úterý 21. února 2017

Letos medovník

Za pár dnů budu zase o rok starší, věřili byste tomu?! A to neříkám proto, abyste mi přáli, z Facebooku jsem si nedávno dokonce smazala datum narození, to bude letos ticho po pěšině :D

Jedna z velkých nevýhod dospělosti je ta, že musíte pracovat a z toho se odvíjí další nevýhoda, že oproti dětství, kdy jste dorty dostávali darem, se teď předpokládá, že nějakou tu dobrotu přinesete právě do práce. Nebo se to možná nepředpokládá, ale já předpokládám, že u mě to každý přepokládá, protože já blbka vždycky mezi řečí vykecám, že tak trochu nejsem úplně marná v pečení.

Včera jsem si naťukala pravidelnou týdenní objednávku potravin a přihodila ingredience na medovník. Ještě večer jsem se zděsila, že jsem zapomněla naťukat, aby v případě, že něco nebude na skladě, přihodili obdobný výrobek. Fakt se mi nechtělo ještě do krámu. Dnes dopoledne nákup přivezli. Naštěstí nebyl na skladě jenom polskej chleba a ten do medovníku nepřidávám. Vše probíhalo v poklidu, dokud nepřišel na řadu pečící papír. Mylně jsem se totiž domnívala, že mi postačí nepřilnavá pečící folie. Háček byl v tom, že folie byla nepřilnavá až příliš a rozetřít na ni medovníkové těsto nešlo ani po několika výhružkách.

Víte, já jestli něco nesnáším, tak když peču, něco nemám a musím pro to skočit do obchodu. Strašně se mi nechce, jsem v domácím módu. Ale nebylo zbytí a do toho krámu jsem nakonec stejně musela. Abych to měla rychle za sebou, v rychlosti jsem na sebe hodila mikinu, šusťáky, kecky a rozhodla jsem se, že poběžím! Po prvních pěti metrech jsem si uvědomila, že jsem něco zapomněla! Ne, klíče to nebyly, díkybohu! Víte, můj domácí mód vypadá asi takto: tepláky na sebe, vlasy nahoru, podprdu dolu... Nedoběhla jsem ani za zatáčku, určitě za to mohlo to nezpevněné prsní svalstvo.

U nás v obci jsou dva obchody. Jeden jsem nedávno zavrhla, protože měli o rovných 39 pencí dražší mléko, než o konkurence! Nyní se hluboce omlouvám, čert vem mlíko, hlavně, že měli pečící papír. Ten totiž u konkurence, kam jsem si to nakráčela napoprvé, neměli vůbec! Alespoň, že jsou ty obchody asi tak 30 metrů od sebe. Stírací losy mají ale všude a jako takovému malému gamblerovi mi přišlo, že teď je ten moment... teď mi vesmír naznačuje, že vyhraju.... že vyhraju prd, zas nic :(

Medovník se mi nakonec podařilo sestrojit, ovšem poprvé se mi stalo, že jsem měla nedostatek krému (nebo přebytek těsta?)! A tak má o jednu vrstvu méně... ale nebojím se, že by přišla nazmar.

Vypadá trošku jinak, než když jsem ho dělávala v Čechách, tak doufejme, že mi neudělá v pátek ostudu.

29 komentářů:

  1. To musí vydržet netknutý až do pátku?? Tak, naše milá stařenko, hodně zdraví a velkou kupu štěstí. K ještě vitamín H, aby všeho dobrého bylo hooodně.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To tedy musí. Tedy teoreticky by nemusel, protože stejně vezmu jen část... ale ten se fakt musí nechat odležet! Bych ho dělala už včera, ale mám předplacenou dopravu na nákup jenom út-čt
    Děkuji tedy za přání, ale říkala jsem nepřát, já se s tím neumím vypořádat!
    A kdo tam dal těch pět hvězdiček?! Dyť je to hrozná šunka, já to ani nechtěla zveřejňovat, ale to už by byl druhý článek, který jsem napsala a pak smazala, že je to hrozný a zas by tu nic nebylo

    OdpovědětVymazat
  3. Já Ti nevím, hvězdičkový skřítek? A nutí Tě někdo, aby si se s tím nějak vypořádávala?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A hele, konečně nějakej objektivní hvězdičkář!

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: No, koukám, že sis to přivolala a někdo Ti tam právě dal poněkud jiné ohodnocení...
    Moje nejlepší kamarádka mě učí: chválit, chválit a zase chválit!

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tedy myylím chválit sám sebe (neplést s egoismem!).

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Když samochvála prej smrdí a já nechci být smraďoch

    OdpovědětVymazat
  8. Medovník miluju!! Hned bych se stavila na návštěvu

    OdpovědětVymazat
  9. Můžu se vsáknout do vaší rozmluvy? Zaprvé přeju pěkný sváteční den třeba v utajení. A potom - pokud bude medovník správně zaležený, upevníš si postavení dobré pekařkya vůbec dobrůtkářky. Nemusí oslňovat, ale chutnat. Já jsem v životě nesvedla ani takový. Bude chutnat

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, já bych prosila recept
    Když už teda nedostanu ochutnat
    Hele, ty nákupy...
    Za trest...
    Já obvykle propadnu pečícímu záchvatu kolem deváté večerní a to už maj všude zavřeno.
    A já obcházím barák, abych zjistila, ve kterém okně se svítí a na které sousedy si půjdu zaklepat...
    Ale těsto na vánoční cukroví mi šlo v sypké formě do mísy a muselo čekat, protože máslo neměl nikdo v celém baráku
    Ufff, naštěstí mám většinou všeho dost a sousedi si sem chodí taky, takže když na to dojde, nejsem ta nejhorší v baráku

    OdpovědětVymazat
  11. Já šla v neděli pozdě odpoledne do Žabky, první vrstva oblečení byla noční košile (samozřejmě bez prádla) přikrytá tepláky a bundou... V životě jsem nebyla tak opatrná: abych si nezapomněla klíče, pěkně pro přechodu, hezky rozhlédnout, aby mě neporazilo auto...
    A je to hezký článek, nebuď k sobě tak kritická...

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Jinak to beru šikmo... , roztomilá rejpalko.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: No ještě, že tam stojí to adjektivum! Jinak... !!!! Hezkej večer, Míšo.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Tobě taky Dorko, smolím tu nový článek a jsem zvědavá, jestli se Ti bude líbit...
    Marti, už toho nechám...už mydlím k sobě...

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Tak neuklouzni při tom spěchu (po tom mýdle).

    OdpovědětVymazat
  16. Marti, to jseš šikulka, medovník bych asi nedala. Kdysi jsem četla recept, ale bylo to tak složité, že si ten kousek raději koupím K narozkám přeju všechno nej   

    OdpovědětVymazat
  17. [9]: Tož to se klidně stav [10]: Ženský, ale nechte toho, a když, tak si to nechte na ten pátek, dneska jsem jenom pekla, narodím se až v pátek a přát dřív se prý nemá, se tak říká   
    Říkáš to správně, že si upevním... už jsem donesla vánoční cukroví, tvarohovej a hraběnčin koláč [11]: Máš to ve zprávě na FB, nafocený, kdybys to nepřečetla, napiš. A omlouvám se za ten zas*anej papír, to víš, to je originál a vidíš, že ho používám   Však jo, když jsou dobré sousedské vztahy, proč ne! Ale tady by na mě koukali asi jak na blázna [12]:
    Takhle jsem chodila venčit večer před panelák...do krámu bych si netroufla, jsi odvážná! Ale jestli si dobře pamatuju, tak snad mamka pro mě občas přijela na nádraží autem v pyžamu

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: A ono to zas tak hrozné není... není to litá buchta na plech, to ne... ale taky to není něco, co by někdo nezvládl, když to zvládnu já!

    OdpovědětVymazat
  19. Vítej v klubu "Doma bez podprdy" Medovník vypadá parádně, ostudu určitě neudělá. K narozeninám přeji hodně štěstího, zdravího a všelijakého potěšeního!

    OdpovědětVymazat
  20. Tuhle večer jsem jela ve 23hodin do práce, volal nám alarm, měla jsem noční košili,tepláky, přesto termo podkolenky, na hlavě čepici a zabalená do huňaté šály, ještěže mě policajti nepotřebovali identifikovat     
    Maršálkovic, medovníček vypadá delikátně a také se přimlouvám za recept.
    A k těm narozeninám...hodně zdraví, lásky a ať se vám dobře žije a hnízdí tam, kde právě jste

    OdpovědětVymazat
  21. Až v pátek? Nesní ho do té doby někdo?

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Založíme občanskou iniciativu? [22]:
    Ale je to kalorická bomba, bacha na to   Napiš mi mail, nevím, kam to poslat [23]: Nesní, protože kdyby jo, tak sním já jeho.

    OdpovědětVymazat
  23. Mmmm, děláš nám tady do Čech ale pěkné chutě! Znají v Anglii medovník nebo je to specialita našeho divokého východu? Polský chleba mě každopádně rozsekal
    A k narozeninám vinšuji vše dobré, lepší a nejlepší, málo budoucích stěhování a spoustu skvělých a zajímavých lidí kolem

    OdpovědětVymazat
  24. [19]: Děkuji, zase o důvod víc tam nakouknout
    Jo a milá Martinko, všechno nejlepší k Tvým dnešním narozeninám. Dostáváš se na krásné číslo, dělitelné třemi a devíti, takže krásně namnožený štěstí
    Ufff a jak jsi zvládla větrnou bouřku? Dobrý?

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Nakoukni, dnes byl vyžádán i recept (už na druhé moje pečení ), tak to asi stojí za to
    To máš pravdu, hned mi to číslo přijde hezčí, děkuji
    U nás dobrý, vítr tedy foukal silně, ale odneslo to jenom pár zpuchřelých polínek z plotu.

    OdpovědětVymazat
  26. Fellas stop jerking off, here you can find lonely babes from your area - http://hifuck.me

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...