čtvrtek 22. prosince 2016

Jak jsem nehledala práci

Kdo sleduje Facebook ví... kdo nesleduje, tak hádejte co? Chodím do práce!
Do práce, ke které jsem přišla jako slepá k houslím.
V průběhu minulých měsíců jsem hledala práci jako divá, rozesílala a roznášela životopisy jako ještě divější.... a nic. Když jsme se teď na začátku prosince stěhovali, říkala jsem si, že teď to nechám být... práce doma bude jako na kostele, dyť jsou přeci Vánoce. Jenže....

Co nám ještě v domečku chybí je sedačka. A jako vždy jsem brousila po bazarovém portálu gumtree...abych nakonec místo na sedačku narazila na inzerát, že v naší obci hledají kolegy do zdejší vyhlášené restaurace. Poslala jsem pouze zprávu na Facebooku a napříští den už mířila na pohovor. A z pohovoru jsem šla domů s naplánovanou první směnou. Bez životopisu, bez čehokoli. Ale tak, co si budem povídat, k mytí nádobí a krájení zeleniny a blábláblá.... není třeba býti Einstein.

Pro mě osobně v práci nejsou nejdůležitější peníze nebo abych se moc nepředřela... důležitý je pro mě kolektiv. Pohodový
kolektiv. A když se k tomu přidá stejně pohodové vedení, i mytí nádobí může být "bezva job". (Navíc jsem se už několikrát přistihla, že mě to fakt baví! Buď jsem divná nebo si vynahrazuji deprivaci z dětství a mládí, kdy pro mě mytí nádobí bylo kvůli ekzému tabu.)
Kuchyň je maličká a běžně jsme na směně tři. Dlouholetými stálicemi z kuchyně jsou tři ženy (původem z Rumunska)-mamka s dvěma dcerami, z nichž jedna je šéfkuchařkou a za pár dnů bude u nás končit- bude vařit ve škole.
Musím říct, že všechny tři jsou moc hodné, pochválí, nekřičí, nepovyšují se...naopak jsou velmi přátelské.
Majiteli restaurace je manželský pár v pokročilém věku, který se i sám někdy vypomáhá v kuchyni nebo při pinglování. To oni jsou ti, kdo nastavují podmínky. A tak je jedno, kterým vchodem do práce chodíte (jste lidé, stejně jako hosti) nebo jakou barvu mají vaše boty. Nebo, že je v restauraci pes. A jídlo máte v práci zdarma, přičemž se nejedná o oschlé zbytky, které by se jinak vyhodily... a tak si mohu objednat třeba bagetu nebo sendvič s jakýmkoli obložením, hranolky, salát... postupně zkouším :-)
Na mé první večerní směně jsem si pak mohla vychutnat čokoládový dortík s vanilkovou zmrzlinou... za chvíli jdu na večerní zase, i kvůli sladkému občerstvení se těším :-D
Zmínila jsem večerní směny. Protože kuchyně v určitý čas odpoledne nevaří, směny jsou obědové (cca 9:30-15:00), a večerní (cca 17:30- 21:30). Někdy jdu na obě, někdy jen na obědovou. Ale protože do práce jezdím na koloběžce a jsem tam za 7-8 minut, nijak mi to nevadí, a Ketynka z toho těží :-D Není doma sama dlouho a v mezičase se venčíme. Krásné lesy máme kousek od domu!

Tak já běžím do práce!
Jo, a zítra večer nám přivezou sedačku, tak držte palce, ať projde futrama bez obtíží :-D

PS: Maršálci Vám přejí krásné Vánoce!

8 komentářů:

  1. Tak to blahopřeju, Martíku! To máš pod stromeček, viď?

    OdpovědětVymazat
  2. Důležité je když člověka práce baví

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tak to je super dárek Byla to klika jako hrom, moc ti to přeju. Krásné svátky     

    OdpovědětVymazat
  4. To je tak hezký, mám normálně radost za Tebe...

    OdpovědětVymazat
  5. Asi na tebe Ježíšek myslel už dopředu. Je to jistě fajn pocit, mít práci a takto vstřícnou. Přeju ti ji a dnes pěkný Štědrý den. Ona ta sedačka domů stejně musí - neboj, odborníci si poradí   

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Děkuju, asi jo [2]: [3]: Tobě také![4]: A to jsem ještě dostala dárečky! Fakt jsme si s holkama sedly perfektně.[5]: Sedačku přivezli na dva kusy, takže to byla procházka růžovým sadem...respektive futry A je naprosto bombová!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Jo tak proto se stěhujete! Abyste měli vždy novou (a ještě lepší) sedačku!

    OdpovědětVymazat
  8. Kolektiv je alfa a omega - i práci snů může strašlivě pokazit a naopak. S novým bydlením, zdá se, jste to tedy opravdu vyhráli a to je skvělé
    Vánoce už přát nebudu, ale alespoň to vynahradím a přeji šťastný nový rok plný všeho dobrého a krásného!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...