pondělí 16. ledna 2017

Jen si tak trochu zašmírovat

Už je to přes měsíc, co jsme se nastěhovali do "našeho", již čtvrtého, anglického domu. Slibovala jsem fotky, tak tady jsou.
Souhrn vývoje našeho bydlení

Domeček stojí v ulici s průměrným provozem- ani hlavní, ani slepá.
3 minuty do krásného lesa na venčení.
5 minut chůze od autobusové zastávky, z které jste ve Wokingu busem do 10 minut. Případně v Londýně za dalších 30minut.
7 a půl minuty koloběhu do restaurace, kde pracuji já.
Do 20 minut jízdy na skládacím kole do McLarenu, kde pracuje Martin.
Paráda.

Jak jste si všimli, ve výčtu dopravních prostředků chybí auto. Jsme asi téměř jediní, kteří si v Anglii za více než rok a více než tři stěhování nepořídili automobil, ale my šetříme životní prostředí. No tak prdlajs, prostě nám přijde, že ve stávajícím stavu by nám zase bylo spíš na obtíž, než k užitku. Ale ózonovou díru šetříme samozřejmě taky!
A tak naše dvě parkovací stání před domem zejí prázdnotou (garáží pro naše odrážedla se stal obývák), zatímco všichni sousedi mají odpoledne imrvére natřískáno.

Když jsme u těch sousedů, v podstatě máme jen jednoho, dům je polořadový. Tím jedním sousedem je jakýsi Peter. Postarší velmi milý, elegantní a zajímavý pán, který v minulosti například doprovázel Miss World na stupně vítězů nebo vlastnil veliký hotel. Postupně pronikl do psího světa a již několik mnoho let je světově uznávaným a oblíbeným rozhodčím, přičemž nyní posuzuje leonbergery. Nicméně vzhledem k tomu, že často jezdí kvůli výstavám po světě, vlastního psa už nemá.

A teď již k samotnému domečku. Dispozičně je velice podobný, jako dům minulý, pouze o něco málo menší a o něco hodně dražší- to ten Londýn na dojezd.

Po přejití našich prázdnotou zejících parkovacích míst vstoupíte do minimini předsíňky, ze které vedou rovně schody do prvního patra nebo projdete do obýváku dveřmi vpravo. V obýváku jsou ve zdi ještě jedny dveře, za kterými je kumbál. Malá místnost, kde se dá ukrýt ledacos, jen ne potraviny, jelikož v kumbále vedou trubky od topení. A navíc neradno chodit do kumbálu příliš často, jelikož výška futer je přímo hobití a způsobila mi již několik otřesů mozku (No tak zase přeháním, ale boule mi přivodila, to jako jo!) Obývák je tapetovaný a barem propojený s kuchyní, což se nám moc líbí (mně obojí, Martinovi se nelíbí tapeta).



Samotná kuchyň má dostatek pracovních ploch a řešení mi naprosto vyhovuje. Pračka má navíc speciální program na odstraňování psích chlupů, který sice moc nefunguje, ale pro ten pocit...

Z kuchyně můžeme vyjít na zahradu, která zahradníkovo oko nepotěší, ale pro pejskaře ideál. Nemusím si dělat starosti s tím, jestli nám Ketynka nevyhamtá trávník, jelikož už vyhamtaný je. V rohu zahrady se nachází dlažba, kam v létě vyhážeme sezení a gril- vše doposud schované v malé zahradní chatce.

Vraťme se do předsíňky a pojďme do patra, kde na náš čekají troje dveře.
Jedny do koupelny... (Mimochodem, všimněte si lodi... jeden z mých bazarových úlovků, ještě z Newcastlu. Za pouhých pět liber jsme získali něco, co i Martin pasoval na naše budoucí rodinné dědictví)

Druhé do první ložnice, kterou opět využíváme jako pracovnu (v případě nouze si můžete všimnout, že díky matraci by posloužila i jako trucovna)...

A třetí do ložnice, kterou vážně využíváme jako ložnici.

Zrovna včera jsme měli možnost seznámit se s majitelem domu, který s tatínkem přijel mrknout na bojler a vyřešit nějaké další malé záležitosti. Majitelem je třiatřicetiletý instalatér, takže se o vše postaral sám. Ťukám na zuby nebo sahám na dřevo (tak se to dělá po anglicku), ale vypadá to, že jsme zase kápli na seriózní a milé pronajímatele, které případné problémy ochotně řeší.

Suma sumárum, domeček je až na hobití dveře do kumbálu a špunt v umyvadle samozašpuntovávací se pod tíhou i minimálního množství vody, téměř dokonalý! :-)

23 komentářů:

  1. Tedy z mýho pohledu je to nádhernej byt. Tak přeju jen to nej v tom novém.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Viď, mně se taky moc líbí, je hodně v mém stylu, že to nejsou jen bílé zdi, ale malba, tapeta, pořádné závěsy, koberce... fakt útulno

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Marti, také se mi byt líbí, moc pěkně je řešený obývák s kuchyňkou. Tak ať se daří,ve všech směrech   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Viď. Já jsem si třeba doposud nebyla moc jistá, jak bych v budoucnu chtěla obývák a kuchyň...ale teď, když mám vyzkoušeno odděleně i propojeně, tak vím, že už jen takto.
    Díky

    OdpovědětVymazat
  5. Tady se bude bydlet, jako ve svém. To byl dům na objednávku, když se vám tak podařil? Máte to zmáknutý - i s dopravou. Poštěstilo se vám - nemám pravdu? To už se do vlasti nepoženete, když vás ODTUD nic nešikovnýho nevyhání, viďte? Přeju vám spokojenost a úspěch i dál

    OdpovědětVymazat
  6. Maršálkovi !!!
    Přeji krásné bydlení, já jsem nadšená z kuchyně, tam bych se realizovala.Byt máte jasný, takový vzdušný a pro mě nejdůležitější, je tam hodně světla.
    Uživejte kouzelného bydlení

    OdpovědětVymazat
  7. Ten byt vypadá skvěle a jak to tak čtu, tak je i na skvělém místě. Takovou chvilku do práce, to musí být fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Ano, pravdu máš, poštěstilo. Víš co, vlast je vlast, má svoji přidanou hodnotu, takže to asi nemohu takhle říct [6]: No, to se možná zdá, teď tu máme skoro pořád zataženo, takže je tu málo světla, i kdyby by dům celý prosklený [7]: Jo, je to bezva, každá minuta v posteli navíc se počítá

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jo, přiznávám, tu kuchyň Ti fakt závidím
    Fakt jo
    I ten vchod na zahradu...

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ještě kdyby místo tý kaliny (babička říkala, podle Skypovýho obrázku, že je to kalina...) rostl ovocný strom...mohli bychom si trhat plody přímo z pracovny, to by bylo teprve závisti!

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Já závidím i okno v koupelně..

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezký.
    A neboj, já závidím jen decentně...

    OdpovědětVymazat
  13. To teda né, ať se koukají vrátit - moc mi chybí - máma.[5]:

    OdpovědětVymazat
  14. tak jsem si myslela, že nejsem šmírák, ale zhltla jsem ten článek jedním dechem, takže jsem šmírák a jdu si za trest dát studenou sprchu. Máte to fakt pěkný, já zase závidím okno u kuchyňské linky, to jsem si vždycky přála

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Všichni jsme šmíráci! A kdo tvrdí že ne, ten je šmírák největší
    Ty jo, několikátá okenní závist, nežijete vy ve sklepě?   Ne, jako chápu to, chápu, mohu porovnávat, okno do zahrady v kuchyni je bomba a v koupelně taky. Když je mléčný!

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezké to tam máte! Loď je vskutku grandiózní kousek a tapeta se mi též líbí! (A vzhledem k mojí výšce by mi nejspíš nevadily ani ty hobití dveře ) Jo a kdybys mi tvrdila, že všechny ty čtyři domky jsou jeden a ten samý, akorát z různých úhlů... tak ti to sežeru i s navijákem

    OdpovědětVymazat
  17. Tenhle byt se mi líbí více než ten minulý :) Možná i kvůli zmiňovanému sousedovi Ale jako tady bych si dokázala představit, že nějakou dobu žiju ... :)

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: No vidíš, tak až pojedeš třeba do Londýna, zastav se, budeš se tu cítit dobře Jako jo, anglické domky jsou si podobné... ale že by si je nědo mohl splést až takto...to nene [18]: Díky[19]: Je opravdu lepší, hezčí,kvalitnější takže se ti líbí správně Soused má ještě hobby, což jsou kytky a ptáci...na zahradě má milion serepetiček a krmítka...a holubi nám sídlej na stromě. Nijak mi to nevadí... pokud mi neposerou prádlo

    OdpovědětVymazat
  19. hmm moc hezký hezčí než ten minule (pokud si ho dobře pamatuji)

    OdpovědětVymazat
  20. Inu, tak hlavně ať se líbí a ať je stěhování na dlouhou dobu to poslední!

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...