pondělí 6. března 2017

Smoothie nás baví!

Určitě to znáte. Existují věci, které víte, že byste měli, ale neděláte je. A přesně takhle jsem to měla s pitným režimem a přísunem ovoce a zeleniny. Moje tělo je mrška jedna nevychovaná, které si o vodu prostě neřekne a požívání zeleniny a ovoce jako takové je pro něj vopruz, než se to oloupe a vůbec, tamhle jádřinec, tamhle ta nedobrá dužina... je to mrška nejen nevychovaná, ale taky trošku líná a rozmazlená, co si budem povídat. A tak byly časy, kdy jsem vypila třeba jen dva doušky na zapití prášku a snědla ty dvě broskvový kostičky v jogurtu. Ale těmhle časům už odzvonilo! Za poslední půlrok jsem snědla tolik ovoce a mrkve, jako za posledních několik let. A co že způsobilo ten zásadní převrat?

Můj manžel je softwarový inženýr a tak se nesmím divit, že jde s dobou. Občas se mu pozdává, že nám rozhodně doma chybí to, tohle a tamto. Vzpomeňte třeba na vystřelovač míčků (Zde se výjimečně vlk nažral a koza zůstala celá- vstřelovač dostřílel a vrátili nám peníze.) Ovšem nevyhýbá se ani oddělení domácích spotřebičů. To takhle v létě přišel, že potřebujeme mixér na smoothie. Nejdříve jsem vzdorovala, přišlo mi to jako blbost a už jsem smoothiovač viděla po dvou týdnech stát netknutě v koutě. Ale nakonec co, proti vystřelovači byl za babku, tak ať si to koupí. První týdny byl smoothiovač z mé strany netknutý, mám nějakou hrdost, ne?! Když jsem s ním ale jednou zůstala sama doma, zvědavost zvítězila. Oloupala jsem jablka, mrkev, přidala banán a kiwi, zalila vodou a umixovala si své první smoothie. Nejen, že mě to bavilo, ono to vůbec nebylo chuťově špatné! A od té doby jsme mixovali a mixovali, dokud jsme neumřeli...nééé, dokud neumřel mixovač :-D I tento přístroj se porouchal a vrátili nám peníze. Jenže my už si život bez něj neuměli představit a tak jsme hledali náhradníka.

První smoothiovač byl tak trochu chcípáček s výkonem pouze 300W. Za nějakých 20 liber. Jablka jsem loupala, pomeranče jsem se snažila zbavit i bílé slupky. Nebylo to špatné, ale třeba mrkev se na miniatomy nerozbila. Navíc plastové lahve musel navrhovat chlap, protože věřím, že ženská, která je pak stejně bude mejt, by to neudělala. Díky jejich zúženému tvaru se nedali pořádně vymýt a za čas se tak utvořila i plíseň. Protože donutit chlapa, aby si to po sobě oplachoval hned je prostě u nás bez šance, naprosto.
A tak jsem vlastně měla i trochu radost, že musel na reklamaci a mohli jsme se poohlídnout po lepším. Požadavky: Větší výkon a široké lahve! Po přečtení recenzí jsem vybrala smoothiovač o výkonu 1000W. Za 35 liber. A rozhodně všem doporučuji si trochu připlatit, protože ten rozdíl za to stojí. 1000W už je peknej fičák, smoothie je opravdu jemné, leckdy až do pěny. Jablka již neloupu, "to bílý" u pomeranče taky neřeším (jestli to má nějakej název, tak mi ho řekněte :-D).

Přede všemi zde přiznávám, že Martinem navrhovaná koupě spotřebiče pro výrobu smoothie, byla skvělý nápad a šla bych do toho znovu. Howgh.

20 komentářů:

  1. Říkáš, že si mám objednat u drahého k narozeninám?
    Panečku...
    Nebo ne, raděj počkám a koupím přístroj jemu
    Já už chci župan a sedací čočku a stévii do květináče a citrónovou trávu do záhonku...
    A velkou koloběžku
    Ale nápad skvělej, píšu si...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: [2]: Co to chces Dobre si dovedu predstavit snad ten zupan a kolobezku Sedaci cocku mi teda ale vysvetli...
    A kolobezku myslis takovou tu uplne velikou, ju? Chces jezdit do kramu nebo proc?

    OdpovědětVymazat
  3. jojo, taky máme doma dost chcípáčka a jednou bych chtěla něco s pořádným výkonem... ale u mě pořád ještě vítězí ovoce a zelenina nepomixovaná a smoothie si dám jen občas :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pozor na něj, svádí k větší než zdravé spotřebě ovoce:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ted jsem někde četla, že to smoothie není úplně nejlepší - ale zapomněla jsem proč. Jen vím, že to dělá tChýně a přítel ji to hned posílal ... ale napadá mne, jestli neslo o nějakou dietu :)A dle obrázku mas ten, co jsem zeď viděla v reklamě tady v Česku :) líbí se mi a jak píšeš - možná bych začala pít a jíst ovoce a zeleninu :)

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tak zeleninu ja mixuju jen tu mrkev, ostatni jedine syrovou. Ale Martin si jefnou udelal mrkev a rajce... bylo to strasne hnusny, ale vypil to, aby se nereklo [5]: Z toho jsem mela obavu na zacatku, hustila jsem to hlavne do Martina, ktery si v pocatecni euforii udelal klidne tri smoothie denne. Ale ustalili jsme to oba na jednom velkem denne max. :)[6]: To bude jen stejny typ, ale jina znacka. Oni jsou vsichni skoro stejne vzhledove, bud ten malovykonny s uzkou lahvi nebo tenhle. Ale konkretne tahle znacka se v CR neprodava myslim.

    OdpovědětVymazat
  7. Batido se ve středomoří vyrábí od roku 1607, tak by mě kurňa zajímalo, čím to tenkrát mixovali.
    Já bych to, ať se tomu řekne tak či onak prostě nepolkla. Je to na mě moc zdravé. Ale upřímně, já jsem k tomu pojala nedůvěru proto, že mi ta rozmixovaná zelenina silně evokuje "gazpacho" a to je fakt fujtajblík.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Taky jsem od přirození značně nedůvěřivá, bráním se úspěšně všem novotám...dokud drží zuby o nákupu neuvažuju...

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Ty NEVÍŠ, co je to sedací čočka? To sis ještě nikdy snad nerozsypala čočku a nesedla do ní?

    OdpovědětVymazat
  10. To bílý je albedo (albus, bílý, to se snadno pamatuje).
    Jinak, WellBloudice má pravdu.

    OdpovědětVymazat
  11. Grauluju k mixéru! Určitě se ty peníze vrátí mnohonásobně :) Jinak já taky nedělám smoothie každé ráno - někdy prostě nestíhám. Když i přesto mám na nějaké chuť, vezmu v Tescu za 25 Kč už hotové.

    OdpovědětVymazat
  12. Novinnka pro mě. Mám ve vypracovaném jídelníčku dost velké porce zeleniny, ovoce míň. Možná bych taky mohla dělat na tom tvým udělátku. Ale mám ráda objem, kousky v žaludku, a taky jíst co nejdýl, užít si to. Pokud přijdu na nějaký obchod, kde to dělají, obkouknu to a ochutnám. Potom uvidím. Hodně zeleniny budu muset jíst už až do smrti....

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkná a chutná cesta k tekutině i ovoci a zelenině A na ty reklamace máte fakt kliku

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Tak jsem mrkla na Batido, a taky bych nepohrdla! Zeleninu bych taky nedala, jedinou zeleninou, kterou já dávám, je mrkev Takové to špenátové a bůhvíjaké zelené smoothie...to já taky ne-e.[9]: Taky jsem byla [11]:[10]: Ty šprýmařko! Už to vím, vygooglila jsem! Už vím, co to je, ale opravdu tento název slyším poprvé
    Ty jo, albedo, ty víš všechno
    Já se fakt nepředávkovávám, věřte mi, fakt jsem všechno, co je na fotce nesežrala za den Nejčastěji mám půl mrkve, půl banánu, větší jablko, jedno kiwi. A občas nic [12]: Když chodím do práce, tak si taky většinou čas nenajdu. Zkoušela jsem si udělat den předem a nechat v lednici, ale nečerstvé už to není dobré.[13]: Obkoukni. Ale jestli si to normální jezení užíváš, tak to asi nepotřebuješ [14]: Viď

    OdpovědětVymazat
  15. Já mám teda 300W chcípáka, ale bohatě stačí. Zvládne i led. Po roce nepřetržitýho používání je to pořád plně funkční štramák.
    Navíc mám k tomu přesně ty lahve, co se to v nich udělá, zavíčkuje a dá se to tak rovnou odnést... Na mytí mám štětku a když se to udělá hned a nenechá to tam zaschnout, tak ani mytí není takovej očistec.

    OdpovědětVymazat
  16. Páni, díky za inspiraci! Pitný režim mám v pohodě, ale s tím ovocem pokulhávám...

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: No prave, kdyz se to udela hned Mne teda na nem jeste hodne vadil mechanismum toho nasazovani a vysazovani, nekolikrat jsem si malem vylila celej obsah do mixeru[17]: Neni vubec zac! Se tesim na leto, minule jsem se vyradila vzdy, kdyz byly vyprodeje ostruzin, malin, jahod a vseho.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]:  Hned myslím tak, že když si to vezmu někam s sebou, nemůžu to pak vypitý nechat rozdělaný a zaschnout. Když to nechám zavřený, jde to pak vymýt i potom, co po několika hodinách dorazím domů.Tak to mě ani nenapadlo, že by se mohlo stát. Celkově mi ten systém vyhovuje a přijde takovej dost blbuvzdornej. Je to označený, co kam zacvaknout, kam otáčet. Ale asi to je prostě jen hodně podobnej typ - fungující na stejném principu, nicméně mám dojem, že ten můj asi nebude úplně takovej shit.
    Jediný co, tak mi vadí, že když si to smoothie zadělám do té lahve a vezmu s sebou, mám pak problém ten vrch odšroubovat, když to jdu mýt, protože všechno zadělávám strašně na pevno. Ale to není problém té lahve, nýbrž můj. Po mně aby všechny sklenice a flašky rozdělával Hulk.

    OdpovědětVymazat
  19. jo jo smoothie, taky jsem v tom chvilku jela, ale šmelcovala jsem to obyčejným tyčovým mixerem a taky to jde, mám jeden svůj osobní recept jestli si můžu dovolit nabídnout, holdujete-li i pikantním variantám http://svet-helgy.blog.cz/1605/zavri-voci-a-vypij-smoothie

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...