pondělí 6. června 2016

Domy z papundeklu

Není to tak dávno, co mi máma říkala, že jí kamarádka říkala, že jí její dcera žijíci v Anglii říkala…. Že tu mají domy z papundeklu. A asi měla pravdu, jelikož jsme se s největší pravděpodobností do jednoho takového nastěhovali.
Když se v Anglii nastěhujete do pronájmu přes agenturu, během prvních dnů byste měli celý dům prohlédnout a všechny jeho nedokonalosti zdokumentovat a informovat o nich jak landlorda, tak agenturu. Po skončení nájmu Vám tak nebude přišito na triko nic z těchto nedokonalostí.
Náš inventář byl poměrně obsáhlý.

Když jsem prvně vypustila dřez, všechna voda se vypustila přímo do skříňky pod ním. Aha, historie se opakuje. Ten samý problém jsme měli i v minulém pronájmu. Než se dostavil instalatér povolaný landlordem, ucpali jsme díru v trubce gumovou rukavicí. Instalatér toho moc nespravil, rukavice zůstala. Verdikt: Kupte si pračku.

Netěsnící francouzské dveře na zahradu, netěsnící okno v koupelně, netěsnící obývák -mezi podlahou a stěnou byla škvíra, kterou jste viděli ven. Zkrátka takový dům lufťák.
Naši landlordi se zdají být poměrně zodpovědní a další opravář, tentokráte okenář, se opět brzy dostavil. Spravil dveře i okno, zatmelil škvíru. Odjel. A zase přijel. Francouzské dveře se mi totiž nedařilo zamknout. Stalo se, čeho jsem se obávala. Přijel, vyzkoušel a zamkl a já vypadala jak totální kráva (což si myslel patrně i on, jelikož se příliš nesnažil svůj výraz maskovat).
K zamknutí jste totiž potřebovali sílu rozzuřenýho bejka , kterou já nepoužila, protože mi přišlo, že bych kliku, kterou jsem předtím musela uvést do horní polohy, leda tak zlomila.
Když už tu byl, tak mi aspoň ještě opravil dveře do ložnice, které se nedaly zavřít bez přizvednutí.

Amatérsky přidělaný krb s uvolněnými šroubky a nefunkčním ovladačem. Přijel mladý milý elektrikář, příjemná změna oproti okenářovi. Dorazil se hlavně kouknout na takovou tu skříňku,co je venku na baráku, asi teda s elektrikou (Podotýkám, že jsem studovaný právník, zkušená pokojská a prodavačka, tudíž mám právo nevědět, co to je. Stejně jako jsem měla právo v posledních měsících poprvé v životě měnit žárovku nebo promazat vrátka, aby nevrzala).
Ovladač odešel do věčných lovišť. Krb sundal, znovu přivrtal. Mně vadí, že je křivě krb. Martinovi, že jsou křivě šroubky.

Promáčknutá "dlaždice" v koupelně. Uvozovky jsou na místě, koupelna totiž není klasicky zděná, ale obložena jakýmsi umakartem v modernějším designu, nebo spíše plastovými dlaždicemi.
Jen estetický detail, který ovšem jen dokazuje charakter celého domu.

Záchodové prkénko nepřetrvávající ve zvednuté poloze déle, než setinu sekundy. Což je ovšem jedna z vad, které jako žena vítám a spatřuji v ní nenásilnou a efektivní formu učení onoho člena mužského pokolení, jelikož za ta léta jsem u nás stále nedocílila prkénka neustále v poloze dolní. Žádný opravář tedy nepřichází v úvahu.

Aby nedošlo k mejlce: jsme spokojení a dům bychom nevyměnili, ale některé jeho vlastnosti jsou…přinejmenším zvláštní. Pro skalní fanoušky seriálu Přátelé bych použila slovo obskurní.

Tak třeba ta šíře futer. Co může vést architekty k tomu udělat všechny dveře do obýváku o šíři 66 cm? Sedačky se přeci kupují vcelku, ne na kusy!
Tak malý dveře jsme snad v Čechách neměli ani na záchod, kam potřebujete propašovat v podstatě hlavně jen sebe.

No a ty okna. Proč okna, která se nedají otevřít? Vedle toho, že se nedají využít právě třeba ke stěhování, se ale hlavně nedají zvenku umýt! Na takové okno v pracovně v prvním patře bych si buď musela patrně zaplatit někoho s vybavením nebo si koupit pořádně vysoký žebřík a riskovat život při odstraňování ptačího trusu, který nám kazí výhled.
Ani k jednomu se nechystám a má potřeba záclony tak získává další rozměr.

Zase ty záclony. Už dříve jsem se zmiňovala, že záclony tu moc nefrčí a do minulého bydlení jsem si nechala dovézt dvě rozpěrné tyče se záclonami, které jsem ihned využila i tady. Ale větší dům, víc oken… Což není nic k mému údivu, jako to, že mi zase schází garnýže. Buď není žádná nebo jen jedna a já si budu muset vybrat mezi průsvitnou záclonou nebo neprůsvitným závěsem.

Pokud vedle sebe postavím český a anglický dům, kvalitativně mi ten anglický mi připadá skoro jako domeček z karet.

16 komentářů:

  1. Jak ja bych se stěhovala Ale bez jakýchkoliv v3ci a s miliony v peněžence :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty?? Ty už jsi přeci tam, kde jsi chtěla být, ne Já až tam budu taky, tak se teda nikam stěhovat chtít nebudu, ani s miliónama. To mi připomnělo, že jsme si tu pořád nekoupili los!

    OdpovědětVymazat
  3. Všude je něco. U nás festovní a výstavný vily emerickýho stylu, ale prázdný, bez dětí. Venku papundeklový, ale pro ty, kdo jdou za prací pořád jinam, jsou dobrý. Nelíbí se mi - samý přílepek. Ale to je konzervativní myšlení, který nejde s dobou. Z líčení vad vidím, že jste si domeček přesto zamilovali a přeju vám to. Až budete mít miliony, kam se tam můžete nastěhovat? Jsou tam moderní domy, ve kterých VŠECHNO funguje?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Kitty... co je to přílepek? Já ti zas nerozumím
    Taky se mi nelíbí takový ty echt moderní, všude bílo, jak v nemocnici... já si s ním o něčem takovém venkovském, se dřevem a s pecí, kde na tebe dýchne útulno a teplo.
    Já ti nevím. Něco kvalitního se určitě najít dá, ale na tu cenu už zase dosáhnout je už těžké. To my je ale stejně asi jedno, páč TEN dům si stejně chci hledat jednou v Čechách

    OdpovědětVymazat
  5. Na fotce se domek zdá být celkem bytelný, ale je to pro vás bydlení přechodné, tak po všech opravách to určitě bude fajn. A potom doma už si určitě najdete bydlení podle vašich představ . Moc vám fandím, jste skvělá rodinka   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Přílepek? To je ta bílá část, přistavěná k domu... A různé další přístavby, účelové, které kazí celkový celistvý vzhled toho domu. Paňjátno? Zdravím!

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Pro nás je moc moc fajn. Faktem pořád je, že v Čechách bychom si dovolit takové bydlení rozhodně nemohli, takže je to perfektní. Děkujeme [6]: Jo tóóódleeee... tak to mně se taky nelíbí, v tom jsme za jedno. Ovšem momentálně je pro mně důležitější ta účelovost, takže jsem za ten přilepenej přílepek ráda, ale kdybych dům stavěla nebo kupovala, tak to by byla jiná.

    OdpovědětVymazat
  8. tak snad to na vás nespadne
    to já si zas říkám, že ten náš domek je starší, ale postavený poctivě, bytelně a kvalitně, takže se nebojím, že mi střecha spadne na hlavu

    OdpovědětVymazat
  9. Panečku, chtěla bych landlorda...
    A místo toho máme obyčejného českého majitele, kterému jsou veškeré vady fuk...
    Tuhle jsem mu hlásila, že máme podlahu v kuchyni propadlou celkem o nějakých deset čísel, takový skvělý žlábek pod sporákem a linkou (blbě se mi pokládají vajíčka) a že nám praskají zdi. U synka v pokojíčku je prasklina na celou zeď a momentálně v šířce sedmi milimetrů. Taky už mu nejdou dveře ani přivřít, natož zavřít...
    A nic.
    Takže z mého pohledu Ti k takovému bydlení gratuluji a přeji šťastný život
    Ale to Vy dva zvládnete, že?

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Nespadne, ani na vás, ani na nás! [9]: To záleží na člověku no... ale nemysli, i tady jsou takoví. Naštěstí to vypadá, že jsme měli štěstí na dobré, ťuk ťuk. Myslíš jestli zvládnem ten šťastný život? Si piš. Střepy znamenají štěstí, takže sem tam pro jistotu lítaj talíře

    OdpovědětVymazat
  11. Aspoň to není žádné nudné bydlení.

    OdpovědětVymazat
  12. Hlavně ať vám to nadšení z nového bydlení vydrží, dneska ráno říkali ve zprávách, že teď budou nějakou chvíli všichni v napětí, jestli se UK nerozmyslí, a nezmizí z EU...prý by to pak přineslo konec práce v UK pro Čechy, a museli by se všichni vrátit domů...

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: [12]: Oni to ve zprávách nakecají, a obzvláště v některých jsou se vším rychle hotovi Samozřejmě, že se čeká na výsledek referenda. Můj osobní tip je, že UK zůstane. Ovšem i kdyby ne, bylo by to trochu složitější My se návratu neobáváme

    OdpovědětVymazat
  14. Máte, koukám, o zábavu postaráno! Ale dokud se u vás řemeslníci nepotkávají a neseznamují, tak je to ještě pořád dobrý A šíře futer je možná motivační: aby lidi moc netloustli, protože pak by ani nevylezli z ložnice Každopádně vám přeju, aby se to všechno brzy spravilo a ty karty nějakou dobu v daném stavu vydržely

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Z ložnice jo, tam jsou ty dveře širší! Jenže stejně, špeky jsou měkký, to se vleze kamkoli do jakékoli velikosti! Několik důkazů, naprosto opomínajících například důvod rozdělení oblečení podle velikosti, chodí po ulicích.

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...