neděle 9. října 2016

Svatba

Dneska je to přesně rok, co si mohu říkat "paní Maršálková".
Někdo neplánovaně otěhotní a někdo se tak trochu neplánovaně vdá. Ne, že bychom svatbu neplánovali vůbec... ale rozhodně jsme ji neplánovali v říjnu. Jenže pracovní nabídka z Anglie, která se objevila v září, všechny plány v mžiku hodila do kontejneru. Tak nějak nebylo nazbyt. Přišlo nám do budoucna jednodušší odjet jako manželé, nehledě na to, že jsem se vždy chtěla vdávat spíš mladší, než starší a bůhvíkdy bychom se vrátili. Takže jsme se prostě doma v obýváku v září rozhodli, že se v říjnu vezmeme. Nakonec padlo datum na naší šťastnou devítku a místo obřadu na hrad Budyně, kde jsem byla naposledy před nějakými dvaceti lety za družičku:-).

Po neobyčejně neromantické žádosti o ruku jsem urychleně začala shánět svatební šaty. Chtěla jsem ty s krajkovými rukávky, á la Kate Middleton. Prolezla jsem několik pražských salonů a nevybrala si ani jedny. Dvoje vzhledově připadaly v úvahu, jenže jedny byly až příliš drahé a druhé byly sice nádherné, levné k zapůjčení, ale šíleně těžké. Poslední salon byl svatební outlet, nenápadně zastrčený v rodinném domku. A tam jsem je našla. Rozhodovala jsem se rovnou mezi dvěma. Jedny bílé s vlečkou, druhé v champagni. Původně jsem chtěla s vlečkou, ale champagne mi slušela mnohem víc, než bílá a vlečku jsem nahradila dlouhým závojem. A tak jsem k nádherným šatům španělské značky La Sposa za 8000 Kč i s úpravou na míru přišla. Mám je v pokojíčku vě skříni a pokud budeme mít na chleba, nikdy je neprodám.

Svatební ošacení bylo třeba sehnat i na budoucího manžela. Vysokoškolský oblek z tržnice nepřipadal v úvahu. Nejdříve jsme byli rozhodnuti taktéž pro koupi a absolvovali návštěvu ve známém Bandi. jenže obleky pořádně neseděly a zkrátka to nebylo ono. To pravé svatební ono. Na jednu ze zkoušek mých šatů jsem Martina vzala s sebou. A v tom samém salonu jsme si vypůjčili i ten pravý oblek. Dohněda s proužky a vestičkou ladící k mým šatům.

Horší to bylo s obuví. Champagne lodičky s uzavřenou špičkou ve velikosti 41-42? Hahaha. Víceméně jakákoliv svatební obuv v téže velikosti? Haha. Nakonec jsem vítězoslavně v Litoměřicích v Aře sehnala zlaté páskové sandálky na podpatku. To by bylo.

O líčení jsem měla jasno- bývalá spolužačka je vynikající vizážistka. To ona mi navíc doporučila v Litoměřicích kadeřnici. Přiznám se, že jsem se bála. Ani na věneček v tanečních nebo maturitní ples jsem neměla líčení a účes podle svých představ... ale teď se to opravdu povedlo a já na ten den vážně můžu vzpomínat jako na den, kdy jsem já byla za princeznu :-)




PS: Publikaci tohoto článku jsem nastavila. Pokud chcete vědět, jak a kde trávíme naše výročí, mrkejte na Facebook, budeme průběžně přispívatMrkající

18 komentářů:

  1. Vše nej k výročí! I když tu (teď) nejsi. A koukám, že máš taky velký pařátky - jako já.

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, lodičky...
    Když jsem se vdávala já, málem jsem to vzdala s tím, že pod dlouhými šaty ty botasky nebudou vidět
    Ale nakonec jsem sehnala úžasné lodičky a jen za čtyři stovky
    A ve dvaačtyřicítce

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda,ze mám nohu jen 39 :) a jsem ráda,ze tvůj muž měl strniště v den svatby 😁 protože toho svého oholenehonnechci :) a rukávy na šatech naštěstí vyžaduje i můj nastávající manžel a prý mi je když tak nechan usit 😂😂😂

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, slušelo vám to oběma, ale princezna je prostě princezna Tak ať vám to vydrží hodně dlouho, jde to, něco už o tom vím     

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná nevěsta, i ženich. Shodou náhod je devítka i mé oblíbené číslo :)Velmi se mi líbí to prostředí, celkově to působí velmi důstojně, decentně, ale i nóbl :)Já naopak nejsem na ty romantické výstřelky a dosud mě žádná žádost nedojala. Mám ráda tenhle dospělí přístup, když se dva milují, proč ne. Okolnost, neokolnost.Jinak přeji krásné výročí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné výročí přeji! Boty 41-42 znám moc dobře, nakonec jsem na svatbě na uzavřené lodičky rezignovala a sehnala bílé páskové sandálky .

    OdpovědětVymazat
  7. Paní Maršálková...ještě hodně takových šťastných výročí...hodně štěstí a sluníčka v životě   

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Kuju!
    Nejen jako ty! Skoro mi prijde ze je nas vetsina! Nebo se kolem me v zivote i na blogu sdruzuji jen sami ploutvonozci, jako ja. Tak nikdy nepochopim, proc je tato velikost v krame nedostatkovym zbozim![2]: Tak ja bych jedny bilostribrne botasky doma mela, basketbalove. To bylo jedine odvetvi, kde se na velkou hnatu shanelo lip Taky jsem ty uzasne lodicky za ctyri stovky malem mela... z druhe ruky samozrejme. Ale mely moc velky podpatek, jak jinak. A to neslo, za prvy nic moc pohodli, ale hlavne bych byla vetsi, nez Martin [3]: Jo, to jsem mu presne naridila kolik dni pred se ma oholit [4]: Dekujeme, Evko! Vydrzi, naporad, my jsme oba takovy specificky kusy, co pasujou jen k sobe a nikdo jinej by s nima nevydrzel [5]: Diky, Lisko! My jsme se 9. i poznali, i kdyz teda prosince :) Tak ja bych tu totalni kycovitou romantiku prekousla, i rada... ale muj muz ma proste jine prednosti Takze co ja si nenaplanuji nenadiktuji, to nemam... ale myslim, ze mame vetsi sanci na dlouhy spolecny zivot, nez mnoho paru s okazalymi zadostmi, svatbami, vyrocimi... takze moc dobre vim, ze o tom to neni :)[6]: Jani, dik! Dyt rikam, ze je nas hrozne moc, mely bychom udelat odboj, aby to vyrobci vedeli a konecne toho zacali vyrabet vic.[7]: Dekuji, pani Simco

    OdpovědětVymazat
  9. Taky gratuluji k výročí. I my jsme měli (s mým ex) svatbu narychlo kvůli chystanému masivnímu zdražení v konci roku 1990. Se šoférem 12 lidí, vdávala jsem se ve 42 letech. Zlaté páskové lodičky vydržely jen měsíc a to jsem měla 86 kilo! Manželství se taky nepovedlo podle mých představ. Až teď je to vedle svobodnýho vesničana jakž takž.
    Ať vám to vydrží, musíte si pomáhat - v cizině

    OdpovědětVymazat
  10. pěkné, my se vzali nedávno cca před 2 týdny...dost narychlo a manžel tam měl přesně takhle dlouhé vlasy jako tvůj manžel..
    teď po svatbě se ostříhal to mi udělal naschvál

    OdpovědětVymazat
  11. jo a gratuluji! a měla jsi moc krásný závoj...takový neobvyklý, to se mi líbí

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Martinko, já ten podpatek brala. Sice na tom chodit neumím a sice jsem byla o pět centimetrů nad věcí a o tři nad manželem, ale jiné boty nebyly.
    A tyhle byly nové a zlevněné proto, že moc ženských s dvaačtyřicítkou není A vidíš, zapomněla jsem Ti popřát ještě spoustu krásných let
    Jsem já to ale necitlivá hlupačka

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Moc gratuluji! Jestli nebudeš uveřejňovat, neposlala bys pár svatebních foteček soukromě na mail? Já se na svatební koukám strašně ráda! Ale nenaléhám, chápu, když ne
    Ty vlasy...! To je tak... Martin měl vždycky krátké, ale jednou se rozhodl, že z něj bude Odpadlík Já jsem před svatbou chtěla, aby se ostříhal, ale on ne. Tak jsem si říkala, že to bude aspoň zajímavé, až se na to jednou budou koukat děti   Po svatbě mi taky řekl, že se ostříhá! Tak to jsem teda řekla, že ani náhodou! Když se neostříhal před, tak to teda ne, teď to musí vydržet do toho Odpadlíka Ten by teďka už jakžtakž byl... a teď už jenom čekám, kdy se konečně rozhoupe a půjde zase nakrátko.
    Závoj je dlouhá krajková klasika... možná teď neobvyklý, že nevěsty spíš sahají po krátkém bez "přehazovačky"... v tom jaký chci závoj já měla jasno už odmala

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné, půvabné, přepůvabné! Skutečně jsi byla jako princezna A máte moc krásné fotky, pochvala fotografovi. Nedá mi to a musím si přisadit: když jsem si sháněla boty na svatbu (moje velikost je 38, tedy NEJčastější dámská velikost!), tak jsem nevybrala ani jedny. Všechny byly... no, hrozné nebo mi neseděly. A to mi podpatky nevadí. Ale našla jsem si na internetu, že existují barvy na boty, koupila jsem perlově bílou, nabarvila si boty, které jsem v patnácti nosila do tanečních (ještě předtím jsem si je tedy nechala nově podrazit) a dohromady za dvě stovky jsem měla o boty postaráno

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Díky! Fotograf je rodinný známý, hlavní fotograf Deníku Litoměřicka, takže byla volba jasná No, já když nějaké našla v mé velikosti, tak byly buď hnusný, nehodící se, nebo měly obrovský jehlový podpatek, což pro mě naprosto neakceptovatelné.
    Teda, ty jsi kutil! Jsem si myslela, že jsi svobodná... to víš, anonymní blog, velký prostor pro představivost
    Jinak pohled odeslán v sobotu, tak budu ráda, když napíšeš, jaký den dorazil, ať mám trochu přehled, jak dlouho to trvá

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Pohled dorazil včera (nebo možná už předevčírem, ale já ho našla až včera) a udělal mi velkou radost! Je opravdu vtipný Díky za něj!
    Aha, tak profesionál! To jste měli štěstí, že jste takového známého měli
    Kutil právě vůbec nejsem, tohle bylo tak potřetí v životě, co jsem něco podobného podnikla A co se té (ne)svobodnosti týče, to je skoro úplně čerstvá novina (letos v červenci), takže až donedávna byla tvá představivost na správném místě

    OdpovědětVymazat
  17. Byla jsi půvabná nevěsta :) i ženichovi to moc slušelo
    Myslím, že vdávat se dřív je lepší než se vdávat později, v mladším věku si můžeš dovolit víc střihů, barev, tvarů, délek šatů než třeba ve věku vyzrálejším. A princezny mají být mladé :) a tys vypadala jako bys vypadla z pohádky

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné výročí, nádherné fotky, moc vám to tam sluší! Tak jsem byla chvíli nostalgická a vzpomněla jsem si, když jsem se já prvně vdávala, bylo mi krásných dvacet a pár dní před prvním výročím svatby se mi narodil syn. To bylo radosti! Ode mne taky velká gratulace, užívejte si to tak dál.

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...