čtvrtek 18. srpna 2016

U zubaře v Anglii

Už tomu byl dlouhý čas, co se mého chrupu dotkl někdo jiný, než můj zubní kartáček. Přesněji asi rok a půl! To jsem jela z Prahy za "naší" osvědčenou zubařkou do Plzně. V Praze to totiž se zubaři byla potíž... ti dobří buď nové pacienty nepřijímali, nebo ti kteří ano, zase nejeli přes pojišťovnu. Nicméně nejdříve jsme zubařku v Praze přeci jen ozkoušeli. Prevence na pojišťovnu, ale plomby už ne... potom, co nám oběma měla dohromady vrtat asi 7 kazů jsem rozhodla pro kompromis. Provrtáme Martina a já si zajedu do té Plzně. Víte, jak to dopadlo? V Plzni paní doktorka nevrtala nic. Kaz žádný. Asi za ten týden vysublimovaly. Překvapený 3000 nebo o dvě nuly méně....docela rozdíl :-)

Nicméně ten červík, jestli tam nemám ty kazy, které mi pomaličku potichoučku prožírají hubu skrz na skrz tam byl. Až do včerejšího dne.
Díky Facebooku jsem zjistila, že zubaři v naší obci stojí za prd. Za to na zubaře ve vedlejší obci všichni pěli samou chválu. A hele! Berou nové pacoše! A hele, nejsou soukromí! Přes internet jsem vyplnila krátký dotazník a druhý den už jsem si telefonicky domlouvala první prohlídku. Čekací doma necelé dva týdny- luxus!
Byl krásný letní den, rozhodla jsem se tedy 3 kilometrovou vzdálenost zdolat na vlastní nožní pohon. Protože jsem ani jednou nezabloudila, dorazila jsem o 10 minut dřív. Na recepci se mě ihned ujali, dali podepsat nějaké lejstro a vyfotili si mě! Takhle krásně bílý úsměv prý ještě neviděli a rádi by si mě zapíchli na nástěnku. Prý, aby měli jistotu, že v křesle sedí, kdo má.
V čekárně jsem si ani nestihla sundat svetr, a už už pro mě přišla mladá sestřička, aby mě navedla do ordinace.
Podle webových stránek zde můžu narazit na tři zubaře. Včera ordinoval pan doktor dle vzhledu a jména původem z Indie, s více než 30letou praxí. Nejdříve provedl rentgen. Od nás jsem zvyklá jít do jiné místnosti a strčit hlavu do svěráku. Tady mi přímo na křeslo vložil do úst nějakej tentononc, nejdříve na jednu stranu, pak na druhou. A pak začala klasická prohlídka. V leže! Ne, nebyl to úchyl. Prohlídka zkrátka probíhala jako na kosmetice. Ležíte a za hlavou kosmetička, v tomto případě zubař. A víte co? Mně tento způsob vyhovoval víc. Cítila jsem se opravdu pohodlněji. Klasicky nadiktoval sestře stav mé ústní dutiny, přičemž nezjistil žádné kazy, jupíjééééj! Absolvovala jsem tedy jen čištění zubního kamene, klasicky stejně jako u nás a které mi není vůbec příjemné. A nakonec leštění, které od nás neznám, to nepříjemné nebylo vůbec.
Vypláchnout a zaplatit na recepci....

A jak to je tady s placením? Pokud nechodíte k soukromému zubaři, ale k zubaři v rámci NHS (státní zdravotní systém), nemusíte se příliš obávat, že přijdete na buben. Poplatky u zubaře jsou rozděleny do tří pásem.
Pokud vaše ústní dutina potřebuje, stejně jako ta moje, pouze rentgen, čištění nebo jiné maličkosti, budete chudší pouze o 20 liber.
V případě plomb, vytrhnutí zubů a obdobných zákroků cena činí 54 liber.
Nejdražší jsou korunky, můstky či protézy, za něž je třeba si připravit 234 liber.
Existují případy, kdy jste osvobozeni i od těchto poplatků.
V Anglii u zubaře nemusíte platit například pokud:
je vám méně než 18 let
nebo je vám méně než 19 a jste student
nebo jste těhotná
nebo jste v posledních 12 měsících porodila
nebo pobíráte státní podporu...

Mnoho Čechů žijících v Anglii, z diskuzí odhaduji téměř většina, létá za zubaři do Čech i přesto, že si ho musí platit soukromě. Kvůli lepší ceně i kvalitě odvedené práce. Proto jsem opravdu velice ráda, že máme to štěstí, že my máme dobrého státního zubaře nedaleko, je to přeci jen mnohem pohodlnější a méně komplikované.

A co Vaše zkušenosti a zážitky ze zubařského křesla? Tuším, že to je téma, ke kterému má co říci téměř každýSmějící se

13 komentářů:

  1. Marti, moje zážitky už jsi asi četla, že?
    Jo, moje zubařka je drahá.
    Ale co si budem povídat, stojí to za to. Je prostě skvělá

    OdpovědětVymazat
  2. Aktuální téma! Já kvůli financím nebyla u zubaře hooodně, hodně dlouho. Až mne přítel prostě donutil jít. Paní zubařka věčně chodila pozdě, ceny měla normální, nesmělo se k ní s průjmem a na léčení ran (když třeba řezala dáseň) mi dala homeopatika ...Takže mé drahé princátko po půl roce řeklo dost a šla jsem k jeho zubařce - luxusní prostředí, přijdete včas a jdete do křesla, platíte normálně (jako u té minulé), můžete tam jít s průjmem (potvrzeno přímo doktorkou) a výkon provedou tak, že buď nebolí nebo na něj dostanete normální osvědčené léky :)A jsem moc ráda, že ty máš tak blízko kvalitního zubaře. Z historek z Amsterdamu od kolegyň jsem se po celou dobu modlila, aby mne nebolely zuby

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Nesmíš s průjmem? A proč? a jak to pozná? Nebo se pokaždé ptá, zda náhodu nemáš průjem? [2]: Jojo, četla!   

    OdpovědětVymazat
  4. ten tentonoc kterým Ti dělal rentgen zná i můj zubař poprvé jsem na to taky čuměla jako tele na nový vrata, protože jsem nebyl zvyklá

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:[3]: Holky, to bych byla neošetřená.
    Já mám průjem týden před plánovanou návštěvou a nebo akutní při nenadálé návštěvě

    OdpovědětVymazat
  6. Zdědila jsem dokonalý chrup a přišla jsem zatím o jeden (jen ten jediný mi vylezl) zub moudrosti a to jen proto, že vadil skusu. Druhý se od něho zkazil. Zubařku jsem hledala nouzově a našla dobrou - ta v případě trhání toho "moudrého" přesunula výkon ke svému učiteli, soukromému zubaři. Ten trhal, i dentistku dal, zadara - aby se paní učnice poučila. Nedělá se mi ani zubní kámen, zatímco hospodářovi masivně. Jsme holt každý jiný. Za anglické poznatky jsem vděčná a přeju vám dobré zuby i zubaře

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Můj chrup je řekla bych tak v normě... za 26 let odhadem tak 8 vrtaných kazů, ale nic víc. Když mi spolužačka říkala, že dodnes nemá ani jednu plombu, čuměla jsem jak péro z gauče
    No a když mluvíš o dentistce... tak jsem si vzpomněla, tam jsem byla jednou v životě a už nikdy na to samé místo, možná o tom někdy napíšu.   

    OdpovědětVymazat
  8. Ty bláho, ta cena za můstek je taková, že kdybych ho potřebovala, tak by snad i stálo za úvahu, jestli nechci zrovna mít děcko

    OdpovědětVymazat
  9. Osobně zubaře nemusím, ale mám dceru v Anglii a ona lítá k zubaři domů, do Česka. Vyjde levněji a je prý kvalitnější

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Tak to se ti povedlo [9]: Jojo, jak jsem psala, dělá to tak mnoho Čechů, i já jsem to původně měla v plánu. Někdo létá domů každou chvíli a prostě návštěvu spojí se zubařem, tak proč ne. Nás ale momentálně vyjde mnohem levněji tento a kvalitativně to vypadá také slušně.

    OdpovědětVymazat
  11. Nemám shůry dáno, takže celoživotně bojuji...až na stará Špotákovic kolena    jsem narazila na vynikající zubařku, která mi letos z jara vykouzlila luxusní porcelánové patro za cenu malého ojetého vozu, ovšem nikdo nepozná, že mám umělý chrup. Hodně záleží na laboratoři a u nás už všechny práce vozí z Německa, takže mám chrup dovozový a budu doufat, že na dlouho   

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Za ten bronz si zasloužíš pořádný zuby, bodejť by ne!
    Zase odbočím, jak říkáš, že by to nikdo nepoznal... jako děti jsme jezdili s našima na hory a jezdil i kluk se zlatým prvním řezákem, hned to bilo do očí.... a mně se ten kluk moc líbil, už jako malá jsem asi uměla ocenit hodnotu

    OdpovědětVymazat
  13. I pro mne je to zcela aktuální téma. Před několika dny jsem byla na preventivní prohlídce.  
    Ostatně, k zubaři chodím docela často. A už i dost ráda. Několikrát za rok na dentální hygienu, sem-tam pro novou plombu. :)
    Naprosto stejného komfortu, který popisuješ, si již 11 let užívám i ve městě, ve kterém žiju - v Ostravě. Za tu dobu jsem jednou zubaře měnila, protože tamten dospěl ve svém vývoji ke špičkovým cenám a říká se o něm, že už je jen pro ty movitější. Musím ovšem říci, že naprosto stejnou péči, a v maličkostech i v něčem lepší - a za poloviční ceny - zažívám u nové lékařky, ke které jsme s manželem přešli. Ano, měli jsme štěstí, ještě jsme našli. I zde je to celkem problém, zubaři většinou nové pacienty už neberou. Ty lepší maličkosti - například lokální anestezie - to je zázrak sám. U předchozího extradrahého zubaře klasika - několik injekcí do dásně v okolí postiženého zubu a zhruba desetiminutové čekání, než anestezie zabere. Načež i několik hodin po zákroku máte půl huby úplně zmrtvělou, že je jak ochrnutá.
    U nové lékařky - anestezie se aplikuje jedním stlačením přímo ke kořeni postiženého zubu - a zub okamžitě v tom jednom jediném místě znecitliví. Žádné čekání, jde se pak hned na věc. Po zákroku anestezie odeznívá poměrně rychle a můžete normálně mluvit, neslintáte, nešišláte. Plomby dostávám také bílé, ale za poloviční cenu. Za měsíc mi lékařka bude opravovat superdrahou bílou plombu ve stoličce od předchozího doktora, kterou mám asi tři roky, a při preventivce našla, že je prasklá...
    Doufám, že budu u nové lékařky i nadále stejně tak spokojená, jako jsem teď. A dentální hygienistka...tak to je zázrak sám... Narozdíl od té předchozí... Ještě nikdo nikdy mým zubům nevěnoval takovou péči, jako tahleta... Jsem fakt nadšená.

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...