neděle 26. června 2016

Barvy, barvy, barvičky!

Hned na začátek chci říct, že ctím hesla "proti gustu žádný dišputát" a "sto lidí, sto chutí" a v článku naleznete opět pouze můj naprosto subjektivní a naprosto nedůležitý pohled na věc.
Na věc barev. Ačkoli v mém odborném pojednání o praní zastávám názor, že bílá a černá jsou také barvy, pro účely tohoto článku na ně jako na barvy hledět nebudeme. Nebo můžeme, ale jen jako na barvy nudné a fádní. A sterilní. A neútulné. A nehřejivé. A nudné a fádní. Tak.

Něco vám řeknu. Módní trendy mi byly vždycky tak trochu šumák. Stejně tak, jako se oblékám, tak jak se mi co prostě líbí nebo nelíbí, v čem se cítím nebo necítím (nasrávajdy si mezi lidi nevezmu, ani kdyby to byly poslední kalhoty ve vesmíru), tak i bydlení si zařizuji podle uvážení svého. Supermegagigaultra moderní bílobílá místnost ve stylu nemocničního pokoje není nic pro mě. Snad minimalismus se tomu říká a já jsem tedy maximalista, jehož styl by možná takový minimalista nazval "každý pes, jiná ves". Ale mě se to líbí. Miluju barvy, a kde jinde se jimi obklopit, než doma, kde trávíme tolik času. Během našich stěhování, jsme si zatím malovali dvakrát. Kuchyň byla vždy v odstínech žluté, ložnice v zelené. Předsíň jsem tapetovala dekorem cihly s břečťanem. Na chatě v pokoji, který jsem obývala, po mě stěny zůstaly fialové.
Nyní civím na bílé stěny. Jen z toho důvodu, že dům není náš, je veliký, a malování a případné přivádění do předchozího stavu by nás stálo až příliš mnoho energie, času, peněz. Vzhledem k frekvenci našich stěhování si to nelajznu. Nu což, tak se ze mě ze dne na den stal milovník obrazů, kterými dávám bílým stěnám nádech domova. Vedle třídílného obrazu s červenými květinami (původně do kuchyně, nakonec do pracovny) a jiného třídílného s oblázky (na chodbu před koupelnu) jsem pořídila i krásný obraz lesa s prosvítajícími slunečními paprsky (do obýváku).
Má to jen jeden malý háček. Respektive to ten háček nemá. Nemáme vrtačku a obrazy už přes týden leží na zemi o zeď jen opřené. Samolepící háčky se ukázaly pouze jako několikahodinové řešení, když nás přinutily o druhé hodině ranní vzít do ruky obušek a jít se podívat, kdo nebo co způsobilo ten hluk v kuchyni.

Jsem ženská. V některých odvětvích asi trochu víc ženská. Nepředpokládám totiž, že by si chlap vybíral nový notebook podle barvy. Doposud jsem disponovala 7 let starým notebookem. Což to, o věk, a jak jsem řekla, ani o módní trendy mi nejde. Kdyby fungoval, měla bych ho klidně další dekádu. Jenže půl roku psaní písmene "a" pomocí kláves ctrl+v se na mě podepsalo. Doposud a stereotypně píšu tímto způsobem.
Při výběru jsem měla pouze několik málo požadavků. Řazeno podle důležitosti:
  • Musí být dotykový.
  • Nesmí být černý.
  • Mohl by být sytě růžový. Nebo fialkový, zelený, žlutý....nejlépe duhový.
  • Nesmí být těžký a příliš velký.
  • Musí mít dlouhou výdrž.
Zdálo by se, že výběr nebude nijak obtížný. Chyba lávky. Objevila jsem díru na trhu. Přímo džuznu! Samá černota! Mé požadavky splňovaly v podstatě jen dva kousky. Červený HP a oranžový Lenovo. V tomto bodě jsem přivolala na pomoc muže. Muže, který sice nerozumí barvám, ale rozumí zbylým parametrům, jako je RAM, CPU nebo HDD. Muž přiřkl svůj hlas oranžovému kandidátovi a bylo rozhodnuto. Dnes mi můj nový notebook, druhý v životě, dorazil. Jsem spokojená, ta oranžová je prostě skvělá! :-)

20 komentářů:

  1. Já mám oranžovo-žlutou kuchyň. A žádné něžně pastelové, ale pořádnou mandarinkovou a pořádnou pampeliškovou.
    A ty stejné mám vlastně i v obýváku.
    Holky mají každá svůj barevný koutek, fialovou a růžovou. Tak něco jako geometrické tvary. Na bílém podkladu, protože barevná protiplísňovka byla fakt drahá
    Synek má vybledlou oranžovou, ale předtím měl hráškově zelenou.
    Ložnici mám bílou, ale letos se možná trošku rozšoupnu. Asi by se mi líbila něžně fialová, říznutá místy tou žlutou
    Ovšem u elektroniky mi to je fuk, hlavně, že to funguje No a teď se těším na častější články, když se Ti líp píše

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Myslím, že jsme možná měli stejné odstíny. Já mám v plánu jednou ložnici tmavě modrou... pokud teda nebude obložená dřevem, to je taky možnost.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No, každou modrou, kterou jsem kde viděla, jsem viděla čmouhatou
    A taky nikdy nešla přemalovat
    Takže zrovna do modré já nepůjdu

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Fakt jo?? Já tmavou viděla jen u cizích za oknem, tak nevím, to jsem na čmouhy nedohlédla   To budu muset sehnat malíře a když, tak mu to vyreklamuju

    OdpovědětVymazat
  5. fotku fotku fotku
    takže já jsem asi minimalista..protože stěny mám nejradši bíle..
    a zrovna včera jsem byla kupovat plavky a byla jsem úplně na prášky protože všechny byly moc barevné a křiklavé...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak moje plavky vždycky byly a  jsou překvapivě všechny krásně barevné   Jestli myslíš fotku notebooku, tak stačí mrknout na net na Lenovo Yoga 3 14 Clementine Orange

    OdpovědětVymazat
  7. Lenovo bych asi nevzala, ale zas u mého HP mě štve právě malá výdrž na baterii... :-/
    Existují speciální samolepky na NTB

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Samolepky samozřejmě znám...ale já jsem pintlich a takový odchlíplý roh potom... a ještě bych to křivě nalepila Rozhodla jsem se dobře. HP neměl podsvícenou klávesnici, kterou zrovna využívám a je to parádička. Výdrž taky super, těch osm hodin to dává

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Já vím, před HP jsem měla Acer: jenže pak začal občas zlobit (i když minimálně) a měla jsem strach, že mě nechá na holičkách... z toho důvodu mám HP. Ale Acer pořád funguje a baterie byla super - i po snížení výdrže 12 hodin (kam se hrabe v tomto směru HP). Výkon měly a mají oba super (ráda dělám najednou 150 věcí ).No, nalepit samolepku rovně, to je občas umění

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ten můj odložený je taky Acer. Aspire něco... také ten s dlouhou výdrží. Výkon toho současného se ale nedá srovnat, to šlape pěkně, teď si uvědomuji, jak byl Acer pomalý. Ale když jsem neměla s čím srovnávat, tak mi to bylo jedno

    OdpovědětVymazat
  11. Čoveče, tak můj požadavek byl notebook h hladkým povrchem "víka" (nebo jak se to jmenuje), abych si na něj mohla cokoliv nalepit Samozřejmě jsem dostala "v zápůjčce" takové dělo, že mi ani nevadí, že na něm samolepka není. Hlavně, že na něm jedou Simsi

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: A já myslela, že nalepit si můžu cokoli na jakýkoli notebook a ty na mě s nějakým víkem

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: tak na vroubkovanem nebo s logem uprostřed (viz zapůjčeny dell) se to blbe lépe

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To je fakt.
    Nezávidím oddělení public relations z Dellu... PR DELL

    OdpovědětVymazat
  15. No, já si před třemi lety vybírala notebook podle barvy. A tak mám červený Fujitsu. Bratr s otcem nadávají, že by mi za ty prachy sehnali i lepší, ale problém je, že by byl černý. A ten já taky nechci. Mobil mám pro jistotu bílý. Tam jsem se nechala ukecat mužskou částí rodiny a vybrala si poslední model Nokia, když ji ještě vyráběli. Problém je, že na Nokie se nedělají žádné barevné kryty (mají foťák uprostřed, ne na boku jako Samsung) a nejsou podporovány Androidem, ale hlavně, že mám podle otce a bratra tu Nokii...
    Až jednou budu bydlet sama, taky si chci vybavit zařízení bytu/domu barevně, jednoduše a barevně, to je základ

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Tak mě zrovna ten můj notebook muž i trochu závidí On si kupoval před měsícem, samozřejmě podle jiných parametrů...takže má sice nějaké business dělo, ale není dotykový.      
    Mobil já mám zatím černý, ale je ještě starší než notebook, budu velmi brzy měnit také. Mám vyhlídnutý Samsung S6 a asi půjdu do toho růžovozlatého, i když jsem přemýšlela o modrém, ale... modrá není tolik holčičí

    OdpovědětVymazat
  17. Já mám tedy stěny všude bílé, ale zato se spoustou dost barevných obrázků s... ehm... s kočkama hlavně .
    Ten oranžovej noťas ti závidím. Psala jsem loni Ježíškovi o růžovej tablet, aby se mi hodil k mobilu a foťáku, ale vyfásla jsem modrej

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Tak ale modrá a růžová spolu ladí krásně, horší by bylo kdyby ti přinesl třeba zelený.

    OdpovědětVymazat
  19. A já mám bílou a černou ráda. Domácnost máme bílo-černo-šedo-hnědou s nábytkem ála chata a jídelnou z kovu a proutí, stěny všechny bílé jako sníh a je nám tu kouzelně. Barevnou stěnu bych si doma představit nedokázala, stačila mi ta růžová předsíň v minulém bytě .

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné Gratuluji k úspěšnému pořízení nefádního notebooku. Také jsem měla kdysi takové ambice (protože černá a bílá jsou na elektronice opravdu strašně fádní), ale nakonec zvítězila cena. Každopádně džuzna na trhu to teda je! Vzhledem k tomu, že barva je tak to jediné, čemu na noteboocích rozumím... a zjevně v tom nejsem sama Barvám třikrát sláva!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...