sobota 3. září 2016

Mobilní historie

Musím se vám svěřit. Pustila jsem ho k vodě. Prachsprostě jsem ho po více než 7 letech vyměnila za mladšího. Většího, ale hubenějšího. A chytřejšího. Vlastní manžel mě k tomu donutil. Jójo, po tolika letech jsem si i já koupila nový mobil (respektive mi byl zakoupen).

Teď je ten správný čas ohlédnout se zpět.
Bylo mi asi 12. Všichni spolužáci ve třídě i spoluhráčky na basketě už mobily disponovali a já jen nakukovala přes rameno, jak hrajou hada nebo píšou smsky. Mámě jsem záviděla její Nokii 5110... kéž bych jednou takový telefon taky mohla mít! Někdy před Vánoci jsme s rodinou šli po litoměřickém náměstí, kde zrovna stál kamion Oskar (nyní Vodafone) s vystavenými telefony. Všichni jsme vstoupili dovnitř a já se naprosto zamilovala do Siemense A50. Tajně jsem doufala, že bych ho mohla najít pod stromečkem. Pod stromečkem nebyl. Ale byl ve skříni, kde zvonil poté, co už pod stromečkem nebylo co k rozbalování. Tímto uděluji veřejnou pochvalu mamce za splnění bojového úkolu spočívajícího v naskenování fotek, z kterých radost přímo prýští!
Z mého života však odešel tragicky. Pamatuji si to jako by to bylo včera. Pobyt na horské chatě v Krušných horách. Je večer. Stmívá se. Vyrážíme s ostatními dětmi ke sjezdovce. Skáčeme do hlubokého sněhu. Skáčeme jako blázni. Odcházíme. Sahám do kapsy. Kapsa je prázdná. Ráno se ho vydáváme hledat na ono místo. Bez úspěchu. Můj první telefon zůstal pohřben zaživa pod sněhem.

Truchlení ukončila nová červenostříbrná véčková Nokia 6131. Byla úžasná. Nádherná. Milovala jsem její "vystřelovací" tlačítko k otevření. Měla barevný displej a foťák. Prostě dokonalá. Jenže jednoho dne začala zlobit. Odnesla jsem ji do prodejny na reklamaci.
(V době, kdy byla moje kráska na reklamaci, nebylo zbytí, než používat jako záložní mobil tu Nokii 5110 po mámě...kterou už rozhodně nikdo nikomu nezáviděl. Vyrazili jsme s pár spolužáky do kina, běželi Snowboarďáci. Seděli jsme v první řadě, jelikož po promítání byla plánovaná filmová delegace. Nicméně ještě před promítáním někomu v sále začal zvonit telefon. V té době už měl každý telefon s polyfonním vyzváněním a tohle byla ta nejklasičtější stará pípací melodie. S úšklebkem jsme se na sebe všichni podívali. A dívali jsme se dlouho dlouho... než mi došlo, že ten telefon zvoní v tašce mě. Šmankote, jak mě v těch 15 bylo trapně, když jsem to pádlo vytahovala.)
Kvůli reklamaci jsem byla naprodejně ještě dvakrát. Napotřetí to bylo necelý měsíc předtím, než mi skončila záruční lhůta. Jako dítě štěstěny jsem si tak vlastně mohla zadarmo vybrat mobil v ceně, ve které byla tenkrát Nokia. A že za ty dva roky mobily zase pokročily...

Samsung S5600 Preston MORE PICTURES
A tak jsem si vybrala Samsung S 5600 Preston. Dotykový! V té době něco! Se skvělým foťákem. Bože, jak já ho milovala.
Dostal od života mnoho ran, kolikrát spadl až na dno, nepočítám. A že to dno byly třeba schody, na které dopadl z dvoumetrové výšky. Ale on nikdy ani nepípl a šel se mnou životem věrně dál. Jiní mě nezajímali. Nezajímal mě jejich vzhled ani možnost připojení vždy a všude. Opravdu jsem netoužila po žádném jiném. Preston mi sloužil stále perfektně a oproti moderní konkurenci vydržel v pohotovosti mnohem déle.

Jednoho dne jsem však podlehla systematicky vyvíjenému nátlaku ze strany mého muže, který mi neustále vytrvale podsouval, že také potřebuji chytrý telefon. "Tak mi ho teda kup." rezignovala jsem nakonec a podle recenzí si vybrala zlatý Samsung S6.
Představte si, ono to měří nejen tep, ale dokonce stres i kyslík. Ono vám to počítá kroky. Ono se to odemkne na otisk vašeho prstu. A má to milion dalších funkcí, které já asi nikdy nevyužiji. Momentálně nějčastěji využívanou aplikací je hra- bublinky Smějící se Tak pevně doufám, že vydrží minimálně tak dlouho, jako telefon předchozí, který mám nyní pečlivě uložený jako záložní.

Já se klidně přiznám. Je mi sice 26, ale v pokroku jsem asi ztracená. Kdyby se mi nerozbila véčková Nokia, mám ji dodnes. Byla krásná, véčková, volala, psala, hrála...co víc si přát. Začala a skončila jsem u Facebooku. S novým telefonem jsem musela objevit Messenger, ale s nějakým Viberem, WhatsAppem a dále, na mě nechoďte. Stále příliš nechápu účel Instagramu, Snapchatu a podobných. Máme doma tablet, ale co je to iPod nebo iPad si vždycky budu muset nejdřív vygooglit.

Tak schválně, kolik telefonů a proč jste za život vystřídali vy?

41 komentářů:

  1. Tak to já jsem ohledně mobilů dost nudně (skoro)monogamní. Měla jsem modrou Nokiu 3100 a pak až Sony Ericsson Cedar (j108i, mám takový dojem:) ) , a ten mám do dneška :)  .

    OdpovědětVymazat
  2. Už dlouho plánuju sepsat ohlédnutí za svými starými telefony... Akorát jak mi tak nějak postupně odcházely (já na co šáhnu, to se rozbije), tak mi často někdo zapůjčil něco provizorního a asi si na všechny nevzpomenu...Nicméně na A50 jsem začínala, pak jsem si našetřila na Siemens CX70. Kdyby se mi neustále nerozbíjel Sony Ericsson K550i, asi bych zůstala u něj. Teď používám služební, nějakej hrozně obří Samsung co se skoro nevejde do kapsy.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Tak to smekám, moc takových už asi není [2]: U nás doma Sony Ericsson zkušenosti teda taky nic moc. Co si budem povídat, s novými telefony už můžem zase pádlovat...ale alespoň má to pádlo nějakou funkci, přeci jen fotky, internet nebo i filmy se lépe sledují na větším

    OdpovědětVymazat
  4. Mám teď čtvrtý telefon, dotykový LG. Podědila jsem ho po synovi, ale ty začátky Jsem technický neználek, a tak mi trvalo poměrně dlouho, než jsme  k sobě našli cestu. On sice umí dost věcí, ale se mnou si moc neužije

    OdpovědětVymazat
  5. Můj první mobil jsem dostala asi v 6.třídě, NOKIA 5200, dodnes si pamatuju celý název. Už x let leží v mém šuplíku na památku. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hlásím, že 3, tedy ten třetí teď leží přede mnou. První jsem si koupila sama, až po maturitě. Bylo to nějaké LG, dotykové, bíloučké, rozkošné. Dva roky to se mnou vydrželo, dokonce jsme si prošli i prasknutým displejem a jeho výměnou. Pak jsem se zamilovala do HTC x264. Opět za své, tentokrát odhodlaná tohohle mazlíka udržet při životě déle. Neuspěla jsem. Po asi půl roce jsem ho polila máslem - cukla mi ruka při pečení a na mobilu byl recept... Ale držela jsem se. Potom ho omylem učila plavat a bývalý přítel mi k němi zařídil myšku, protože displej samozřejmě nefungoval vždy a na 100%. 4 roky jsme spolu válčili. Měli jsme se rádi, občas taky ne a občas jsem s ním švihla.
    Teď mám Xiaomi Redmi 3 Pro. Jsem nadšená. Stál 6 tisíc, ale je kovový, RAM je 3 giga, vnitřní paměť 32 giga. Dokonce je natolik chytrý, že na jedno nabití vydrží 3 dny. Za tu cenu nedostanu lepší. A tak se na mě moje zlatíčko usmívá a já opravdu doufám, že měnit budu až za ohromnou spoustu let Každopádně, ten Siemens si pamatuju, měla ho polivna třídy a já jim záviděla. Potom taky frčela nerozbitná Nokia 3310 ach jo. Každopádně, ten nový je moc sexy, tak ať slouží ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Já začínala na Nokii 5110 Dělili jsme se s manželem
    A můj rekord na hadovi se nikomu ze známých nepodařilo zdolat.
    Teď mám, pokud dobře počítám, sedmý telefon...
    Ale na první vzpomínám s láskou a vděčností pokaždé, když hledám nabíječku... Ten vydržel

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Naše babi má ještě starou véčkovou Nokii, chytrý telefon už by asi byl moc chytrý, ale s tabletem se jakžtakž naučili [5]: Tahle Nokia se mi tenkrát taky moc líbila [6]: Až po maturitě?? Tý brďo! Dobře ýe jsi spokojená, ale ty údaje bylo zbytečné vypisovat, já vím prd co znamenají Ve mě jen tyhle názvy hrozně evokují čínskou tržnici, Huawei u nás říkáme Fujavej [7]: Sedmý? Docela mobilně promiskuitní, nemyslíš? Rozbito, ztraceno nebo jsi neodolala pokroku?

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem blázen, který si pořizuje mobily podle barvy a dost je střídá, ale můj první, ten jsem dostala od manžela a byla to taková macatá Motorola s anténou No a teď mám třetí rok Samsung La Fleur, růžový, a ten miluju

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak to ja jsem taky blazen! Dlouho jsem byla smutna, ze tu S6 ruzovou nedelaji! Ale ja to mam stejne v takovem tom krytu a ten mam hezky barevne vystinovany

    OdpovědětVymazat
  11. Za celou mojí mobilní šestnáctiletou kariéru jsem vlastnila čtyři telefony a nový si pořídila tehdy, když ten předchozí odešel do elektronebíčka .

    OdpovědětVymazat
  12. No já měla telefonů cca 10 - pády z koně, štěňata ... A nebo třeba iPhone 4s přestal fungovat ... :) Máte novou fotku vlevo!

    OdpovědětVymazat
  13. Co se týká mobilů, nejsem vůbec v pokroku. Mám stále tlačítkový mobil, nedošla jsem k dotykáči. Mám, tedy sice Nokii s foťákem, ale zatím mi bohatě stačí. A je to můj třetí mobil...

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: No a jaký byl ten první? Nebo si pamatuješ všechny? Mě to fakt zajímá [12]: Tak to jsi tady asi rekordman   Fotka je nová stará Jako jo, fotku jsem vyměnila, ale je stará 3 roky Jsem říkala, že mi žádné společné nemáme V pátek dorazí naši, tak snad uděláme nějaké aktuálnejsi

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Tý jo, tak to jsem musela zapátrat, ale našla! První byl Alcatel One Touch 301, šedočerný, druhá Nokia 3410 stříbrná, pak Sony Ericsson K800i a teď opět Sony Xperia ST23i. Uff. Ale teď si  říkám, že jich bylo asi pět, jeden mi tam chybí a já netuším, co to bylo zač.

    OdpovědětVymazat
  16. Teď jsi mne donutila k zamyšlení. Kolik mobilů jsem vystřídala za těch 16 let, co ho vlastním? Nevím přesně, ale asi jenom 3, ale teď uvažuji také o novém, protože se občas s volajícím neslyším. Mám částečně dotykový, ale na ten chytrý bych asi taky neměla, uvidím, co mi vybere vnuk. Ten je na to expert. Tak drž palečky.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsi můj člověk. Kdyby mi můj nádherný Samsung, který jsem dostala z druhé ruky v patnácti, vydržel, také ho mám dodnes A i když jsem si po sedmi letech a jednom doraženém prastarém mobilu také z druhé ruky koupila telefon nový, tak je důsledně hloupý a tlačítkový! Není sice tam dobrý jako můj nejlepší Samsung, ale dá se s ním vyžít. A hlavně - než se vybije, trvá to skoro tři týdny!
    Fandím ti - ať ti tvůj nový chytrý miláček dlouho vydrží

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem mobily dědila, tato kategorie je mi lhostejná, hlavně že se dovolám a mohu psát sms a na viberu...před rokem jsem si koupila nádherný supermoderní LG...skutečný krasavec a poprvé v životě jsem se zamilovala...skutečně první mobilová láska       

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Držím. Určitě vybere něco dobrého... náš děda má Aligátora, ten speciální mobil pro seniory...ale hádám, že vnuk vybere určitě něco jiného, lepšího [17]: No jo, tam je hlavní ten rozdíl, že sis ho koupila ty, sama... Kdybych si měla kupovat já sama, takovou mašinku nemám, by mi za to nestála Ale včera jsem se zase dala do zkoumání, co to umí, ještě s tim bude sranda [18]:

    OdpovědětVymazat
  20. Ten krásný, čistý a upřímný výraz radosti Gratuluji k pokroku, jen ať tě to nepohltí.Já nikdy neměla úplně nový telefon. První mobil jsem taky měla mnohem později, než ostatní vrstevníci, dokonce později, než moje babičky. Většinou jsem podobně jako věci na lítačku, dědila i telefony po bratrovi Zatím je mi ten trend chytrých mobilů a všech ˝apek˝ cizí. Nyní mám Samsung, ze třetí ruky, koupený na inzerci a ani mě neláká pořídit si nový - ač je do mě taky hučeno, že bych mohla jít s dobou. V tomhle vážně nevím, jediné co se mi líbí, je focení a natáčení celkem dobré kvality, i když se jedná jen o mobilní přístroj, ale ta výhoda, že ho v podstatě budu mít vždy sebou, narozdíl od mého skromného fotoaparátu.A to véčko, to je teprve nostalgie. Taky můj nejobliběnější ˝druh˝

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Konecne nekdo ocenil i ty fotografie Fotak a kamera, to zkoumam posledni dny. Je to rozhodne nesrovnatelny rozdil a hlavne s funkci zpomaleneho ci zrychleneho videa a dalsich vychytavek se da dost zabavit

    OdpovědětVymazat
  22. Jó, já měla 3310 7 let a do minulých vánoc pak stařišký SEk750i. Kdyby se mi nezačal vypinat při naléhavých situcích, asi bych si jiný nepořídila, v šuplíku ho mám pořád Ale na chytrouna jsem si zvykla rychle, i instagram spamuju jak divá, chjo chjo

    OdpovědětVymazat
  23. Pěkné fotky Je hezké si nostalgicky zavzpomínat na mobilové začátky

    OdpovědětVymazat
  24. Je mi stejně jako tobě, ale chytrý telefon nemám a nechci ho. Můj muž má na to naštěstí stejný názor, když se nám oběma přes časem rozbily prastaré mobily, šli jsme si koupit nové, ale ne dotykové, prostě klasické s tlačítky. Dodnes nevím, co je to Messenger, natož ty další názvy, co jsi tam vypsala Můj mobil umí volat a psát sms, dokonce si do něj můžu nahrát písničky a pak si je posluchat se sluchátky, to je pro mě velký pokrok! xD Foťák tam je, ale za nic nestojí.

    OdpovědětVymazat
  25. Sedm let? Tolik let mi snad žádný mobil ještě nevydržel. Ale je to určitě skvělé, tak dlouho mít něco takového.
    Já svůj první mobil dostala až v 15ti, když jsem nastoupila na střední.
    A u té véčkové nokii vím. Měla to skoro každá spolužačka, a do dvou let měli vždy skoro po ní.
    Popravdě mě se nelíbí chytrý telefony a ktomu dotykový... A stále po nich netoužím, já jsem u těch starších tlačítkových a vyhovují mi, jenom mi jde hlavně o to abych mohla posílat zprávy a aby to mělo trošku kvalitní foťák...
    Jinak vytřídala jsem 4 teletony hlavně skrz to že mi nešla klávesnice a potom mojí blbostí mi upadl do vody, jinak bych ho měla snad do dnes.  A teď mobil, který mám jsem s ním docela spokojená, a  tento rok o váních budu s ním nejdéle, který mi vydržel bez poškození...

    OdpovědětVymazat
  26. Sedem rokov ani mne nevydržal telefón. Svoj prvý som dostala asi keď som mala deväť rokov, bola to tá veľká Nokia. Potom som mala vždy mobil po rodičoch, myslím, že jediný krát som mala nový, ktorý mi naši kúpili. Prešla som rôznymi značkami, ale asi najviac som mala Sony Ericson. To bola asi najlepšia značka. Jednu dobu som lala Motorolu, Samsung. "Chytrý" telefón som dostala až koncom minulého roka a mám ho na paušál. Takže tiež som bola trochu spomalená. Spolužiačky na škole mali vždy smartfóny a ja som chodila do školy s telefónom, ktorý oni nazvali shitom (s prepáčením). Ale tie staré telefóny boli najlepšie. Na tie sa dnešné mobily nehrabú. A navyše je zvláštne a trochu vtipné, že pri tých starých telefónoch sa snažili vyrobiť čo najmenší a teraz robia zase veľké hoci tenké.

    OdpovědětVymazat
  27. [23]: Díky [24]: Já jsem nakonec ráda. Hlavně kvůli foťáku, předevčírem jsem si vzala s sebou i malý kompakt, abych porovnala. Fotila jsem večer a mobil foťák totálně převálcoval. A pak taky Google maps ofline, to se mně, věčně ztracené, fakt hodí [25]: A to by mi vydržel, myslím, klidně dvakrát tolik, možná dýl, kalendář to má někdy do roku 2030 snad Jak říkám, pořád je funkční, uklizený v šuplíku. Já s mou zkušeností nemohu na značku Samsung říci křivého slova [26]: Tak k paušálu jsem zase nikdy nedospěla já Teď si platím 1 libru týdně a úplně mi to stačí, na mně operátoři asi nikdy nevydělají.

    OdpovědětVymazat
  28. kolik jsem měla mobilu? Šmarjá, já ani nevím. Tak sedm mobilů jsem asi už vystřídala. Asi je to hodně, když mám teprve patnáct, co ? Na druhou stranu, jako mladší jsem byla na podzim nucena dát svému taťkovi na vinobraní a já dostala nový. Ikdyž, je pravda, že já jsem docela velký ztráceč   

    OdpovědětVymazat
  29. Tento článek mě naprosto fascinoval. Tak jsem se musela zamyslet nad historií mých mobilů.První jsem měla někdy... těžko říct. Na prvním stupni základní školy? Možná už jako třeťačka, zdědila jsem ho po mamce, starý stříbrný Siemens s anténkou. Brácha dostal stejný po tátovi (později oba rozmontoval...).Jako druhý jsem měla Sony Ericsson t230, který jsem milovala, protože vypadal úžasně! Ten jsem měla asi dva roky, než nám mamka řekla, že dostaneme nové. A tak jsme si oba vybrali stejnou nokii, 6101, vyklápěcí, a měla dva displaye! A foťák! Mohli jsme se z toho oba zbláznit.Tato nokie mi vydržela asi čtyři roky, pak začala vypovídat službu, nezvonil budík, nehlásila mi hovory...Takže jsem přešla k další nokii - 5800, tentokrát dotykové! S osmi gigovou paměťovou kartou v balení! Mohla jsem se z ní zbláznit a všichni z ní byli hotoví. A já byla přesvědčená, že jí nevyměním. Měla jsem ji sedm let. A funguje pořád, jenomže jí má moje matka, která před půl rokem přišla a oznámila mi, že chce můj mobil, tak ať si pořídím jiný.Takže mi nezbylo nic jiného, než začít hledat. Chtěla jsem zůstat u Nokie, protože ta přece vydrží všechno, ale nakonec jsem poslechla okolí a fakt, že dnešní nokie už nevydrží nic. Takže jsem hledala a hledala, až jsem nakonec našla svého boha.https://mobilenet.cz/obrazek/sony-xperia-m4-aqua-201344Nejdokonalejší telefon, jaký jsem kdy viděla. Jakmile jsem ho zmerčila, věděla jsem, že ho chci. A když sem ho pak držela v rukou, věděla jsem, že ho miluju. Tak moc, že jsem ho pojmenovala... uhm. Každopádně jsem byla tak vyděšená z okolí a toho, jak mají všichni ty úchvatné pavučiny, že jsem ho hlídala až fanaticky. Nakonec jsem se rozhodla koupit mu obleček, žádné takové to, co ho ještě o polovinu zvětší, jen plastový kryt na záda, a display jsem pojistila tvrzeným sklem. Mobil mi nedávno displayem spadl na roh obrubníku a nemá ani škrábanec. Jednou spadl ze stolu na kamennou podlahu a jednou na dlaždičky. Nemá ani jedinou ranku. A vydrží mi nabitý skoro týden, co jsem vůbec nečekala. Takže jsem momentálně spokojená jako nikdy předtím.

    OdpovědětVymazat
  30. Anooo!
    Ten Siemens, který jsi dostala jako první, jsem vždycky hrozně moc chtěla!
    Jako první jsem měla taky nějakej Siemens, ještě s anténkou. Potom další, podobnej tomu tvýmu, ale byl s modrým podsvícením, což bylo úplně hustý, žejo. Pak jsem měla LG véčko s barevným displejem, to bylo něco, a vepředu měl zrcátko pak přišel na řadu Sony Ericsson s foťákem a joystickem, a ten přežil všechno, i zloděje! A od června 2009 mám furt ten samej SE. Sice už byl párkrát v opravně, ale nedám na něj dopustit. Je dokonalej. G502. Ještě jsem si od kamaráda koupila záložní SE k750i. Soníky mi strašně vyhovujou a Nokie absolutně ne a nikdy nechci dotykovej! Strašně dlouho mi trvá na něm něco napsat a akorát to překáží a je to divná placka, může za kapesní hovory a vůbec.

    OdpovědětVymazat
  31. Osobně jsem spokojený se 7mi palcovým phabletem, neboť až tak nevolám. Krom toho jej jakožto psavec mohu s relativním pohodlím v časech krize použít jako psací médium.:)

    OdpovědětVymazat
  32. PS: můj první mobil byl fantastický šedý Alcatel One Touch Dual Band.

    OdpovědětVymazat
  33. Název článku na hlavní straně je vzhledem k obsahu dost zavádějící.

    OdpovědětVymazat
  34. Já jsem měla strašně moc telefonů, dědila jsem vždycky po mamčiným manželovi, byl strašně zažraný do mobilů, tak ho měl půl roku a vrazil ho mně, protože si našel něco lepšího, takže za svůj život jsem vystřídala třeba 15 přístrojů, ne-li víc. Na jednu stranu je to dost děs.

    OdpovědětVymazat
  35. Vlastní jen jeden. :)

    OdpovědětVymazat
  36. No, já bych nejradši zůstala u svý starý tlačítkový nokie. Teď s těma dotykáčema všude... neumím s tím, pokaždý se přemáčknu, furt se něco stahuje a aktualizuje... Mám s tím problém a to mi bude teprve dvacet

    OdpovědětVymazat
  37. Jó, kde jsou ty časy, kdy jsem s velkou slávou dostala óbr Sonny po mamce. Tenkrát už byly "in" maličké mobily, rozhodně ne takové příšery s anténkami, takže jsem byla za mimoně.
    A véčka! Svého času jsem obrovsky toužila po Motorole Pebl. Byly hlaďoučké a krásně barevné. Jó, véčka měla styl.

    OdpovědětVymazat
  38. Ten Siemens měli snad úplně všichni já svůj první mobil našla na houbách, když mi bylo asi sedm. Byla jsem dost smutná, že všichni toho naši víc, až jsem za anténu vytáhla z trávy tenhle poklad. Ztratila ho nějaká paní, která ho pak chtěla hned zpátky. Byl to ještě čas, kdy byl mobil docela vzácný a ani my doma žádný neměli. Taková velká sláva

    OdpovědětVymazat
  39. Jéje, na stará telefony jsem si nevzpomněla dlouho. Já jich vystřídala hodně, protože jsem tak trochu nešikovná.. a nebo mám sebevražedné mobily? V přepočtu asi takových 10, ale ne všechny byly nové.

    OdpovědětVymazat
  40. Mám xiaomi a jsem spokojená, teď jsem si kupovala i od té samé značky na www.bugo.cz sluchátka - https://bugo.cz/xiaomi-mi-zone/mi-sluchatka/ a musím říct, že jsou TOP

    OdpovědětVymazat
  41. cialis reviews side effects you cannot post new topics in this forum
    http://walmartcialis.shop - cialis over the counter walmart
      generic cialis pro 20 mg x 20
    <a href="http://walmartcialis.shop">cialis over the counter at walmart
    </a> - cialis more:drug_uses
    cialis 20mg coupons location

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...