úterý 2. srpna 2016

Pletu, pletu bič

Na sebe. Budu cvičit. Než vytřeštíte oči, tak vás ujistím, že nechci hubnout, už pár let jsem v životní fázi, do které spousta žen bohužel nikdy nedospěje. Tedy ve fázi, že si myslím, že hubnout nepotřebuji a s těmi číslíčky na váze jsem spokojená. Tak ještě aby ne, naposled váha ukazovala na prvním místě pětku, odhadem na prvním stupni základky... a to k té pětce na začátku přispělo hlavně to, že jsem ještě nezačala pořádně růst.

Ale. Pružnost...to už není, co to bejvalo. Jako malá jsem byla sice trochu širší (hrála jsem basketbal, takže to byly určitě svaly), ale taky mnohem ohebnější. Provaz pro mě nebyl žádný problém. A nejen to. Nedávno jsem s hrůzou zjistila, že už si nedokážu zezadu kousnout do palce u nohy (znázorněno na druhé koláži)! Což jsem ještě před nějakým rokem dovedla.
Už minulé léto jsem se zařekla, že provaz znova dokážu. Nebo alespoň pro to udělám, co bude v mých silách. Jenže... pak přišlo všechno to zařizování ohledně svatby a odjezdu... a v neposlední řadě jsem s tím neměla koho otravovat na blogu a chyběla mi tak motivace v podobě nálepky totálního loosera v případě, že se na to za pár dnů vykvajznu.

Přiznám se, že mě motivuje ještě jedna věc. Už od střední pokukuji po jednom sportu, který se tenkrát teprve u nás začal rozšiřovat. I když myslím, že dosud možná babička ani neví, že takový sport existuje a že až se rozhodnu navštívit první hodinu, neuvěří, že skutečně půjdu do tělocvičny a ne do bordelu. Jo, je to pole dance. Láká mě to i z toho důvodu, že si myslím, že bych nemusela bejt úplně marná. Basketbalistky sice neoplývají zrovna ladnými pohyby, ale dovolím si tvrdit, že já jsem výjimka. Na gymplu jsem byla přímo vychválena za své pohyby a krásně proplé nožky na kladině! No a ve šplhu na tyči jsem vyloženě vynikala. Tak si prostě myslím, že je nemalá šance, že bych s tou tyčí mohla bejt docela kamarádka.
V neposlední řadě mi do noty hraje ještě Daniela Choděrová. Česká herečka, která s pole dance začla před dvěma lety a teď vyhrála Mistrovství ČR v pole dance. To je prosím o 15 let starší, než já. Ne, opravdu si nemyslím, že za pár let budu na bedně stát já, ale zkrátka je mnohem příjemnější vědět, že je to teoreticky možné, ať už s tímto sportem začnete kdykoliv. Nevím o jiném člověku, který by si ve 40 začal pinkat tenis a za chvíli sbíral vavříny třeba na Prague Open.

Součástí mého cvičebního plánu se stala také jóga. Nalezla jsem si nějaká videa a cvičím v pracovně, která mi zajišťuje výhled do zeleně. Na můj zrychlený způsob života je to teda očistec a přiznám, že zatím mě ty pomalé pohyby a klidná monotónní mluva ubíjí... a zatím to vede přesně k opačnému účinku, než k relaxaci. V duchu chytám lelky a představuji si, jak to asi vypadá, když se cvičitelka jógy rozčílí. Vedle toho ticho občas naruší zvolání jako "To si dělá prdel?" nebo "Jsi upadla,ne?!". Žádný učený jogín z nebe nespadl, že. Nebo možná ten Rámajána? Ne vlastně, to je z literatury. Tak jinej ána. Nedivte se mé neznalosti, doposud jediné více, než dvouslabičné podstatné jméno v mém slovníku končící na "ána" je slavobrána.

No, a protože mám ráda fotografie typu "před" a "po", pro větší motivaci jsem se sama rozhodla takové vytvořit. Zatím "před". Vybočím z řady-jediný kus oblečení, který jsem si sundala, byly ponožky.
Směrodatná je hlavně první koláž... ta druhá, to už jsou jen takové moje specialitky. (Podívejte se na úplně poslední fotografii a představte si, že mám celá chodidla na zemi.... jóó, to jsem taky ještě před pár lety dovedla.)
Na druhé koláži je taktéž v praxi předvedena jedna z krycích výhod dlouhých vlasů, kterou využijete pokud chcete na fotografii zůstat anonymní nebo jen nechcete ukazovat světu ty beduíny, co vám vyrašily na ksichtě. Mě se samozřejmě týká ta první možnost.



Taková jednoduchá otázečka: Umíte si sednout tzv. "na bobek"?

22 komentářů:

  1. Na bobku sedávám při focení na Blog. cz dost často - lidé se někdy domnívají, že nesedím na bobku, ale dělám bobek. Naposled to bylo v lese na cestě, kde jsem fotila květinky

    OdpovědětVymazat
  2. Téda, u tebe si to představit dovedu. U sebe ne - do sedu na bobku bych se dostala, ale z něho by mě vezli na traumatologii. No možná zrovna ne, kdybych se ráno pořádně rozcvičila, ale nezkoušela bych to.
    Jógu miluju a vždycky nějakou ásanu jen tak dám. Chybí mi právě to klidné povídání mouder - asi si nějaké koupím. A tobě věřím, že chceš být pružná, tak se do toho dej a vydrž! Možná si ten bič postav do rohu a kdybys selhávala, manžel ať tě s ním poťuká

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Tak v lese to se nedivím, že si to myslí![2]: Tak ty už máš věk... ale říkáš, že byses dostala. Mě jen před pár lety překvapilo, kolik lidí to prostě kvůli zkráceným svalům nesvede, prostě přepadnou.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Oni si to myslí i na ulici Můj doprovod mi to několikrát říkal... No jo, zkrácený svaly - já jsem hypermobilní, takže k nějakýmu zkrácení hned tak nedojde.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Mně zbyly hypermobilní jenom ruce

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě mi řekni jednu věc: proč se chceš kousat do palce u nohy?? Máš nějaký maso-sklony?

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: A to ještě musíš mít v ruce mobil, že jo?!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Protože si připadám pak výjimečná?! Neee, mobil mít nemusím!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak dřep jsem si vyzkoušela a dobrý. A taky se umím předklonit a dosáhnout dlaněmi na zem.
    A věř, že mi ten můj pupek slušně brání
    Ale dozadu? Ani ťuk
    O kousání do palců ani nemluvím.
    Tedy, zepředu to dám, ale zezadu

    OdpovědětVymazat
  10. Dělala jsem kdysi gymnastiku a i když to už na mě dávno není vidět, tak nějaká ta ohebnost mi zůstala... A když o tom přemýšlím, tak já umím sedět snad jakkoli, jenom ne normálně. Nejpohodlnější je mi teda lotosový sed, ale zvládnu i "na bobek"

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Jakoze celymi dlanemi a nemas pokrcene nohy?? To jsou tu vsichni hypermobilni nebo co? [10]: Cece, jak o tom premyslim, tak normalne toho taky moc nenasedim Nejhorsi byly vzdycky cesty autobusem treba k mori, to clovek objevil takovych moznosti...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Hypermobilní?
    Už měsíc nemůžu pořádně pohnout levou rukou, strašně to bolí v rameni.
    Ale je to divný, ohnout se pořád můžu. A ano, celými dlaněmi a bez pokrčení kolen.
    Vlastně dám i hlavu na kolena. Natažená.
    Synek i drahý jsou hubení, ale dotknout se podlahy? Ani ťuk, vymlouvají se, že jim tlačí žebra do pánve
    A já i obě moje tlusťoučké holky se jim v klidu smějem
    Ale neboj, určitě to bude tím, že mám krátké nožičky, to se mi to pak machruje, co?

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Si tak nějak přestavuju ty tvoje kraťoučký nožikčky a musím sem smát

    OdpovědětVymazat
  14. Umím...vždy od podzimu do jara chodím cvičit a dvakrát týdně na jogu, pilates...takže jo, já bych to dala...přes léto tahám kameny na zahradě, tak využívám svaly ze zimy.
    Pružnost a zpevnění z cvičení je hodně důležité
    http://beallara.blog.cz/galerie/ostatni/ostatni#100346584  
    Moc pěkně ti to jde     

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Vis, jak mam kratky nohy ja? takze tim to nebude![14]: Ty jo, dobra jsi!

    OdpovědětVymazat
  16. Cože? Celá chodidla na zemi? To si teda nedovedu představit, fakt ne! Už pár let se trápím s pilates, protože ho mám od školy jako tělocvik zadarmo a pomáhá mi na záda i na pružnost a na všechno. Takže vím, jaká to může být pruda (a to teda je, protože na to mám antitalent jako na málokterý jiný sport), ale stojí to za to Tak ti držím palce, ať ti to vydrží. A až dáš ta chodidla na zem, dej sem fotku, ať věřím, že to jde!
    PS: Jj, na bobek si normálně sednu.

    OdpovědětVymazat
  17. Držím palce. Mě závazky tohoto typu vydrží většinou do druhého dne (a i to jen v případě, že mě to napadne v podvečer...)

    OdpovědětVymazat
  18. a já musela s jógou přestat což mě mrzí..

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to teda hodně trpělivosti. Já si občas zacvičím, ale nijak to nehrotím. Takže tě obdivuji, jestli se do toho pustíš na plno.

    OdpovědětVymazat
  20. Marti, postavička jako lusk! Já jsem nikdy nic z toho neuměla, alespoň nemám čeho želet!
    Podobnou zkušenost jako máš s Jógou jsem udělala s pilates - musela jsem si před lekcí uvařit kafe a stejně jsem myslela, že u toho usnu!
    A uklidním tě - já už se ani nedotknu zezadu na zádech rukama! Ale už makám v posilce včetně protahování, takže ono to zase půjde!

    OdpovědětVymazat
  21. [16]: Jakože fakt, minimálně s botama jo.[20]: To je snad poprvé v životě, kdy mi někdo řekl postavička jako lusk, díky, Kosmo, díky!    Tak jsi mi zvedla sebevědomí, že se snad do té Blogerky líta vážně přihlásím...opary zmizeli, tak bych se i mohla vyfotit
    Tak zezadu na zádech rukama se snad dotkneš Ale jestli myslíš takovým ten způsob, co si myslím, že myslíš.... tak to pak jo

    OdpovědětVymazat
  22. Haha, na bobek? vtipná nějaká, co? asi takhle - před rokem (nekecám, dneska mi to nějak došlo) jsem měla o 10 kg míň, denně běhala 5 km a byla ohebná, protože jsem k tomu běhání doma jógovala. Teď jsem pěkně kulatá (protože přece koule je dokonalý tvar a těleso, žeano), sedím na prdeli a buď se učím, nebo píšu něco do školy. Děsný. Po 3 měsících sezení u stolu jsem si odrovnala záda tak, že jsem dva dny a dvě noci nemohla ani sedět, ani ležet a už vůbec stát. Prostě to bolelo. Takže se vracím k józe. A mám stejnej problém jako ty - "si dělá prdel, ne, že se takhle ohnu. To asi v příštím životě, až se narodím jako kočka..." "A pomalejší by to být nemohlo třeba?"Jinak musím poznamenat, že tvoje ohebnost je asi tak na miliony kilometrů vzdálená té mojí neohebnosti. No nic Přeju pevné nervy a ať tě motivace neopouští! ;)

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...