čtvrtek 7. července 2016

iFetch- něco jako recenze

Někdo už o tom možná slyšel, někdo to možná viděl. Málokdo to koupil. Mezi skupinu "málokdo" jsme se před týdnem zařadili i my. Respektive můj manžel, on byl ten, kdo to koupil. Bez mého vědomí, na tajňačku. Ne, že by mi s tím snad chtěl udělat radost. Naopak. Tušil, že já to domů nechci.

A tak jsem jednoho krásného pátku převzala balík, velkou krabici. Adresována manželovi, uložila jsem ji tedy do kouta, ať na manžela počká. SMS ve tvaru "Otevři to a zkus to" mě stále na stopu nepřivedla. Investigativně jsem ihned odvětila otázkou "A co to je??". SMS, kterou jsem odeslala v reakci na manželovu odpověď " iFetch." v zájmu zachování svého dobrého jména zveřejnit nemohu. Ale byla velmi spontánní.

A co, že to ten iFetch vlastně je? Aportovací stroj. Mašinka vystřelující míčky, aniž byste museli hnout rukou (Ne zcela bezezbytku. Nejdříve se na něj musíte pořádně hnout v práci, jelikož cena je taková, že když vám ho ukradnou i se zásobou míčků, už můžeme holomka stíhat za trestný čin).

Výhody:
  • Nabíjení ze sítě nebo na baterky. Díky přiloženému adaptéru v podstatě baterie vůbec nebudete potřebovat. V době odstávky elektřiny budete potřebovat šest baterií typu C, tedy malé buřtíky.
  • Možnost nastavení dostřelu. Na 3, 6 nebo 9 metrů. V případě, že se však psík postaví přímo do první linie, před metr si dosaďte "centi".
  • Tichý provoz. Pokud ve stroji není míček, ani nepípne a vypadá jako vypnutý. Jen vypadá, ve skutečnosti je v pohotovostním režimu a stačí jen opět vložit míček. Po vložení pracuje decentně potichu. Pokud ale máte neúnavného štěkala, tuto kolonku si přesuňte do následujícího oddělení nevýhod.

Nevýhody:
  • Velikost míčku. Minitenisák má v průměru pouze 4 cm, je to tedy spíše takový pingpongáč, než tenisák. Což samo o sobě nevýhoda není, ukázalo se, že Ketynce je to úplně u ohonu. Mně ale není jedno, že takové minimičudky se shánějí o dost hůř a dráž, než míčky velikosti klasického tenisáku. Jak je míček byť jen trochu menší, už občas propadne a nevystřelí. Jak je trochu větší, naopak nepropadne vůbec. Stejně tak starší rozčepýřený tenisáček už nepropadne taky.
  • Kvalita a materiál přikládaných minitenisáků. Nejsou úplně nejhorší, ale za tu cenu jsou úplně na ho...dně velký prd. Při povolení pouze nosit, a žmoulat pouze v míře nezbytně nutné, nám jeden vydržel necelý týden. Kombinace chlupatého minitenisáku a psích slin způsobuje postupné zvětšování objemu tohoto minitenisáku, který se následně v iFetchi zasekává a je tedy nepoužitelný. Nejen pro psí zuby, ale i pro samotný iFetch, by lepší volbou byly rozhodně míčky gumové.
  • Cena nových minitenisáků: Vzhledem k výše zmíněné kvalitě budete nové dříve nebo dřívěji potřebovat. Jak už to tak někdy bývá, čím je věc menší, tím je dražší. Takové 2 originální iFetch minimičudky si za sebe říkají pět liber. Balení 3 kusů značky Kong je ke koupi na Amazonu za čtyři. Momentálně jsou tak pověřeni naši rodinní spolupracovníci na české straně, již mají za úkol zjistit, jak si v této záležitosti stojí česká vietnamská komunita.
  • Raguje na dotyk, ne na míček: Což leckterý pejsek ani nerozpozná. Ovšem pejsek náš leckdy do iFetche štouchá tak nadšeně, že při této činnosti zapomene na jednu nepatrnou věc, pustit mičudu. iFetch už však reagoval na náš čumák a tak vystřelí naprázdno.
  • Směr výstřelu: Střílí dopředu, vychytralý pes si stoupne přímo před otvor a míček chytá okamžitě po pár centimetrech z voleje. Tak jako ten náš.
  • Celková cena. Jak jsem již zmínila výše, cena není příznivá i když tuším, že v Čechách se dá koupit o něco málo levněji, než u nás v Anglii. Ať je to tak jako tak, i já se jako většina lidí přikláním k názoru, že je to stroj předražený, pouze pro fanšmejkry a vzdorující manžely.

Suma sumárum: Protože jsme v Anglii, která není známá zrovna nejsušším podnebím a Ketynka v nečasu i na čůrání chodí s výrazem puberťáka vyslaného s košem, slitovala jsem se a iFetchi nabídla domov. První dny jsem upřímně pochybovala, jestli je to "hračka" pro psa nebo pro manžela.

Pokud tedy disponujete dostatkem financí nebo vzdorujícím manželem a iFetch se stane jen jednou z činností, kterou se svým psem společně vykonáváte, proč ne. iFetch může být dobrý sluha, ale zlý pán. Využívejte, nezneužívejte.

Přikládám video z naší společné chvilky. :-)


A nakonec si nemohu odpustit obrázek, který jsem nedávno sdílela na Facebooku. V té době jsem nevěděla, jak moc pravdivým se ještě ukáže.
Pro neangličtináře: Na horním obrázku můžete vidět, jak vypadá výraz při utrácení 20 dolarů v potravinách. Na spodním spatříte stejného člověka při utrácení 2000 dolarů za psa.

UPDATE: Dostřel začínal postupně slábnout. Patrně se nečistotami zanášel motorek. Po ani ne půl roce velmi střídmého užívání na první stupeň nevystřelil vůbec, na druhý a třetí asi tak metr... Reklamovali jsme u Amazonu, který nám vrátí peníze. Manžel potupně přiznává, že je to předražená hračka z Happy Mealu. A tak skončila jedna éra v naší domácnosti....jupííí!

9 komentářů:

  1. Aportovací stroj neznám a zdá se mi to dobré na vytahování peněz z řad milovníků domácích mazlíků. Na procházce strčím míček do kapsy, ale co s tím přístrojem? Tady jsem to zatím u nikoho neviděla, ale co není, může být

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já na házení venku mám házeč, ten plastový za pár korun, protože Ketynka je neúnavný aportér a ten zasviněnej míček pro mé ekzematické ručičky nebyl úplně nej. A je to pohodlnější, co budu povídat   Jako brát to ven, to mi přijde ujetý. Ale jak říkám, na doma, když venku prší, jako obměnu, nebo když na chvíli potřebuješ něco dělat třeba... ale jak píšu, nesmí se to zneužít
    Ale upřímně... v Čechách bych to manžílka donutila vrátit

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, aportovací stroj je k ničemu, měli jsme ho, k ničemu. Lepší je aportovat ručně...

    OdpovědětVymazat
  4. Ta naše do toho šťouchá víc, než musí, takže míček někdy prošťouchne a ten nevystřelí. Takže teď jsem stejně ve fázi, kdy i kdybych si třeba sedla na křeslo a chtěla třeba psát na blog... tak bych se stejně musela každou chvíli zvedat a asistovat. Ale tak k ničemu to úplně není, dovedu si představit využití, ale pro mě to zkrátka není úplně ono.

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím, že mého psa by to nebavilo - pro něj je půlka zábavy se semnou o aport přetahovat

    OdpovědětVymazat
  6. Doteď jsem neznala. I po přečtení článku se stále přikláním ke ,,klasickému" aportování pro chudé pejskaře

    OdpovědětVymazat
  7. Video mi nejde přehrát, ale jsem v práci ... Takže No a jinak je ten poslední obrázek bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, kde mi tenhle článek utekl? Ale totálně
    Ketynka je úžasná Náš pes (kterýkoliv z těch tří bývalých) by míček nevrátil...

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Asi se ti ztratil v meziprostoru Jó, to ona umí nosit hezky, až do skonání světa, takovej bumerang

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...