úterý 9. srpna 2016

Návštěvníci

Máme návštěvu. V pátek v osm večer přiletěli Žatečáci. Rodinka z Martinovy strany. Paňmáma, pantáta a švagříček. S kamarádkou z vedlejší obce jsme za pomoci auta a dálnice cestou na i z letiště strávili půlhodinku. V porovnání s více, než dvěmi hodinami autobusem, docela slušná úspora času. Večer jsme propovídali nad sklenkami dobrého pití.

Z důvodu atraktivního počasí byl na sobotu naplánován výlet k moři. Původně beze mě, ale práce zrovna ten den nebyla na dlouho a když bych makala jako fretka, tak bych mohla být do oběda doma... tak jsem makala jako ta fretka a v jednu už jsem i s rodinkou seděla v Newcastleském metru na cestě na pláž. Vystoupili jsme na stanici metra Tynemouth, ze které dojdete na pláž do 15 minut. Pláž s názvem Longsands byla krásná a nesměli na ní psi. Což jsem ale zjistila až po necelé hodině, kdy jsem byla taktně a s úsměvem upozorněna pobřežní hlídkou. Za tu hodinku se muži vykoupali! Podcenila jsem je. Myslela jsem, že to nedají, moře mělo 15 stupňů, které byly pro má chodidla opravdu mrazivé. Nutno říci, že nebyli jediní se koupající, ovšem jediní odvážní koupající se dospělí asi ano.
Vzhledem k poryvu větru jsme s paňmamkou usoudily, že deku a ručník přibalené za účelem sezení využijeme k našemu zahalení. Musím přiznat, že jsem poprvé záviděla maximalstický ohoz muslimce procházející se po pobřěží.
Po pláži Longsands jsme pokračovali dále a dále, až ke 4 km vzdálené pláži Whitley Bay. Vyhládlí jsme nenarazili na žádné "fisch and chips" od kterého by se netáhla odpuzující fronta a tak jsme se občerstvili alespoň zmrzlinou, která byla ovšem luxusní. Ze stanice metra Whitley Bay už jsme si to namířili domů.

Neděle se nesla ve znamení práce pro mě a výletu do centra Newcastlu pro zbytek rodiny.

V pondělí do pracovního procesu nastoupil i Martin a rodinka si i přes svou jazykovou bariéru sama udělala výlet do Newcastlu za nákupy. A bez sebemenšího zaváhání výlet autobusem zvládla!

Dnes jsem pro změnu s paňmamkou vyrazila já. Do největšího zastřešeného nákupního centra v Evropě- do Metrocentra. Nejdříve reklamovat notebook. Na obrazovce v pravém rohu byla velká skvrna. Skvrna jakoby zevnitř, která nešla vyleštit. Jako fakt nešla, i Martin to viděl! Nicméně pan v obchodě ji vyleštil...
Po pár navštívených obchodech jsme zamířily do prodejny s názvem Krispy Kreme. Království lahodných donutů. Jako nový člen jsem za svůj voucher obdržela jednoduchý donutík zdarma a navíc jsme si obě pochutnaly na vynikajícím krémovém shaku, přičemž díky kuponku z novin jsme zaplatily jen jeden.
Spoustu času jsme pak strávily v oddělení parfémů... a já ten červenej Dior už prostě chci, tolik let o něm mluvím! Ježíšku, čti!
A jako malé překvapení pro Martínka žvejkačku a bonbonky z těch klasických automatů! To vám byl tak sentimentální pocit, když jsem tam vložila penízek a otočila tou páčkou :-)

Zítra rodinka nejspíš pojede k moři a večer máme v plánu grilovat. Jen dopíšu a jdu nakládat maso a camembert. Tak držte palce na počasí!

10 komentářů:

  1. [1]: Taky budu napjatá, jestli vyjde počasí a grilovačka se bude moct vydařit. Budu taky držet všechny 4 palce; Josef 5 - jak to mi nevysvětlil   

    OdpovědětVymazat
  2. Já budu držet prosím jen dva, ty levé, pravačku budu občas potřebovat
    Ale hlavně si tu návštěvu stále pořádně užívej

    OdpovědětVymazat
  3. tak to jsou pěkné plánys tím notebookem si mi připomněla, jak jsem šla dědovi od přítele reklamovat reproduktor u mobilního telefonu, který fakt nešel! A ejhle v prodejně šel

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Jo [2]: Vypadá to dobře, zatím... máme slunečno, rodinka vyrazila k moři. Dle předpovědi jestli sprchne, tak až po osmé a to už bychom mohli mít hotovo.[3]: [4]: No... já zrovna zjistila, že nic nevyleštili. Vypadá to, že to je jakoby místo, kde neulpívají otisky... takže když se celý notebook vyleští, tak jak to udělali v prodejně, není to vidět... ale po používání se skvrna zase ukáže. Asi už tam budu muset zavolat, znova už do prodejny cestu nemám.... to bude zas peklo pro obě strany (angličtina po telefonu- pro mě děs a hrůza)

    OdpovědětVymazat
  5. Pláž je z dálky přímo lákavá, ale ta teplota vody, brrr Ať ta grilovačka dobře dopadne   

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto úchvatná destinace! Kouzelné domky a ten dojem toho na konci světa. A s čtyřnohou kráskou po boku, to je za plný počet Trošku mě překvapil ten zákaz pejska, že by kvůli turistům nebo silným vlnám? Příští rok snad taky někde k moři, je fajn mít něco mezi psem a vydrou.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Zákaz psů na plážích je ve světě spíš normální, než výjimkou (tedy aspoň v turističtějších destinacích, co vím). Spíš kvůli nezodpovědným páníčkům, kvůli kterým pak musí být zákazy absolutní.... na vedlejší pláži, kam psi můžou se samozřejmě musí uklízet... ale stejně jsme na obrovské h***o uprostřed pláže narazili... . Nám jsou vlny jedno, já beru do moře vždy stopovačku... a že se mě ten plavčík mimo jiné ptal k čemu mám tak dlouhý vodítko Je fakt, že stopku jsem tu neviděla ani jednou, oni tu psí výchovu ani bezpečnost moc neřeší, co si tak všímám... a množí se tu jedna báseň, 250-500liber (zadarmo vůbec, aby se nedostali do špatných rukou...) za bPP a nikdo ani necekne... tady vidím fakt rozdíl, jak jsme v tomhle myšlení mnohem dál.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Díky za upozornění, jestli nám to moře klapne, určitě se zaměřím na to, kde můžu se psem. A ta stopovačka je výborný nápad! Měla jsem jí už nachystanou ve věcech, které před zimou dám do místního útulku, ale vidím, že se bude ještě hodit - už mi psa unášely vlny u dunajského přístavu (tomu bych se asi neměla smát, ale... nemůžu si pomoct). Dobře to dopadlo!Ten svinčík po psech na plážích mi připomněl film Marley a Já... no nic. Kdyby spíš hlídali samotné lidi, je skoro zázrak narazit na bezodpadkovou zónu.No jéjé... o PP a bPP to je na dlouhé lokty i tady. Já sama jsem se v tom začala orientovat teprve, když jsem měla Woodyho doma. A teda, chovám se jako odnaučený kuřák, na všechny kdo o tom nic neví, nebo ještě hůř ví a jsou k tomu lhostejní jsem pořádný ras. Každý den děkuji, že je ten můj (asi vořech ) zdravý a nevyrostla mi z toho žádná čupakabra

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Stopovačku NIKDY nevyhazovat Já jí nejdřív měla klasicky na poslušnost, na přivolání (když jsme si ji vzali, mrška zkoušela, co si může dovolit a kolik h**** dokáže sežrat). Pak jsem ji odložila... a pak nám v Plzni udělali zákaz psů bez vodítka u všech rybníků, kde se mohli koupat lidi. Takže jsem jí zase vytáhla, abychom se mohly koupat o dvě...je to vodítko? Je! V Praze šla zase na rok k ledu...a teď na moře znovu v užívání
    Marley a já jsem viděla.... ale už je strašně dloouho, že si jen matně pamatuji, že tam něco s bobkama bylo, ale už nevím co   
    Co si budem povídat, většina z nás se o tom dozví až po pořízení svého psa. Ale bohužel ne každý chce zapojit své mozkové závity a přiznat si, že něco dělá špatně.

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...