pondělí 30. ledna 2017

Maršálci a Julie

Nevím, jak vy, ale já miluji návštěvy. Tedy ty zvané, návštěvy lidí, kteří mi nejsou cizí, ba jsou mi milí. Od takové poslední návštěvy už zase uplynulo několik měsíců a tak jsem se na další moc těšila. Ne tak Martin, ten je vždy z vidiny jakékoli návštěvy otráven. Ale nakonec vždy uzná, že se to dalo přežít, co víc, že čas s návštěvou byl moc fajn.

Tentokráte nás svou návštěvou poctila Julie, paní, u které Martin měsíc bydlel, než se nám podařilo najít a vyřídit naše bydlení, náš nynější domeček.
Již jsem psala o nezapomenutelných náhodných setkáních, a toto je vlastně jedno z dalších. Martin tehdá vytrvale tvrdil, že chce bydlet na hotelu. Bude mít soukromí a bude to jednodušší. Nevymlouvala jsem mu to, ale přeci jen jsem trvala na tom, ať se alespoň podívá na airbnb (místo, kde lidé nabízejí k pronájmu právě například třeba pokoj u sebe v domě, na různě dlouhou dobu). Společně jsme předběžně podle výborných recenzí vybrali postarší paní s kocourem. Po zjištění měsíční hotelové ceny, která by byla téměř dvojnásobná, bylo rozhodnuto- jde se do toho.

Martina přivítala nesmírně milá dáma, povoláním kadeřnice, s kterou si měli co říct. Obýval pokoj její devatenáctileté dcery, která studuje na univerzitě. Kocour Thandi mu spal každou noc u nohou. A jaká náhoda, že Julie během Martinova pobytu odletěla poprvé s kamarádkou na víkend do Prahy!

Julie chtěla poznat mě a já zase jí. Vyšlo nám to tuto sobotu odpoledne.
Julie dorazila před čtvrtou s nádhernou květinou, naprosto v mém stylu. Tak krásnou, že je mi strašně líto, že už předem je odsouzena k předčasnému zániku, moje zahradnické neschopnosti jsou známé široko daleko.
Martin umlel kávu, Ketynka byla jako při každé návštěvě totálně vyměněná za nevychované psisko s ADHD.
Nejdříve jsme si povídali o Praze. Julie z ní byla naprosto unešená a určitě tam nebyla naposled.
A pak už jsem se dozvěděla, jak odjela do Jihoafrické republiky. Na otázku "Proč?" ihned odpověděla "No přeci kvůli počasí, kvůli sluníčku!" Rozumná paní, to jen my museli do sychravé Anglie Smějící se
Když jí bylo kolem dvaceti, prostě žádala o práci v různých zemích u moře, kde je teplo a v JAR jí přijali. Zůstala zde dalších 20 let. Poznala zde i jednoho muže, se kterým měla vztah, ale rozešli se. Nebylo jí občas dobře, asi nějaká viróza, říkala si. Trošku přibírala na váze, tak si šla zaběhat... vůbec neměla ponětí, že jí za čas doktor řekne, že je v pátém měsíci těhotenství! Po dlouhých úvahách se Julie rozhodla si dítě ponechat. Otec se o dítěti dozvěděl, ale nejevil příliš zájem. Julie se tak bez výčitek mohla za pár let odstěhovat zpět do Anglie.

Rozhodně se nejedná o dámu, která sedí doma s kocourem na klíně. Přes den nejen jezdí k zákaznicím domů (nemá salon, je mobilní), ale někdy i učí náctileté kadeřnice ve škole. Večer chodí pravidelně tančit se sousedem jive.
Takže jsme vlastně vůbec nebyli překvapeni, když si s námi se zápalem zahrála karetní hru UNO. Samozřejmě na počítání! Hráli jsme dlouho. Julie říkala, že má večer program (něco s Elvisem Presleym), tak jsem chtěla hru ukončit, abychom nezdržovali... načež mě zastavila se slovy:" Ne, to dohrajeme!" Smějící se Dohráli, s potupou musím přiznat, že vyhrál Martin. Nevychovanci jsme nechali návštěvu na posledním místě!

11 komentářů:

  1. Taky se někdy zarážíš nad tím, jaké máte štěstí na lidi?
    Buď jsou neskutečně milí a nebo se ze setkání poučíš
    Já už zaražená nejsem
    ty jsi tak úžasný človíček, že Ti prostě musí všechno dopadnout dobře
    Držím palce, aby to tak bylo i nadále

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Po té naší první zkušenosti s ježibabou máme totiž asi vybráno na několik let, víš!
    A kušuj, se budu červenat

    OdpovědětVymazat
  3. Je fajn, že k vám chodí příjemné návštěvy. Zvané či nezvané. Asi jste taky příjemní

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, tak až na tu babu jedu, která byla první (doufám, že poslední) hodně nepříjemná osoba, máte na lidi celkem kliku. To je dobře vždycky, zvlášť tak daleko od domova, když není možnost hned to probrat s kámoškou. Paní Julie je milá a kytičku donesla nádhernou     

    OdpovědětVymazat
  5. Já chodím ráda na návštěvy a ke mně se chodí jen na tatarák, ten se mi povede vždycky...

    OdpovědětVymazat
  6. Je tedy pravda, že já návštěvy taky zrovna dvakrát nemusím, občas u nich hrozně trpím (jako třeba před chvílí, kdy tu byla moje tchyně, to trpím dvojnásobně ), ale jednou za čas to dám. Abych si návštěvu užila, musí to být člověk mně blízký, se kterým mě něco pojí nebo se známe léta. Nejsem moc společenský typ, já si tyhle akce vynahrazuju v zaměstnání mezi kolegy, tam jsem ve svém živlu .Když to tak čtu, vůbec se nedivím, že jste si to s Julií užili .

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: [5]: Probrat s hned kámoškou je pořád... máme přeci Skype a Facebook [6]: Aaaaa, tak to bych tě taky přišla ráda navštívit! A chodila bych pravidelně! [7]: A to já ani u té tchýně netrpím, ba naopak! Já totiž žádnou tchýni nemám, já mám druhou mamku [8]:

    OdpovědětVymazat
  8. Květina je naprosto nádherná! (A to mám na kytky fakt, ale fakt hodně náročný vkus.) Kdyby mi návštěvy nosily takovéhle kytky, tak si je zvu každý třetí den Krásné setkání, půvabně lidský příběh a trocha té dobromyslné nevychovanosti... radost číst

    OdpovědětVymazat
  9. Mám ráda návštěvy ohlášené, na které se člověk může připravit. Neohlášené skutečně nemusím, vesměs je to nevhodné, minule mi přišla návštěva do mytí oken, kdy byl byt vzhůru nohama, tak to mě moc nebere.
    Tvoje návštěva ale byla báječná a paní podle vyprávění skvělá parťačka pro život.
    Martinko, uživej si skvělé lidi, těch není nikdy dost   

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...