úterý 10. dubna 2018

Obtloustlé dítě nebo spokojený kojenec?

K tomuto článku mě inspirovala debata vzniklá v jedné facebookové skupině, kde si maminky radí ohledně látkových plen. Mathiho fotografie všechny hned zaujala. Měl na sobě pouze krásnou látkovou plenečku a tílko, takže vynikly jeho namakaný bicáky a stehna, za který by se nestyděl ani Jarda Jágr.

Našlo se pár (skutečně jen pár, ale našlo) maminek, které na fotce neviděly spokojené plně vykojené mimino, ale slovy jedné netaktní dámy přímo obtloustlé dítě. Podotýkám, že se mě nijak její komentář nedotkl, naopak, jsem známá, že si s takovými netaktními jedinci (slangově vysírkami) dovedu velmi dobře poradit s elegancí a šarmem. Intelektu a slovní zásoby na to mám zatím ještě stále dost.

U komentářů, jež mě podezíraly, že své dítě snad dobrovolně nafukuju a láduju po nocích sušenkama, se však ozývalo mnohem více Mathiasových zastánkyň. Asi tři maminky mívaly dokonce miminka ještě větší, než je náš minimaxiMathi! A světe div se... z žádného nevyrostl sumo zápasník, ba naopak.

Už jsem naznačovala minule, že v oboru "miminka a maminky" snad na vše existují dva názory a to paradoxně naprosto protichůdné. Stejně je tomu i v tomto případě. Když vaše kojené miminko váží v necelých 4 měsících necelých 9 kg, buď dostanete pořádný palec nahoru, protože faldíky jsou zdravé a takové kojení je prevencí dětské obezity v pozdějším věku nebo si vysloužíte palec dolu, jelikož vaše dítě je obézní a tudíž nezdravé.

Je to opravdu bláznivé. To, že ani lékaři se neshodnou, zda pořádný buclík zastupuje tlusté nebo naopak pouze velice dobře prospívající miminko. A pak je z toho mnoho maminek (zejména těch, aniž bych to myslela jakkoli špatně, lehce ovlivnitelných a zmanipulovatelných) špatných. Velice často si do nich rýpnou i členové rodiny, jelikož minulé generace v sobě mají zakořeněny právě spíše ty konzervativní názory jako je striktní kojení po 3 hodinách a velké mimino = tlusté mimino. Vím o čem mluvím... "Ty už jdeš zase kojit? Dyť je tlustej dost!" :)

Ne tak já. Tedy, prvních pár týdnů mě číselník na váze trochu překvapoval a jak na potvoru jsem všude tak akorát četla, jak někomu někde nějaká pediatrička z Horní dolní vynadala, že má tlustý dítě a že takhle teda ne! Tytyty!
Provinile jsem tehdá volala své porodní asistentce, jestli není Mathi tlustej. A nebyl! Pediatr- starší pán; i mladý začínající doktor na stáži se jen usmívali a uklidňovali mě, že takových už viděli... a ze všech jsou naprosto normální děti.

Jako samostatně myslící svéprávná bytost se dále kloním k názoru, že dokud se miminko pořádně nehýbe, nemá smysl řešit nějakou váhu. Když budete jenom ležet na gaučit, spát a žrát, nabídky na předvádění spoďárů se vám taky asi zrovna nepohrnou.

Navíc prostě tak jako laicky a selsky nevěřím tomu, že jestli z vás bude modelka nebo zápasník neovlivní to, co zboucháte v dospělosti, ale to, že se kojíte v tom nejranějším dětství. Jistě se všechny modelky nenarodily jako žížalky a všichni chlapi s pneumatikami kolem pasu nejsou micheliny od mimin.

Navíc nasazovat dietu párměsíčnímu kojenci? A jakpak se to dělá? Ale prosím vás. :)

No ale... v neposlední řadě jen tak neošálíte genetiku. Když mi nedávno Martinova maminka poslala jeho fotky z mládí, tak jsem se z toho málem smíchem po....sadila na židli! Z vrozeného barokňáska žížalku neuděláte! (Všímáte si, jak rychle jsem vplula do maminkovského žargónu,jo? )
No podívejte se samy! A nemůžete říct, že z nej nevyrostl pěkný chlap :) Porovnávací koláž pouze mým důvěrně důverným blogerkám na požádání :)
To, že jsem si ho za manželství já vykrmila je věc druhá, ale novinkou mimochodem je, že mi ho doma už někdo vyměnil. Už přes měsíc mám doma muže poctivě dodržujícího odborníkem vytvořený jídelníček (takový ten, kdy se nehladoví, ale jenom správně žere) a tréninkový plán a kila jdou pomalu, ale jistě, dolů!

Takže maminy, buďte v klidu!
Babičky a prababičky, vy se hoďte do klidu! Vy se s tím nákladem tahat nemusíte :D

17 komentářů:

  1. no ty vole tos mě dostala že to někdo napsal někteří lidi a obzvlášť některé matky si nevidí do huby...tak to máš hodně dobré mateřské mléko že tak krásně prospívá - to je super. Však jak začne lozit tak ta váha trošku klesne:) když tu byly kamarádky s pětiměsičními miminky tak to byly taková baculatá miminka a jak začli lozit je tomu dávno pryč:)
    a kojit se má tak jak chce miminko.Si pamatuji jak šakalík vypil i 1000ml mléka denně a hodně lidí se divilo kde se to do něj vleze a vlezlo a jak chtěl tak jsme mu dali:)já si manžela taky vykrmila, snaží se zhubnout ale nedaří se mu to - ale to je tím že jí nepravidelně a pak se večer cpe vším možným:)

    OdpovědětVymazat
  2. jo a prosím o koláža manžela máš pěkného tos tam nemusela škrtat

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Nejlepší je, když se pak paní podíváš na profil... a je ti jí líto...radši být prostorná jak mimino, než mamina To bych se radši ani neozývala
    Taky kojím na požádání a stojím si za tím.
    Takhle přesně nabral Martin, jak tvůj manžel... nakonec jsem na něj ušila trochu habaďůru, aby se rozhoupal, ale pomohlo to a jsem na něj fakt pyšná. Kontaktovali jsme Aleše Lamku, to je známý cvičitel a youtuber, pomáhal hubnout i tomu Fattymu.[2]: To jsem to blbě asi napsala. Na té koláži je totiž Martin jako mimino a Martin o dvacet let později... takže ten komentář patří právě k té koláži, ne k současnosti
    Pošlu, jdu na to!

    OdpovědětVymazat
  4. Nedělej si žádné vrásky - já jsem jako dítě zhruba do roka vypadala jako hotový michelin (a když jsem se viděla na fotce, tak jsem se z toho málem posadila) a pak už jsem vždycky byla jenom hubená Takže to neznamená pro budoucí váhu celkem nic

    OdpovědětVymazat
  5. No... já když se podívám na fotku na levém okraji, tak vidím malýho, tvářičkatýho, krásnýho chlapečka a žádné obtloustlé dítě... Některé maminky si vážně nevidí do papuly...
    Hlavně je, že je malej zdravej a spokojenej... :)

    OdpovědětVymazat
  6. Napsala jsem víc než blog unesl, jsem ve spamu       

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Jakto?? Ja tam nic nevidim :/

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Hmmm...nechces si taky udelat srovnavaci kolaz a poslat nam ji? [5]: Jo, na tej fotce je obzvlaste k zulibani :)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Napsala jsem ti dlouhou odpověď a blog to neskousl, musela bys to v administraci v komentářích dovolit.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: To jsem chtela, ale nic tam neni... ale zatim tam jsou videt jen prvni 4 komentare, tak snad pozdeji to naskoci.

    OdpovědětVymazat
  11. Já zas jako malá byla celkem normálně štíhlá, i jako miminko co si vybavuju fotky a teď jsem hromotluk. Narozdíl od bráchy, kterej byl buclatej a teď vypadá jak reklama na Dachau.Z toho vyroste. Hlavně že je zdravej.

    OdpovědětVymazat
  12. On si někdo u pár měsíčního miminka dovolí říct, že je obtloustlé? To jako fakt?
    Já zase všude četla, že plně kojené děti se mají kojit tak často a tak dlouho, jak samy vyžadují, protože ony samy nejlíp vědí, kolik toho potřebují vypít. Některá miminka prostě baculatá jsou a je to v pořádku. Když je člověk nezačne později ládovat cukry a/nebo hromadou mouky, tak z toho vyrostou

    OdpovědětVymazat
  13. Maminky z FB skupin dokáží být pěkně zákeřné svině, ovšem v jejich neprospěch hraje jejich nižší IQ, takže ti gratuluji k tvému intelektu a ke tvé slovní zásobě, která si s nimi hravě poradí .

    OdpovědětVymazat
  14. No jo, internetový diskuze, to je peklo na Zemi. Když se tam člověk ochomýtne víckrát za sebou (a je jedno, na co ta diskuze je zaměřená, všude je to stejný), zjistí, že někteří lidé asi žijou jen proto, aby mohli sedět na zadku, každou minutu aktualizovat hlavní stránku a vysírat ostatní. Já teda nevím, nejsem úplně v miminech zběhlá, ale vždycky jsem vykrmený mimina a batolata brala jako normální věc. Není přece možný podle toho soudit, že už z toho nevyroste - jakože jsem si vždycky myslela, že vyroste, pokud rodiče nejsou čuňata, co se rádi přežírají. Moje sestra byla jako mimino děsnej špekoun. Má skvělý fotky, děláme si z ní kvůli tomu srandu, i ona ze sebe. Měla takový ty záhyby na stehnech, asi čtyři tukový pneumatiky na každý noze, nemluvě o rukou.

    OdpovědětVymazat
  15. Mně zase všichni podezírají,  že maleho týrám hlady. Jak byl veliký na začátku (dle doktorky), tak se teď vytáhl a váha jde pomaleji. Jenže on se furt hýbe! Kojení má dost. Už se kojí i na bříšku, protože si hraje, já si čtu a najednou mám přísavku. Pak si odplazi se hrát a za chvilku mám zase přísavku.Včera mi v XxxLutz normálně bral řízek a cpal se jim. Navíc já jsem do puberty byla tyč. Kost a kůže. Manžel do 25. Všechny posílám do háje, rodinu rovnou do neděle, protože jsme snad se Svištěm doma my, ne? A doktorka? Je to prima hodná a pečliva žena. Ale trvá na prikrmech v zidlicce,  lžičkou a kasovite stravě. A Svist? Na mamince nebo tatínkovi cpe do pusy sushi,  řízek,  brambor, okurka... nejí, ochutnava. Takže mám z buclateho chlapa maleho atleta.

    OdpovědětVymazat
  16. [8]: No, teď jsem skoro ráda, že tu dětskou fotku u sebe nemám, takže koláž ani udělat nemůžu

    OdpovědětVymazat
  17. i takový sportovní kočárek může trochu přispět k větši aktivitě kojence..umožní mu rozhlížet se a tak trochu víc se hýbat, než když jen leží v klasickém kočárkuhttps://zelenazirafa.cz/cs/8-sportovni-kocarky

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...