čtvrtek 27. července 2017

Ručníkáři všech zemí, vyližte si....

Mnozí jste jistě postřehli na Seznamu článek o tom, jak v Chorvatsku na Makarské zatočili s ručníkáři, nebo se o to alespoň pokusili. Praxi ručníkářů totiž zakázali vyhláškou a rozhodli se ji vymáhat. Ve středu ráno tak nastoupili do akce pracovníci místních technických služeb a z pláží odvezli desítky lehátek a ručníků ponechaných tam přes noc. Bravo! Bez jakékoli ironie tleskám!

Kdo je to ručníkář? Je to člověk, který si myslí, že má na lehátko v první řadě u moře větší nárok, než vy. Večer nebo brzy ráno, asi tak kolem páté ranní, utíká se zalepenýma očima na pláž přehodit ručníčky celé své rodině přes ta "jejich" lehátečka, ke kterým přijdou, až se dospinkají a uráčí. Po snídani, po kafíčku, po šlofíčku, klidně po obědě....

A tak vy, protože si chcete moře užít co nejvíce, vyrážíte na pláž hned po snídani... a ejhle! Na pláži jste sami, pouze však ve společnosti 150 ručníků majetnicky přehozených přes většinu lehátek. A já si myslela, že takhle se chovají jen děti v mateřské škole, maximálně na zakládce. A ono nene. Naprosto narovinu vám povím, že takové chování považuji u dospělého člověka za trapné a ubohé.

Když jsme byli poprvé na takové dovolené, ručníkářské příkoří jsme snášeli do předposledního dne. Poslední noc jsme se s ještě jedním mladým párem odhodlali k boji, alespoň proti poddruhu "ručníkář noční". Vydali jsme se na pláž složit všechny ručníčky do jednoho komínku a navrch položit ceduli s výstižným nápisem "Ručníkáři všech zemí, vyližte si pr***!". Ten nápis jsem vymyslela já a jsem na něj náležitě pyšná. Nicméně k akci nedošlo, a radši vám řeknu, že přišla strašlivá bouřka, než že jsme se zalekli štěkajících toulavých psů...
Každopádně mise nevyšla a i poslední den jsme hleděli na ručníkové pole před námi. Tak jsme si v osm hodin ráno dovolili decentně odendat ručníky ze čtyř lehátek a tato lehátka jsme se směle odhodlali použít. Když pak za několik hodin slyšíte vyčítavé "Ale my jsme tu měli ručníky!" nezbyde vám nic jiného než se stoickým klidem odvětit "Ale ty ručníky nic neříkaly...".

Na závěr znovu říkám, že chorvatským úřadům fandím, a vroucně si přeju, aby se tato praxe rozšířila všude na světě, dokud se ručníkáři nechytí za ten svůj přizvednutý nosík!

42 komentářů:

  1. Martinko, skvělý!
    Můj ručník občas vypráví... Že by chtěl vyprat!

    OdpovědětVymazat
  2. Živě vidím ten komínek z ručníků se vzkazem a musím se smát

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Jooo, tak to ja bych ti ho hodila vyprat do more [2]: Taky k takovym chovam hluboke city [4]: Skoda, ze se to nepovedlo, vid

    OdpovědětVymazat
  4. Toto neznám, ale už vím, co bych odvětila frflalům, kteří přišli o takto "obsazené" místo. Tu tvoji druhou větu

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem u moře nebyla, ale o "ručníkářích" jsem hooodně slyšela ... ten komínek s nápisem by byl hooodně luxusní :) třeba příště ;)A teď mne tak napadá - můj chlap by asi drze nějaký ručník normálně sundal a sám lehátko použil a toho onoho "vyvoleného" poslal pak do pudele :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ježíš, tohle mě taky vždycky vytáčí...lidi jsou prostě ve většině blbí, blbí...a blbí..! Mě to vytáčí k zuřivosti, proto jezdím jenom na Rusalku...

    OdpovědětVymazat
  7. Ručníkáře neznám, ale znám baťoháře
    Ty, co si v autobuse/vlaku/tramvaji dají batoh na vedlejší sedadlo, že tam někomu drží místo a pokud ten někdo přistopí, tak zhruba tak dvě zastávky před konečnou...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak přeji, ať dále neznáš a nikdy nepoznáš :)[7]: Příště pojedu tam, kde nejsou, tak možná to Chorvatsko, že zkusím Tak to já zas ne, já vždy ve vší slušnosti! :)[8]: Mně to taky tak vytáčí... tak, že si na seznam požadavků na dovolenou připisuji i absenci ručníkářů.[9]: A nebo ti, co ani nikomu místo nedrží, ale taška musí sedět

    OdpovědětVymazat
  9. Mám najeto a je to o destinaci.
    Jsou místa, kde není potřeba ručníku a jsou místa, kde jinak sedíš u bazénu.
    Já k bazénu nejezdím, jezdím k moři.
    Ale pokud ještě ráno leží na polovině pláže mnoho ožralých rusáků, nic jiného ti nezbude.
    V Egyptě se jinak k moři nedostaneš anezbyde ti nic jiného než nosit ručník, ale s tím rozdílem, že jsem na pláži celý den.
    Já bych se přimluvila, neházet všechny do jednoho pytle

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Že jsi to Ty, tak tě z toho pytle vytáhnu, ale jenom, že jsi to Ty!
    Jinak prostě za mě je to zlozvyk, který nemá dělat nikdo, nikdo, vůbec nikdo, zkrátka kdo dřív přijde, ten dřív mele, ale přijde sám, ne žádný dětinský vochcávky s ručníkama :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jak píše Simča, je to o destinaci. Ale upřímně na tom nic špatného nevidím. Já to tedy nedělám s ručníkem, ale s deštníkem. Ráno ho tam zapíchnu, jdu si dát na terásku kafe, vyřídit telefonáty a tak různě co je potřeba a potom vyrazím užívat "klidu" u moře. V červenci a srpnu při návalu turistů bych se totiž jinak k vodě nedostala .

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Takže místo toho se tam nedostane někdo jiný :P Někdo, kdo má na to místo stejné právo jako každý jiný. Někdo, kdo by tam třeba chtěl býti už od rána.
    Pokud je místo placené, ať si tam kdo chce zapíchne třeba vlajku, ale jinak to já prostě nepobírám, soráč

    OdpovědětVymazat
  13. [14]:Proč by se nedostal? Pláž má asi 20 kilometrů, tak se může klidně projít. Já na to nemám čas a tak si prostě blokuji místo nejblíž domu .

    OdpovědětVymazat
  14. Panejo, jaké já mám štěstí, že o něčem podobném dnes slyším poprvé! Lidi jsou fakt neuvěřitelní. Oproti té mateřské školce jsou jenom o něco větší...

    OdpovědětVymazat
  15. Koho překvapuje, že se lidi chovají majetnicky a sobecky? Nedávno jsem byl v Albertě, kde na chvíli vypadly pokladny - hned se tam utvořily velké fronty lidí čekající, než systém znovu naběhne.Po chvíli si kdekdo do čekačky postavil košík a osobně šel ještě po nákupech. Ve frontě před pokladnou prostě plno košíků a jejich "paníčci" nikde. Když jsem šel k pokladně, jenom jsem jakýsi polehávající košík odkopl. Buď tam jsi nebo nejsi...

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Hm, tohle mě přivádí na myšlenku, co nebohý ručníkář, který si zrovna odběhl do moře zaplavat, pak se vrátí a najde ručník  v nějakém komínku s nápisem?

    OdpovědětVymazat
  17. To fakt někdo dělá?
    Komínek je hodně dobrý nápad!

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle jsem ještě nezažila, lidé jsou hrozní

    OdpovědětVymazat
  19. Přesně vystiženo, tohle jsem také letos zažila, musím říct, že vlastně poprvé, a nevycházela jsem z údivu, že se to fakt děje hlavně když jsem pak v pět ráno slyšela, jak z vedlejšího pokoje pořvávají na sebe od moře, aby zabral ty lehátka ještě blíž

    OdpovědětVymazat
  20. Škoda, ta akce by byla perfektní! Chtěla bych vidět ráno ty výrazy.     Stejně to ručníčkáři mají i v posilovně - přehodí si tu handru přes nějaký stroj, na který se zrovna chystáš ty a NIKDO na něm právě necvičí. A máš utrum. Kouzelné.     

    OdpovědětVymazat
  21. Já teda s tím osobní zkušenost nemám,jelikož jsem u moře nikdy nebyla, ale dokážu si to představit a musí to být otravné. Inteligence některých lidí je opravdu v háji..

    OdpovědětVymazat
  22. nezenska-svine7. srpna 2017 v 9:33

    Popravdě řečeno mi to přijde jako písečkování i z vaší strany. Oni je tam dali, a vy je odnesete. Oni je tam zase dají, a vás to zase štve.... Prostě jak u blbejch.Kdybyste ty ručníky prostě dali pryč, sedli si tam a oni dělali povyk, vyřešíte tím mnohem víc díky konfrontaci s nimi, a existuje určitá šance na domluvu. Takhle jste jen neznámí vtipálkové, kteří s problémem jednou větou nehnou.Já čecháčkování nesnáším a vím, jací burani jsou, ale jako řešit nějaký ručníky mi přijde ztráta času. Ok, dělaj si nárok na něco co není jejich, stačí prostě přijít a to, co není ničí, si zabrat, a je to.

    OdpovědětVymazat
  23. Obecně, "většinový český turisti u moře, vyližte si prdel"! Ten smrad z vašich řízků na pláži nemá zájem čuchat nikdo, kromě vás samotných.

    OdpovědětVymazat
  24. S tím jsem se tedy ještě naštěstí nesetkal, ale udivující je to dost.

    OdpovědětVymazat
  25. Děláš si legraci, že něco takového funguje tak asi už tuším, proč dovolenou trávím jakýmkoliv možným jiným způsobem, než válením se u moře... zase přicházím o spoustu zajímavých story, jak tak koukám

    OdpovědětVymazat
  26. Možná někdo řekne, zase se vzpomíná. Když jsme byli hodně dávno  u moře v tehdejší Jugoslávii,Pule -  ubytování  v chatkách krásné. Před nimi i šňůra na pověšení prádla, ale běda tam nechat něco přes noc. Klidně plavky jedné známé zmizely. Ručníky se nikde nenechávaly ležet, pokud jste chtěli odejít někam na chvíli, požádali jste opalujícího se "někoho"o pohlídání deky a ručníku- tam lehátka nebyla. Pobřeží bylo skalnaté a kousek pláže najít bylo vzácností.

    OdpovědětVymazat
  27. Na dovolené u moře jsem s našima byla jen dvakrát, takže jsem naštěstí tohle moc nezažila, ale článek mě nesmírně pobavil
    A zvláště ta geniální hláška, prostě ručníkářům se musí zabránit!
    Jinak tohle je populární i tady v Česku na plovárnách. Nikdy jsem nezahlédla volné lehátko.. a na trávníku to je taky samý ručník.
    Skvělý článek

    OdpovědětVymazat
  28. človíček inteligentní7. srpna 2017 v 13:49

    Nám se stalo něco podobného. S tím rozdílem, že jsme přišly na pláž ráno, když už tam lidé byli, položili si tam ručníky a šli do moře. No, když jsme přišli zpět, lehátka byla obsazená dvojicí žen, které nám ležely i na těch ručnících. Ještě k tomu všemu to byli bulharky, to byla domluva

    OdpovědětVymazat
  29. Jak už tu zaznělo, baťůžkáři jsou taky super. I když u nich většinou mám pochopení alespoň na naší trase, kde není pořádný prostor pro zavazadle na některých místech, no a pokud máš batoh, který si pak chceš dát opět na záda, nechce se ti ho moc pokládat třeba v zimě na zem plnou rozmáčenýho sněhu a štěrku Na druhou stranu takřka denně ve vlaku potkávám "princezničky", které si vedle sebe na sedadlo dají kabelku a tváří se jako by tě chtěly sežrat, když je požádáš o uvolnění místa
    Nicméně sama si vedle sebe batoh většinou dávám z jednoho jedinýho důvodu - protože spolucestující mnohdy neřeknou ani bů a už se nakýblujou hned vedle mě, tak dvakrát mi dají loktem, abych jim "udělala místo" a nakonec začnou telefonovat nebo mlaskavě pojídat něco aromatického... A takovéhohle spolusedícího nechce nikdo, protože s tím, že nepozdraví a rozcapí se, se pojí i to, že tě pak nenechá projít, když potřebuješ vystupovat, a musíš ho přelézat skoro až po stropě Přitom když tam ten batoh mám, stačí slušně požádat o uvolnění místa, nedělá mi to problém, že jo. Ale to by se lidi museli umět nejdřív chovat

    OdpovědětVymazat
  30. htposzky-suproszky8. srpna 2017 v 8:27

    Divné problémy.Já nikam k moři necestuji,tak takové problémy nemám

    OdpovědětVymazat
  31. Zažila jsem něco obdobného letos na dovolené. Byla jsem po několika letech opět s českou cestovkou a už jsem zapomněla, jak se čeští turisté chovají. Jeli jsme takhle autobusem na výlet - všichni Češi - a když jsme se vraceli z návštěvy jednoho chrámu, dospělí čtyřicetiletí chlapi nám tam začali kňučet, když jim někdo sednul na místo (které ani neměly nijak zabrané - ne že by tohle bylo moc dospělé, ale aspoň by měli nějaký 'důvod'). Strašná zkušenost. Tohle jsem nikde nezažila. Cestovala jsem několikrát s cizinci a nikdy to nikdo neřešil, vždy si každý sednul kde bylo místo. Aby si takhle staří chlapi stěžovali jako malá děcka...ubohé.

    OdpovědětVymazat
  32. hiroisoranoshitani-prekladmangy8. srpna 2017 v 18:45

    super článek.
    jó, holt Češi na dovolené.

    OdpovědětVymazat
  33. Já bych si tam sedla a ještě se pak do toho ručníku utřela.

    OdpovědětVymazat
  34. Majitelé vůbec netuší, co jejich ručníky vyvádějí, když je ponechají jen tak bez dozoru na lehátku. Takovým ručníkům se okamžitě začnou zapalovat poutka a podle toho ten výsledek pak i vypadá!

    OdpovědětVymazat
  35. Rezervovat si místo ručníkem by mě fakt nenapadlo...:O

    OdpovědětVymazat
  36. My taky chodíme na pláž docela brzo (no..brzo..v osm ), abychom měli nějaké místo, ale taky tam hned zůstaneme. A ručníky na pláži necháváme jen když si na hodinu odskočíme na oběd...A ten nápad srovnat ručníky do komínku, to je super. Kdybych to ráno viděla na pláži, asi bych se tomu smála do konce dovolené a ještě rok potom     

    OdpovědětVymazat
  37. U moře jsem často, ale o tomhle slyším poprvé. A asi proto není nad přírodní pláž. Totiž pláž, kde nejsou lehátka, slunečníky, plavčík, žádné pojízdné stánky, pomalu ani bójky nebo koše, což může být trochu problém... Na druhou stranu, je tam vždy o něco méně lidí, než na plážích patřících k hotelům, a hlavně žádní ručníkáři

    OdpovědětVymazat
  38. [40]: Teď nevím, ať se vyhnu nedorozumění, přírodní jsou asi všechny pláže, kde ten písek není navežen, jen některé jsou míň okupované a některé víc. A taky záleží na službách a možnostech, které jaká pláž má.

    OdpovědětVymazat
  39. recenze-na-knihy-by-viky11. srpna 2017 v 5:18

    [9]: A nebo si jednoduše lidé v narvaném autobuse sednou na sedadlo blíže do uličky, a místo u okénka nechají prázdné, protože vědí, že většina lidí nemá žaludek na to se s nimi hádat... A spokojeně si sedí až do konečné "na dvouch místech" a koukají se jak staří a starší, nemocní lidé stojí jako d*****i a nemohou si ani sednout? TO znám

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...