla? Nicméně ten krok mi jaksi na začátku zapomněl ukázat, protože toto vysvětlování si vedle toho, že ho mám do puntíku v sešítku pamatuji naprosto přesně. Tak jsem do večera opravovala papíry za předešlé dva měsíce...

Včerejšek tak pro mě vlastně nebyl překvapením, když se mě zeptal, zda jsem zaregistrovala USB. Nezaregistrovala. Opět jsem dělala vše tak, jak mi při nástupu ukázal. Nicméně mi zase zapomněl ukázat, že mám jít ke speciálnímu počítači, připojit, naťukat, zaregistrovat. Takže očekávám další reklamace, jelikož poměrně dost takto nezaregistrovaných objednávek jsem během těch dvou měsíců poslala. Odhodlala jsem se a řekla jsem, že toto mi vážně neukazoval, že na to asi zapomněl. Myslíte, že něco takového připustil?? Ne.

Že zoufalou bezmoc zažívám doma, když mě manžel neposlouchá nebo si nepamatuje, co říkal a neříkal, už jsem si zvykla a je to taková součást našeho rodinného folklóru. Ale v práci mě to mrzí a srovnávám se s tím ne úplně lehce. Děláte vše tak, jak vám ukázali, nejlíp, jak můžete. A pak jste káráni za chybu, která ale v podstatě není vaše.... ale bohužel to nemáte jak dokázat. A když to nemáte jak dokázat, tak má prostě pravdu šéf, že...

No, velká malá plačtivá krize částečně způsobená i těmito událostmi na mě padla minulý týden. Tento týden už se usmívám, jak dlouho v té práci budu, že... kdo ví... :-)
Jen naznačím, že v následujících týdnech se buď nestane vůbec nic, nebo budou přelomové.

20 komentářů:

  1. Tak ale už víš, že ze všeho vyjdeš poučená
    Tak neztrácej ani hlavu, ani naději
    Vždycky může být hůř. Vždycky.
    A když je náhodou tak zle, že už hůř být vážně nemůže, tak se raduj, že už může být jedině líp.

    OdpovědětVymazat
  2. dobrý článek, dobře že ze všeho vyjdeš poučená

    OdpovědětVymazat
  3. Skvěle napsané :), občas mě však frustruje, že z mnoha negativních věcí, které jsem prožila, jsem nevyšla poučená tak, jak bych měla...

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem zažívala v práci podobné situace, zejména od výše postavených kolegyň a nakonec to vyústilo v to, že jsem dala výpověď...

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Martinko,
    utěšovat by tě mělo v každém okamžiku vědomí, že tys udělala všechno správně (tak, jak ti to bylo vysvětleno). Mrzí to, to určitě ano. Moc doufám, že se nakonec ukáže, že to není tak divoké, jak to teď vypadá: žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří.Vydrž, my ti všichni fandíme. Tvoje věrná obdivovatelka

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Neztrácím, a doufám v lepší zítřky a přelomové týdny. Páč kauza šéfik pokračuje směle dále.[2]:[3]: Děkuji, i když toto bylo jen takové vy(b)lití a určitě se najdou i lepší články, ale jsem ráda, že se přesto líbilo.[4]: Kdybych věděla o lepší práci, také bych jí dala, ale nevím a výpověď si tak zatím nemohu dovolit. Ale uvidíme...[5]: Milá Dorko, děkuji za slova útěchy. Já to všechno vím a hrozně ráda bych si z toho nic nedělala, ale já mám prostě takovou blbou povahu, přepřepřepřepřecitlivělou. A zhoršuje to to, že ani kdybych chtěla, tak pořádně nemohu něco říct, protože prostě  v angličtině se necítím a tak je to ve mě vše zavřené. Bych potřebovala propíchnout   Jaká obdivovatelka, ty kecko... to ty léčíš lidi, já balím krabičky a ještě asi podle šéfa naprd

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak já po tobě hodím jehlou a propíchnu tě, ju? Někdy jsou věci jiné, než se zdají (a to jak v plusu, tak v mínusu)...Co si to sepsat na papír - a pak mu to podle tohohle konceptu říct?

    OdpovědětVymazat
  8. Soucítím s tebou :)
    Co já se nadělala ze začátku v práci chyb, i dost závažných! A to hlavně díky vlastní blbosti. Až si mě šéf zavolal na kobereček, čekala jsem vyhazov. A dostala jen ponaučení, že když něco nevím, mám se zeptat přímo jeho. A už tam pracuju 15 let :) Nojo, není šéf jako šéf...

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Já už podstatu vyslovila, a vlastně není víc co říct... ale anglicky prostě mluvím naprosto nesebevědomě a to je pak protivník na koni. Celé je to zapeklité a blbě se to vysvětluje, jak už to u pocitů leckdy bývá.[8]: A pro mě by ten vyhazov byl asi vysvobozením. Važ si šéfa svého, jiní mají zlého!

    OdpovědětVymazat
  10. Pozorně jsem četla článek i komentáře. Myslím, že jsi v počátcích práce a buď si s šéfem sednete (nedošlo mu, že musí vysvětlovat a dohlížet krok po kroku) nebo půjdete od sebe. Koukej kolem sebe a třeba mu nenápadně dej přečíst tento článek. Třeba mu jen něco nedošlo a tobě taky ne. Informace jsou dnes peníze, vidíš to teď sama. Narazíš ještě víckrát, život je dlouhý...

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Kitty, teď jsem se musela usmát :) Jsme v Anglii, šéf je Angličan, takže to není dost dobře proveditelné, ale ta představa mě pobavila

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To je tak, když jsem na tvém blogu jen kratičce. Kárám se za neznalý komentář a přeji dál jen stálý úsměv

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: To se nekárej, to není třeba. Už zase nějakou dobu jsem o našem anglickém životě nic nenapsala, tak jsi to nemohla z ničeho poznat :)

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Přesto nakouknu - nemá se psát komentář bez znalosti blogu :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mě práce strašně ovlivňuje - musím tam mít pohodu, dobrý kolektiv, soulad, jinak nestojím za nic! Je pro mě hodně důležitá - vždyť tam člověk stráví tolik času! Takže rozumím a držím pěsti, ať to dopadne co nejlíp pro tebe!

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Ale prdlajs![15]: Přesně tak. Doufám v lepší zítřky, doufám :)

    OdpovědětVymazat
  17. klavesnicetuka3. dubna 2016 v 4:16

    No to zaučování je těžké. Sama jsem jako nadřízená zaučovala několik lidí a ono se vždycky něco zapomene říct.
    Nicméně, když si nejsem jistá, jestli jsem to dotyčnému říkala, tak začnu tím, že jsem mu to nejspíš neřekla
    ale co mě dokáže naštvat, když vím, že jsem to říkala 30x, psala do mailů atd a někdo mi řekne, že jsem to neřekla - to mi pak není líno najít ten mail
    ale já teda jako šéf neřvu..protože sama nemám ráda, když na mě někdo řve..ale z toho si nic nedělej, přece po 2 měsících v nové práci nemůžou chtít zázraky a i kdyby to bylo teda přelomové, tak to možná bude přelomové tím správným směrem

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Já kdybych si nebyla jistá, jak to bylo přesně, tak neřeknu ani ň... ale mám perfektní epizodickou paměť a takové věci mám prostě v hlavě jako video Mně se nic víckrát říkat nemusí, stačí jednou, ale musí se to říct, protože něco fakt člověk sám vykoumat nemůže... Asi bys mi jako šéfová vyhovovala

    OdpovědětVymazat
  19. Budu ti držet pěsti, abys měla štěstí. Naštěstí je za každým mrakem sluníčko :) Drž se, mne to snad brzy čeká ... :)

    OdpovědětVymazat
  20. Držím palce, ať se to dobře vyvíjí!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...