neděle 15. května 2016

Londýnem na kole- část druhá

Naše kola nás dovezla až ke známému Westminsterskému opatství. Projeli jsme kolem Kostela svaté Markéty, jenž je také součástí opatství i kolem Kolegiátního chrámu svatého Petra, před nímž se tyčí vysoký sloup z kamene a mramoru, jenž připomíná bývalé žáky Westminsterské školy, kteří zemřeli v Krymské válce a Velkém indickém povstání. Na samém vrcholu sloupu se nachází socha svatého Jiří zabíjejíc draka. Samotný Kolegiátní chrám je tradičním místem korunovací a svateb anglických panovníků. Sňatek Williama s Kate byl uzavřen právě tady.
Kostel svaté Markéty (St Margaret Church)

Kolegiátní chrám (The Collegiate Church of St Peter)

Opodál lze spatřit Westminsterskou školu sborového zpěvu. Když jsme se budovou procházeli, žáci šli zrovna na hodinu zpěvu a po chvíli jsme tak měli možnost je slyšet, i když za dveřmi.
Westminsterská škola (Westminster Abbey Choir School)


Párkrát otočit šlapkami od kola a už jsme se dívali naWestminsterský palác, sídlo Parlamentu. Westminsterský palác disponuje dvěma věžemi, Viktoriinou a Alžbětinou. Právě v 96 metrů vysoké Alžbětině věži se nachází 5 zvonů, přičemž největším (13,8tun) a nejznámějším je Big Ben. Přesto, že se pojmenování "Big Ben" vztahuje ke zvonu, vžilo se jako pojmenévání celé věže.

Po jakési pobřežní promenádě jsme se vydali směrem slavný Tower Bridge. Cestou se nám už z mnohem větší blízkosti odkrylo Londýnské oko.
Londýnské oko (London Eye)

Míjeli jsme také Most milénia, jenž by měli znát všíchni věrní fanoušci Harryho Pottera, jelikož se ve filmovém zpracování objevil.
Most milénia (Millenium Bridge)

Poslední zastávkou před přeslavným mostem byl Palác a pevnost Jejího veličenstva, Tower of London, který je ovšem nyní hlavně turistickou atrakcí, kde můžete shlédnout i korunovační klenoty. V dřívějších dobách sloužil například jako pokladnice, místo poprav či vězení. Ve 13. století zde byl založen také zvěřinec, když v roce 1235 obdržel Jindřich III. tři lvy jako svatební dar.
Tower of London

V těchto chvílích už nás od Tower Bridge dělilo pár minut jízdy na kole. Po slavném Golden Gate v San Franciscu je Tower Bridge druhým světověznámým mostem, který jsem pokořila na bicyklu. O tom jaké to bylo, Vám povím v poslední části...

10 komentářů:

  1. Jak já bych chtěla do Toweru ... Aaaach... a do briského muzea ... snad se mi tam poštěstí ta svatební cesta ...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já tam taky nebyla, viděla jsem jen zvenčí, to už by se nestíhalo. Jestli myslíš National history museum, tak tam jsme ale zaskočili, to bude příště
    Držím pěsti, určitě poštěstí

    OdpovědětVymazat
  3. Londýnské oko.. krásná fotka,ale být tam asi bych neopadlo pro můj žaludek zrovna nejlíp.. sice bydlím v desátém patře, ale tohle se ještě točí.. to bych asi nedala

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: V Praze jsme bydleli taky v desítce U Oka jsem také zůstala jen u fotografie, protože na stání několikahodinové fronty čas vážně nebyl. Možná mi to taky ani nevadí, protože si také nejsem jistá, co by to udělalo s mým žaludkem, už to není, co bejvávalo

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: No i kdyby ne na svatební cestu, tak tam prostě chci. Stačí, že jsem nestihla Rickmana naživo :( Těšám se na další článek!

    OdpovědětVymazat
  6. Před třemi lety jsem byla na všech místech v Londýně, které zde popisuješ...nechalo to ve mě zatím největší zážitek. :)

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: A to tam je někdo skutečně ochotný takhle dlouho čekat? To bych nedala.. nevydržím čekat ani deset minut ve frontě v albertě

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Kdo nechce čekat koupí na netu. Co jsem koukala, tak to stojí cca 20-30 liber, což není zcela zanedbatelná částka, takže můžeme nejisté reakci mého žaludku vlastně poděkovat

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Už to úplně vidím.. díky, díky miláčku

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...