pátek 23. září 2016

Nebudeme sedět doma! Díl druhý

Než naši přiletěli, vedle poctivého úklidu jsem ještě poctivěji plánovala program. Ani den nesmí přijít nazmar! Nikdy to nebylo snazší. Zadáte do internetového vyhledávače" Co vidět v Newcastlu" a pak už si vyberete, co je libo. Takhle na mě vyběhlo asi 324 míst. A na prvním místě byl nejlepšími recenzemi ověnčený Victoria Tunnel. Místo, o kterém jsem slyšela prvně, ale první místo... takže musíme. Původně jsem měla plánu návštěvu tunelu o víkendu i s mužem, ale při rezervaci jsem zjistila, že všechny víkendy jsou beznadějně obsazené. Jediný den, kam bychom se vlezli tři, bylo pondělí, a tak bylo rozhodnuto.
Prohlídku jsme měli v jednu, ale dorazili jsme už o půl, pro sichr. Bylo nás dohromady kolem pětadvaceti asi tak. Povinné povídání o nízkých teplotách a stropech nebo o klaustrofobii, vyfasovat helmy a svítilny a už jdeme pod zemí v podzemí...
Victoria Tunnel byl vytvořen roku 1842 za účelem převozu uhlí a v polovině devatenáctého století tak skutečně sloužil. V roce 1939 byl přetvořen k ochraně občanů Newcastlu před nálety během druhé světové války. Původní délka tunelu jsou 4 km, veřejnosti zpřistupněno je nyní 700 metrů. Při cestě "tam" postarší průvodce Donald vyprávěl válečnou historii tunelu, kterou prokládal skutečnými příběhy. Při cestě zpět nám pak průvodkyně Dianne přibližovala dobu, kdy se v tunelu vozilo uhlí. Podotýkám, že naši anglicky nemluví a byli tak odkázáni jen na to, co jsem jim řekla já. A já si taky s angličtinou ještě občas hraju na tichou poštu... ale i tak jsme si to užili a když rozumíte každému slovu, musí to být velmi velmi zajímavé.
Na povrch jsme vylezli ve tři a mířili rovnou domů. Večer totiž čekala naše muže jejich velká premiéra. Vysněná premiéra. Zápas Premier League: Sunderland vs. Everton. Podotknu, že to jsem z mé vůle do plánu nezahrnovala, "jít na fotbal" byl samozřejmě program na tátovo přání :-) Newcastle hraje už pouze druhou ligu a Sunderland v Premier League od nás leží zhruba hodinku MHD a dokonce vstupenky ani nebyly nijak dražší, tak nakonec padla volba na něj. O zápase já vám moc neřeknu, já tam nebyla. Ale v novinách psali 0:3.
My jsme si s mamkou doma nalily sklenku, hodily nohy do tepla a na stůl a sledovaly seriál... každý máme zkrátka o ideálním večeru jinou představu :-D

Dnes pouze takto krátce. Zaprvé den další bude dlouhý... těch minulých 16km nebylo nejdelších :-D
A za druhé... od včera je mým nejlepším kamarádem toaletní papír. Ale přikládám si ho prosím k nosu, mám rýmu jako sviň. Takovou tu hnusnou, co vás nenechá ani se vyspat. :-/

3 komentáře:

  1. Třeba když papír
    jinam přiložíš,
    rýmu zaženeš
    a na lopatky položíš!

    OdpovědětVymazat
  2. Rýma je mizérie, tu mám vždy pár dní a nezmění to většinou žádný lék, snad kromě Nasivinu*****

    OdpovědětVymazat
  3. Tunel, sklenku vína a nohy na stole beru všemi deseti!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...