úterý 17. května 2016

Proč zas já, můj milý opare?

Odjakživa říkám, že jsem nějaká nedomrdlá.
Jako malá jsem měla na rukou bradavice a děti ve školce se mnou nechtěli chodit za ručičku. Pak mi je černý doktor odstřihnul nůžkami (vážně si to tak pamatuji).


Dětičky se mě však pořád držet nechtěly, páč jsem byla navíc pořád těžký ekzematik. (Což bylo peklo, ale díky tomuto peklu jsem nemusela mýt nádobí a podívala jsem se k moři víckrát, než kdybych ekzematikem nebyla. )


V družině pak se mnou nechtěli ani mluvit, nosila jsem totiž nasazovací rovnátka a na jídlo jsem si tu ošklivou slizkou věc musela vyndat a všechny děti tak tuto ošklivou slizkou věc viděly.

Počet mých protrpěných zánětů středního ucha nepočítám. Tak moc jsem neměla ráda následující lékařské propíchnutí, že jsem raději beze slova trpěla a ouško si nechala prasknout. To by bylo, abych teď nesnesitelně netrpěla při každém přistávání letadla, bonbóny nebonbóny.

Teď v dospělosti mám několik let na hlavě něco. Něco, co nejsou lupy. Nedávno jsem myslela, že jsem na to kápla, že je to nějaká svině jménem seborea (v článku tak byla vážně pojmenována, a právem). Tak jsem se zase dala do zkoušení šampónů, jeden levnější- nic. Druhý jeden z nejdražších z lékárny a to je snad ještě horší. Pokud máte ozkoušený šampon na luposeboreoprostěvysušenoupokožku, doporučte. Jestli mi to pomůže, nic z toho nekápne, ale budu vám neskonale vděčná.

No, a pak jsou tu ty opary. Opary, které někdo nikdy v životě neměl a někomu se staly neodmyslitelnou součástí života. Můžete hádat, která z možností připadla na mě. Moje životní maximum je sedm oparů naráz. Všechny na rtu. Protože život si ze mě rád robí kopce srandy, toto maximum mi nadělil na basketbalovém soustředění, navíc v týmu našich rivalek, v kterém jsem měla hostovat. Takže se se mnou znovu už tuplem nikdo nebavil.
Druhé maximum počtu oparů se mi přihodilo během mých, tuším desátých , narozenin. Fotografie jsou tedy skutečně úchvatné.
No a to by nebylo, aby se mi aspoň ten jeden opárek nevyklubal na závěrečný věneček v tanečních.
Teď se tedy na žádnou promenádu nechystám, ale opar je tu zas. Šla jsem si do skříňky pro mastičku a zjistila, že žádnou nemám! Francovka také nikde!
Vygooglila jsem si babské rady, které hodlám vyzkoušet. Zubní pastu zná každý, ale věděli jste, že si můžete opar potřít rozředěným droždím? Nebo česnekem? Velmi doporučované je potření ušním mazem! A já si zrovna včera čistila uši…. Smějící se
Za cenné rady a zkušenosti v boji s tímto neduhem, Vám budu též vděčná. Jinak si začínám pěstovat ušní maz, protože když je to na internetu, tak to musí být pravda! S vyplazeným jazykem

33 komentářů:

  1. Pastu jsem kdysi zkoušela, byla zelená. Pěkně se do oparu zažrala a samozřejmě zelený flek přitahoval pohledy jako magnet, oparu by si možná nevšiml nikdo. Druhá rada byla kolínská po holení. Natírala jsem tak důkladně, že jsem si pokožku docela slušně popálila a i po odeznění oparu byly známky zásahu viditelné téměř půl roku Tak nevím, raději bych šla koupit nějakou tu mastičku     

    OdpovědětVymazat
  2. Místo šamponu zkus Cutosan mycí gel od Dr Konrad, v lékárně, cena lepší šampon.

    OdpovědětVymazat
  3. Opary, můj nepřítel číslo..  Vlastně dva.
    Postupem let se k brutálnímu oparovému problému připojil ještě brutálnější problém s aftami.
    Nejhorší je že proti oparům není nějaká spolehlivá prevence... Jen antivirotika od kožaře a to až když opar je. A ty náplasti jsou nejvíc nepraktická věc.

    OdpovědětVymazat
  4. Na někoho i haj*l spadne, s tím nic nenaděláš. Ale - až tak tě život zkouší? Radu nedám, nic z toho jsem si neužila a přeji to nadále i tobě

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Na afty je snad nejlepší syrový rajče. To je spálí a je pokoj. Aspoň u mě to tak funguje

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojík, to je mi líto, že si tak užívala nemocí.Poopravím: seborea není žádná mrcha, v překladu je to zvýšený mazotok. Asi jsi myslela plíseň Pityrosporum ovale, která je spojována s výskytem lupů.Asi tě zklamu, zevní problémy kůže nikdy zcela nevyřeší aplikace nějakého zázračného šamponu. Vždy se jedná o vnitřní problém v těle... Ale správný šampon jistě může napomoci problém alespoň zmírnit.Jinak k těm oparům: tam by ses měla soustředit na imunitu (to pomůže v prevenci) a na akutní ošetření bych já osobně spíše použila Herpesin krém, pacienti ho chválí.Jinak tvoje poznámka, že sis zrovna vyčistila uši, a tudíž nemáš dostatek mazu na ošetření oparů, mě tedy fakt pobavila! Z bylin bych věřila šťávě z natě pilátu lékařského (už kvete) - stačí potírat nebo tinktuře či masti z aloe vera. Taky odvar či tinktura z oplodí ořešáku vlašského by nemusela být marná (to bych použila i na tu tvou hlavu).

    OdpovědětVymazat
  7. No teda, to ti nezávidím. Opar mívám jednou za... sto let, řekla bych , ale zato pořádnej. Většinou aplikuji slivovici. A na suchou loupací kůži na hlavě bych doporučila oplach z konopného odvaru, tedy aspoň mé dceři to pomáhá...

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Já právě pastu z tohoto důvodu nikdy nepoužívala. Učitelky ve škole ovšem ano v to mi nikdy hlava nebrala, že jim to nevadí.[2]: Koukám, česká firma, to bohužel je teď pro mě nedostupné [3]: Tak afty se mi naštěstí vyhýbají.
    Ty náplasti já zas nezavrhuji, když už mám opar rozjetý, tak mě s nimi nesvědí, ani o něm nevím. Nicméně neviditelné opravdu nejsou, to ne
    Co mi ale zatím pomáhá nejlépe, je konopný přípravek Cannadent, jenže se mi někam vypařil.[4]: Šťastná to žena! [6]: To jsem jelen, já mám spíše pokožku totálně suchou, maz jsem měla jenom v těch uších
    Mně by stačil i ten správný šampon pro to zmírnění, ale pořád sahám vedle. Už to třeba vypadá a po pěti použitích jsem zas v pytli.

    OdpovědětVymazat
  9. No, nemáš to holka jednoduchý .
    Lék na opar neznám, netrpím na ně, za to "něco na hlavě, co nejsou lupy" jsem měla taky. Pomohl mi dehtový šampon  od kožní lékařky, je ale jen na předpis - jmenuje se Polytar .

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Slivovici vnitřně nebo zevně?
    Já tu mám jen zbytek whisky po Martinovi, ale dám si víno, musím dodělat, než se budu stěhovat.
    No, tak kde si tu natrhám travičku, tak to už vůbec nevím... Jsem si vzpomněla, jak jsem si mazala tenkrát ekzémy konopnýma mastěma...jé, to byl puch, a zrovna na to ani moc nepomáhaly.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: No já si říkám, že jsem blbá, že už jsem si dávno pro nějakej recepis nedošla... jenže než já dojdu k doktorovi, když mě nic nebolí... No a tady už vůbec, tady by mi na to dali Paracetamol

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, já osobně jsem teda opar ještě neměla, ale mamka ano a nemůže si vynachválit ty náplasti.. Používá Compeed nebo Cosmos.. Ten opar s ní není skoro vidět a i se to dříve ztratí.. Tak třeba by ti to mohlo pomoct

    OdpovědětVymazat
  13. Na opary trpím od dětství. Vždy jsem mívala rty jak černoška, plné a nateklé. Jediné co mi pomáhá je Pyridoxin - (druh vitamínu B), který baštím 3x2 a když to podchytím v začátku, zázraky se dějí. Rada má, letitá, nevím jak bude působit na tebe, ale za zkoušku nic nedáš. Nehledě na to, že Pyridoxin je cenově dostupný, narozdíl od drahých Herpesinu a růných mastiček, či spíše mimimastiček.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Já mám Sensiplast z Lidlu, Compeed jsem měla také, až na cenu jsem nepostřehla rozdíl [13]:Co jsem se dočetla, tak se opary dělají právě i z nedostatku vitaminu B, takže to dává smysl. Navíc ten tu seženu určitě snadno, takže zkusím, díky za tip. Dneska jedu zatím na česneku a na noc dám drožďový lektvar

    OdpovědětVymazat
  15. Já se přiznám, že jsem na tohle nikdy moc netrpěla, ale jedna moje kamarádka měla také pořád opary. Pomohlo jí, když začala zobat nějaké vitamíny z lékárny, ale bohužel nevím, o jaké šlo. Hrozně se jí ale zlepšily i vlasy a nehty.

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Tak já koukám na ten svůj šampon z lékárny, a zjišťuji, že je taky dehtový a má dokonce 5x víc dehtové složky než Polytar. Stejně mi nepomohl, nejdřív se teda tvářil jako že jo..a pak si to rozmyslel. Dokonce oba dva jsou tady volně prodejné, nemusíš mít předpis.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: To bude taky určitě B6 nebo něco s ní.

    OdpovědětVymazat
  18. Milá Martinko, na opary mi poradila mistrová, že je mám potřít vlasama. Tedy, hned, jak cítím, že se něco klube...
    Takže si čas od času ošmrdlám držku vlasama a od té doby jsem opar neměla. Ale zas je fakt, že já na ně netrpím...
    Ale zatím to fungovalo každému
    A ta hlava... Já si občas stěžuju, že mi asi za chvilku odpadne všechna kůže...
    No a pak jsem si na hlavu napatlala olivový olej, to kvůli zdraví vlasů a ejhle, bylo to tak na dva týdny lepší.
    Teď si do vlasů cpu kokosový olej s bambuckým máslem, co si tady míchám a nemůžu si to vynachválit...
    Takže prostě držím palce

    OdpovědětVymazat
  19. Marťo, má kolegyňka v práci vřele doporučuje potřít opar octem. U ní to prý zabírá na 100%, ale naštěstí na opary netrpím, tak jsem nemohla vyzkoušet. Držím palečky v boji s neduhami

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: To bude vážně asi tím, že na ně netrpíš, páč se mi nechce věřit, že by šmrdlání vlasama mělo pomoci, to už mi připadá moc šamanský No ale nemysli si, že to příště taky nezkusím
    Olivák zrovna potřebuju sdělat před odjezdem, tak se mi tvé doporučení perfektně hodí! Ovšem asi až v pátek, zrovna včera jsem si vlasy myla [19]: Zuzi, už jedu na octu, tak uvidíme. I když on už je to mrcha vyklubanej svědivěj puchejř, takže to zkusím i příště v začátcích.

    OdpovědětVymazat
  21. Opary nesnáším :( a to,jak jsem byla furt zdrava se na mne podepisuje ted ... Nejspíše jsem bezdetna a stále mám nějaký problém .... takže lepší si to vyzrát v mladí ....

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Tátovi je 50 a opary má ještě horší, než já, takže na to nespoléhejme Neboj, určitě nebudeme bezdětný navěky. Jsem zvědavá, která z nás to zvládne dřív   

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: bo když mne vyléčí tak mam šanci :/ ale prý mam byt pozitivní ....

    OdpovědětVymazat
  24. U nás doma se na počínající opar dává sůl. Prostě navlhčím místo a přilepím tam zrníčka soli. Opar mívám málokdy, ale když cítím, jak mi ret natíká/pulzuje (jestli to je teda opar), tak to tam honem dám, pár minut počkám a je zažehnáno. Jestli to s tím přímo souvisí, to nevím.

    OdpovědětVymazat
  25. Pěstuj, pěstuj, minimálně z toho bude další pikantní článek na blog

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, ja doporucuji tuto konopnou masticku https://www.nejlevnejsi-growshop.cz/GROWSHOP-1/Kosmetika-z-konopi/Balcan-1000ml.html Pomaha velmi rychle a pri preventivnim mazani se opary nevraci. Vyzkouseno ;)

    OdpovědětVymazat
  27. [24]: To by taky dávalo smysl. Naši sůl sypou na slimáky, že je to vysuší, ak proč ne na opar. Příště vyzkouším![26]: Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  28. ...s opary mám problém stále, nesmím se napít z cizí skleničky a abych s někým pila z jedné lahve, to je nemyslitelné - udělá se mi třeba i z leknutí....osvědčilo se mi potírání lihem z lékárny hned v počátcích a pak na "strup" nějakou hojivou mast....a někdy (doufám, že to bude co nejdéle trvat) vyzkouším i tu sůl, zmiňovanou v předchozích komentářích. Na blog jsem "narazila" díky jednomu tvému komentáři a s chutí jsem se pustila do čtení - tak mám o zábavu postaráno - hezké léto. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  29. [28]:Zuzko, To mi povídejte! Jako malá a mladší jsem hrála basket... a to jsem byla za zlou, když jsem nikdy nikomu nechtěla dát napít ze své lahve. Ale musím říct, že dříve to u mě bylo mnohem horší a popravdě už jimi tolik netrpím...od doby, co máme psa. A patřím mezi ty, které se kontaktu se svým psem nevyhýbají, nějaké olíznutí doma neřeším. Psí sliny totiž obsahují léčivý pepsin a dokonce jsem četla zkušenost jedné paní, které vždy, když měla koutky, babička koutky vymazala medem a nechala vylízat jejich Astě Ale to jen tak pro zajímavost, zrovna na tohle každý nemá   
    Moc děkuji za milá komentář, takové potěší vždy nejvíce. Tak snad to nebude moc nudné čtení   Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
  30. Opar očekávám v nejbližší době, protože už cítím pnutí a svědění. Zatím natírám Erazabanem a možná se ani nevyklube. To bych ráda, protože od začátku října jsem už měla postupně tři. Sotva se jeden zhojil, tak vyskočil další. Ten poslední byl sakra velký lívanec. V lékárně mi poradili nějakou konopnou vodičku, stála kolem 60 Kč a tou jsem toho posledního prevíta potírala. Do týdne byl pryč, ani se mi neudělal takový ten pořád mokvavý strup.
    Jinak jsem jedno léto měla hubu jak černoch, jeden opar vedle druhýho nahoře i dole. To se mi udělal tenkrát jeden, takový malý a brácha mi poradil, že se musí pořádně pošmrdlat ukazováčkem sem a tam a zmizí. No a tak jsem si to roznesla všude.

    OdpovědětVymazat
  31. Petra Hamplová1. ledna 2019 v 10:43

    Ahoj, já bych ti doporučila konopný balzám. Myslím že by ti mohl pomoci na opary. Osobně na ně netrpím ale některé produkty z BIO konopí mám vyzkoušené a mrkni na ww.zelenazeme.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj,opary jsou děs,taky s nimi bojuji a urcite to chce b-komplex forte. Nejvíc mi pomaha gel na opary sensiplast z lidlu. Mela jsem ho nekolik let...používala jsem ho i po expiraci a presto zabiral  nejlip

    OdpovědětVymazat
  33. Capnour est site e-commerce pour les passionnées de télévision connecté, possibilité de regarder des chaines de télévisions par Iptv ainsi que Netflix, possibilité d’écouter vos musiques préfères avec Spotify et bien plus encore, les possibilités sont énormes.Le cinéma c’est maintenant en famille et les vidéos sur YouTube sont aussi disponibles rien que pour vous.
    Pourquoi payé chère quand on peut faire des économies avec les boxes Android.
    La réflexion ne s’impose même pas, c’est un investissent ultra rentable, vous pouvez installer des jeux pour vos enfants, installer la météo, et bien plus encore.Les box android tv vous attende sur capnour.com, et merci de partager l’url de notre site web - <a href=https://capnour.com/>Capnour.com</a>.Source WikiAndroid TV est une plateforme multimédia, disponible directement par des télévisions connectées ou des box spéciales à partir de 2015.
    Android TV (dont le nom est basé sur le système d'exploitation mobile de Google Android) propose le contenu de Google Play (proposant des applications, des films et des jeux) sur l'écran, on y retrouve des services tel que Netflix, Amazon Prime ou YouTube ainsi que Iptv.

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...