středa 18. května 2016

Londýnem na kole- část třetí

Vážně je tam. Tower Bridge. Stavba, která se mi vždy vybavila jako první, když se řekne Anglie. Díky jeho nepřehlédnutelnosti vás vítá už z dáli.

Ještě, než před jeho pokořením jsme zaskočili do Tesca pro svačinu. U kol jsme se venku vystřídali. Chudák Mark, čekal podstatně déle, jelikož já jsem stále nepokročila k samoobslužným pokladnám (ani v Česku, natož tady) a poctivě jsem si tak vystála frontu s dalšími dobovými zaostalci, jako jsem já.
Za malou chvilku však už má kola a končetiny stály na povrchu Tower Bridge

Můžete si užívat krásného výhledu, přičemž na pravé straně spatříte například jeden z nejvyšších mrakodrapů v Londýně, jenž je díky svému tvaru přezdívaný Walkie Talkie, neboli vysílačka.
Na levé straně pak vyčnívá další mrakodrap, přezdívaný The Shard (v překladu "střep"), který je se svými 310 metry již skutečně nejvyšší v celé Velké Británii a čtvrtý nejvyšší v Evropě. V jeho těsné blízkosti můžete vidět budovu ve tvaru jakési polokopule- jedná se o radnici.

V těsné blízkosti mostu se rozléhá travnatý prostor, naprosto stvořený k zastavení na svačinu. Protože byl opravdu parný den, občerstvovali jsme se, a zároveň si užívali dechberoucího pohledu na Tower Bridge, ze stínu.

Dobiti energií už jsme jeli směrem k autu. Na tuto cestu nikdy nezapomenu. Markovi jsem se totiž zapomněla zmínit, že nejen, že nejsem řidič auta, ale i na kole jezdím zásadně po chodníku. Stylem, jak se říká " v očích smrt", jsem tak v těsném závěsu za Markem jela po těch nejfrekventovanějších londýnských silnicích. U auta jsme ale bylo o dost dříve, než kdybychom se pěšky prodírali davy turistů, nasazení vlastního života nám tak poskytlo čas nazbyt. Kola jsme již nechali v autě a vydali se do nedalekého přírodopisného muzea (National History Museum). Vztyčený kámen, který vidíte před ním, je starší než dinosauři.

Dominantou vstupní haly je kostra diplodoka, který patří k největším živočichům všech dob.

V muzeu můžete nalézt kolem 70 milionů předmětů rozdělených do několika kategorií- botanika, entomologie, mineralogie, paleontologie a zoologie. V muzeu tak můžete strávit velkou spoustu času, my jsme zavítali jen do části zoologie. V části savci nás uvítal další velikán muzea i historie vůbec, a to plejtvák obrovský. V místnosti uvidíte jak téměř 30 metrů dlouhý model, tak kostru plejtváka zavěšenou nad modelem.


Opravdu malý kousíček od místa, kde jsme parkovali stál Albertův památník, který nechala vybudovat královna Viktorie na památku jejího manžela prince Alberta, který zemřel v roce 1861 na tyfus.

Třídílný seriál o mé cestě Londýnem na kole končí, ale výlet to určitě poslední nebyl. Zrovna v sobotu jsem se z dalšího celodenního výletu za krásami Anglie vrátila.Úžasný

Ještě poslední fotografie pro zajímavost, pro srovnání, a možná i pro pobavení, jelikož proudění vzduchu v roce 2012 při přejezdu Golden Gate v San Franciscu mi nebylo zrovna nejlepším kadeřníkem, a můj účes se stal drobet extravagantním.

9 komentářů:

  1. Opět krásné fotky člověk by tam hned nejraději jel

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Hned nedoporučuji, od rána prší prší

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou to nádherné fotky. Já anglii miluju.

    OdpovědětVymazat
  4. K tobě budu chodit poznávat krásy světa s "okem po tvým blogu". V duchu hesla S PRSTEM PO MAPĚ,jak za sociálizmu cestovala moje maminka - je po pohlednicích, internet nebyl. Díky, dnes se to přehledně četlo i koukalo

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za fotky i za komentář, tvým prostřednictvím jsem alespoň trochu nakoukla do Londýna

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Děkuji [4]: Ono je to někdy asi na prd, viď. Já jak tomu moc nerozumím, tak jsem tudle koukala na tabletu a bylo to tam úplně jinak poskládané, než na počítači. Snad brzy už budu mít nový notebook, a tam ty fotky budu zadávat jinak, tak to bude lepší.[5]: Není zač, člověk ušetří peníze za cestu a čas strávený u Cestománie, že

    OdpovědětVymazat
  7. Chci do MUZEA! PROSTĚ TAM CHCIIIIIIIIIIIII!Chci do MUZEA!Chci do MUZEA!Chci do MUZEA!Chci do MUZEA!Chci do MUZEA!Chci do MUZEA!

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se děsí samoobslužných pokladen...

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...