pátek 13. května 2016

Londýnem na kole- část první

V Londýně jsem strávila pouze jediný den, ovšem byl to den překrásný, slunečný, a já si při cyklistické okružní jízdě s průvodce rodilým Angličanem skutečně připadala jak na dovolené u moře, než na výletě u řeky Temže.
V neděli 8. května v 8:30 ráno jsem nastoupila do velké Hondy CR-V řízené mým bývalým kolegou Markem. Původně jsem si vybrala jeho druhé auto- Mazdu, sportovní kabriolet- ovšem rozhodli jsme se procestovat Londýn na kolech a vzhledem k tomu, že nic jiného, než dětské tříkolky se do sporťáku nevlezlo, se o slovo přihlásila Honda.
Jelikož Mark patří mezi pravidelné návštěvníky anglické metropole, má i své oblíbené místo k parkování, které je vždy volné, jelikož nepravidelní návštěvníci nevědí, že v neděli zde zaparkovat mohou.


Našim výchozím bodem se tak stal okraj Hyde parku, což je jeden z královských parků. Je obrovský a krásný, rozdělený Serpentinovým jezerem, ve kterém běžně plavou plavci.

Už cestou Hyde Parkem jsem míjela množství soch a pomníků. Nejprve jsem měla tendenci vše fotit, ale kdybych tak činila i nadále, fotím asi ještě teď, jelikož jejich množství je v Londýně skutečně veliké.
Hyde Parkem jsme si to prosvištěli až k Buckinghamskému paláci, sídlu britské královny. Královna v paláci nebyla přítomna, což jsme poznali z vyvěšené státní vlajky. Pokud vlaje státní vlajka, není "doma", pokud vlaje královská standarta, je tam.Usmívající se

Před palácem stojí jeden z nejviditelnějších a nejznámějších londýnských památníků- památník královny Viktorie, praprababičky současné královny.

U Paláce se mi naskytl také krásný "květinový" pohled na známé Londýnské oko.

Šlápli jsme do pedálů a už čekali na výměnu koňských stráží u královských stájí.

Průjezdem tzv. Admiralty Arch jsme opouštěli pěší (a cyklistickou) zónu. Tato oblouková budova zastávala funkci vládních kanceláří, ovšem jen do roku 2012, kdy byla prodána za účelem přestavby na luxusní hotel.

Po průjezdu Admiralty Arch se ocitnete na známém Trafalgarském náměstí připomínajícím bitvu u Trafalgaru v roce 1805 a vítězství britského námořnictva v napoleonských válkách. V centru náměstí stojí sloup, na jehož vrcholku se tyčí socha admirála Nelsona, admirála jenž britskému námořnictvu velel. Sloup je obklopen čtyřmi sochami lvů, přičemž se uvádí, že kov použití na jejich výrobu pochází z děl francouzských lodí.

Naše další cesta nás vedla kolem budovy královských stájí.

Cestou ještě přes mříže nakouknout do Downing Street na bydlení britského premiéra Davida Camerona. Premiér přebývá v onom černobílém domě na pravé straně fotografie.

7 komentářů:

  1. [1]: Měla jsem?
    Už jsem ale ošahala spoustu věcí, včetně Juliina prsa, tak snad neumřu kvůli tomu, že jsem nesáhla na lva

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: říká se,ze kdo na něj sáhne, ten se do a Londýna vrátí :)

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Jo tááák, tak to je asi jedno, páč já stejně v úmyslu vrátit se neměla. Díky ovšem za doplnění zajímavosti!

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné povídání i pokoukání. Na jeden den jste toho stihli dost

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Děkuji! Stihli jsme všecičko důležité, to víš, kolo je kolo. Tohle je jen první část, budou nejspíš tři!

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní výletování, taky už se těším, že začneme. Jak vylezlo sluníčko, jde to hned líp .

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...