pondělí 20. června 2016

Kovbojka

V Čechách jsem nikdy nebyla na šití po nehodě. Lup, dva měsíce v zahraničí a je to tam. Nikdy mi nad domem nekroužil vrtulník, abych pak zjistila, že hledali loupežníky. Lup, 3 měsíce a je to tam. Nikdy jsem nevolala záchranku. Lup, půl roku a jedem si to v noci do špitálu.
Dneska zase lup. Městečko, kam jsme se před měsícem přistěhovali, je malé, klidné, bezproblémové. Nastěhujeme se a už tu máme ozbrojený policejní kordon.

Bylo po osmé ranní, když mi Martin volal, že cestou do práce z autobusu viděl ozbrojené policejní jednotky na místě, kolem kterého jsme nedávno procházeli. Okamžitě jsem zapnula počítač, abych se pokusila zjistit, o co jde. Za pár minut už se v internetových novinách objevila první zpráva. Veřejnost zavolala policii kvůli obavám z muže, který se zamkl v místnosti ve svém domě. Přiznávám, že článek byl napsán tak, že asi není divu, že Facebooková stránka obyvatelů městečka se plnila lehkomyslnými komentáři typu, že se šel chlápek vyčůrat, zamknul se v koupelně a manželka na něj zavolala policii, protože to on normálně nedělá. Nicméně mě překvapilo, že takových komentářů ve smyslu, že policii asi nemá nic jiného na práci, zde bylo plno. Ani známka po tom, že situace může být važná a policie se snaží nic nepodcenit. Být policistou tady asi nebude o nic lehčí, než u nás.
Během dne na místo přijeli další policisté, psovodi, záchranka. Ulice byla uzavřena a lidem bylo doporučeno nevycházet z domů. Doposud se vyjednává! Hádám, že celodenní vyjednávání s namířenými zbraněmi nebude známkou pana domácího, který se zabouchl v koupelně. Není nic špatného na tom zachovat si smysl pro humor v každé situaci, ale pokud to přeroste ve znevažování práce policie, která v daném případě pouze činí svou práci, tedy snaží se chránit občany v nasazuje při tom životy, je to špatně. Zvláště v této době. Jak by tito lehkomyšlenkáři křičeli, pokud by se stala tragédie.
Jistě, staly se situace, kdy i já jsem si říkala, že by příslušníci (především ale městští) měli řešit naprosto jiné věci, ale nikdy bych jejich práci nezačala celkově znevažovat a zpochybňovat. Pokud si někdo dělá legraci z toho, že policie zkrátka dělá svou práci, považuji to pouze za frajeřinu a honění si trika.
Howgh!

7 komentářů:

  1. No v Anglii prostě žiješ naplno! Se vším všudy Ono je to spíš vždycky o lidech, než o profesi: všude se najdou chytří i méně chytří lidé - a to platí i o policii

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já to právě vím, ale ti co nadávají na policii celkově, to asi neví Pořád jednaj, už 10 hodin je ten barák obklíčenej. Naštěstí je to tak nějak na druhým konci, jsem ráda, že to mám jen ze zpráv.

    OdpovědětVymazat
  3. Může se jednat o nějakou nepodstatnou situaci, ale také může jít o zdraví nebo život. Chlapi dělají svou práci poctivě a výsměch si rozhodně nezaslouží. Pokud se nebude jednat o nic vážného, určitě se najde pár posměváčků. V případě opravdu vážné situace by snad i tito "kritici" svůj názor změnili. Policisté to nemají snadné vlastně nikde, přestože nasazují i vlastní životy

    OdpovědětVymazat
  4. Že by i v Anglii bylo národním sportem nadávání u piva (doplň oblíbený anglický alkoholický nápoj) na politiku/zdravotnictví/soudnictví/policii? Nebo jsou prostě jenom blbci všude? Každopádně těch lupů tam máte skutečně habaděj. Jestli ono není načase začít používat Head and Shoulders (Pardon, mám teď navečer nějakou rozvernou náladu.)

    OdpovědětVymazat
  5. To byla Doktorka, kdo mi psal, že na fb jsou ti blbí a na blogu ti chytří?
    A je to tak...
    Co a jakým způsobem řeší někteří na fb, to snad jinde nemá obdoby...
    Když tady na náměstí nějaký chytrák zapomněl půjčenou vrtačku, půlka města byla totálně hysterická.
    Když to šest hodin řešili policajti, od evakuace, vyklízení, uklidňování, až po psy a pyrotechniky, najednou všichni ti hysteričtí občani nadávali...
    A přitom ti kluci policajtský dělali jen svoji práci. No, tak to byla vrtačka, ale co kdyby ne?
    Oni do toho šli s tím, že možná není.  Marti a jak to dopadlo? Doufám, že nás nebudeš napínat moc dlouho...

    OdpovědětVymazat
  6. Mimo téma Tvého článku: tak se to přece jen stalo. Britové si zvolili samostatnost a nezávislost na EU. Co to bude znamenat pro vás dva a pro mnohé jiné Čechy s pracovním povolením v UK?

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Přesně tak.[4]: Ne, Head and Shoulders ne, ten vše vždy jen zhoršil![5]: Já jsem i na FB, tak já jsem zkombinovaná
    U nás to dopadlo, že po 12 hodinách vyjednávání vyšel ven a byl zatčen. Jenže proč, to nikdo neví! Lidi jsou rozdělený na dva tábory, jedni říkaj, že máme právo to vědět, druzí, že se má myslet na rodinu toho chlapa.[6]: Stalo. Teď to pro nás znamená především pád libry, což je nemilé. Jinak teď nic moc. (Jeden černý scénář tu je, ale ten nechci vyslovit) . Referendum není závazné, i když se neočekává, že by vláda šla proti. Vystoupení z EU je proces na dlouhou trať, než se tak skutečně stane, uběhne pár let. Co pak, to ukáže jen ten čas, teď nikdo neví, jaká pravidla, jaké výjimky atp. vláda nastaví. Je ale zřejmé, že to bude trochu jiné pro  vysoce kvalifikovaného pracovníka, který už tu žije a pracuje, než pro člověka, který sem chce teprve jet a třeba pobírat dávky.
    Teď mě fakt sejří hlavně ta libra

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...