pátek 28. září 2018

Poznáváme Česko

Po dlouhé době jsme si naplánovali dovolenou. Plán byl dokonalý. Promyšlený do posledního detailu. Začneme rozlučkou se svobodou, pak si dáme 2 týdny cestování po vlasti a zakončíme svatbou.

Mám dvě skvělé kamarádky z vejšky. Jedna se s přítelem rozešla týden před svatbou. To však neznamená, že ta druhá se s tím svým nemůže rozejít měsíc před svatbou.... tak si tak říkám, jestli já tehdá před třemi lety neudělala něco blbě?! :D

Můj dokonale promyšlený plán A se zhroutil. Třeba vymyslet plán B. Plán B se postupně taky rozpadl, třeba vytvořit plán C. Na D už bych se vykvákla! Na C však nakonec naštěstí došlo.

Protože jak víte, nemám času nazbyt, co takhle vám to tu zaplácat fotkama a udělat si malý kvíz? Hádejte, hádejte, kde jsme byli, co jsme navštívili. Nepodvádět, negooglovat!


Jako první nás ve svém bytě vřele uvítal a s all inclusive ubytoval Martinův prastrejda. 13let se neviděli, 13 let uběhlo od doby, kdy byl Martin v bytě ve můěstě ********* naposledy.
Maršálkovic historka: Chci do infocentra, žádám Martina, ať mi ho najde na mapě v mobilu.
Vede mě tam. Vede mě snad 2 kilometry.
"Tady to máš."
Stojíme před zákaznickým centrem MHD....

V tomto městě stojí u náměstí věž, zvaná Zelená brána, ze které máte takovýhle krásný výhled na město.


Obávám se, že název města bude prozrazen, když řeknu, že jsme se jeli podívat do Perníkové chaloupky. Moc zajímavé místo s vlastní pohádkovou měnou, krásnými perníčky, úžasnou průvodkyní a ježibabou s vousama! :) Pouze vstupné je řešené nešťastně, kdy 80 korun platí opravdu každý, i sebemenší miminko.


V tom samém městě můžete navštívit i Muzeum kouzel. Najdete tu nejrozsáhlejší soukromou sbírku kouzelnických rekvizit v ČR. My se účastnili i kouzelnického vystoupení dua Standa a Zdena. Přirovnala bych k duu Eva a Vašek, ale byli moc milí a to je hlavní!


Stále se nacházíme ve městě *********. I toto město, má svůj zámek. Prohlídky nejsou tradiční s královským nábytkem, ale ve stylu ukázky fresek a muzejních expozic. Zde expozice "příroda".


Ve městě se nachází i Natura Park, enviromentální návštěvnické centrum s řadou zajímavých atrakcí.


Jedeme dál! Tentokrát do města ****** *******. Na břehu řeky Labe tu stojí vodní elektrárna Hučák. Vzdělávat se je třeba odmalička, navštívili jsme zajímavou interaktivní expozici "obnovitelné zdroje".


Hned u elektrárny se rozléhá krásný park "Jiráskovy sady", v němž stojí dřevěný Kostel sv. Mikuláše z 15.století, který byl rozebrán a do ****** ******* dovezen ze Slovenska v roce 1934-


Na náměstí se tyčí opravdu vysoká (72m) Bílá věž, která v sobě ukrývá třetí největší zvon České republiky- Augustin. Žádné dřevěné schody, interiér je moderní, ale velice hezký.

A teď jeden z nejhezčích zážitků naší dovolené. V malém parčíku se tu nachází železnička dlouhá necelého půl kilometru, na které se můžete svézt. Tři okruhy za 40 kaček na osobu. Vážně skvělá věc.


Další vřelé uvítání nás čekalo u Jitky a Mikea, našich přátel z Anglie, kteří nám poskytli další nocleh na jejich chalupě.


Co by to bylo za výlet bez pořádné ZOO? A to rovnou té ve ***** ******, kde jsme byli i ubytovaní v malém domečku přes přes Airbnb.


Věděli jste, že **** není žádný zámek, nýbrž bývalý špitál?? Přiznám, já ne. Zjistila jsem to až na internetu, když jsem hledala místa, která navštívíme. Zde absolvoval Mathi svou historicky první prohlídku interiéru s průvodcem.


Svou druhou prohlídku zmákl levou zadní na místě, které jistě všichni poznáte. Ano, jsou to **********.
Budu vzpomínat mimo jiné na to, jak kolem jel pán s valníkem plným nádherných velkých jablek, zastavil, motor nastartovaný a něco nám povídá a ukazuje na valník. Nerozuměla jsem, myslela jsem, že se asi ptá, jestli mu nepadají jablka z valníku... napotřetí jsem rozuměla dobře. "Vemte si nějaký jabka!" Jen tak, zadarmo. Vzala jsem si nesmělě dvě, pán krčil rameny, že si jich neberu víc... byly fakt výborný a lituju, že v tom údivu mě nenapadlo říct, že si od něj aspoň kilo koupím.


Nedaleko našeho dalšího ubytování v penzionu Wolf, leží město ******. Štěstí na klasické prohlídce jsme již nepokoušeli, zvolili jsme prohlídku věže, terasy a sklepení bez průvodce, což bylo pro nás stejně nejatraktivnější, na věže a rozhledny my jsme prostě úchylní.



Zmiňovaný penzion Wolf leží u známé vodní nádrže jménem ******. Jak vidíte, Mathi byl spokojen a my též, potkali jsme zde moc příjemné lidi, vysokoškoláky, s fenkou seniorkou, synem pouze o 3 týdny starším, maminka Klára je psycholožka amá navíc přehled o ergonomických nosítkách...víc náhod už by snad nešlo? Ale šlo, taťka Mirek je narozen 17.11., tedy shodně jako Mathi :D


Kvůli nepříznivé předpovědi počasí jsme se nakonec rozhodli dovolenou ukončit předčasně. Poslední den jsme však museli věnovat městu ******* *** *******. Městu Martinových vzpomínek. Jezdíval sem za babičkou, kterou měl moc rád. Navštívili jsme ji na hřbitově, podívali se na vchod v domě, kde bydlela, lezli po těch původních klasických prolézačkách, které tam stály už před mnoha lety.
Na malé nákupní třídě jsme vstoupili do obchodu, přičemž dveře nám sám od sebe přidržel asi 12tiletý klučík. V obchodě se mě pak ptá:"Můžu si ho pohladit?" Hledala jsem Ketynku, ale pak si uvědomila, že ta je na dovolený u našich. Ten klučina si pak po mém svolení s takovou dobrotou hrál s Mathim.... že mě to až dojalo! Jó, někde je svět ještě v pořádku :)
Mimo to, se ale ve městě nachází Muzeum hraček. Velice zajímavé je, že je umístěno v bytě, kde žila a svou kuchařku napsala M.D. Rettigová!

20 komentářů:

  1. je to jasné musím si udělat výlet po ČR
    protože nic neznám a přitom mám pocit že jsem na některých místech určitě bylajak jsem viděla ty fotky normálně jsem myslela že jsi vyměnila manžela vypadá jinak

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: A nepoznalas nic? Jsem myslela, ze se bude psat do komentaru, kdo kde uz byl nebo kdo co poznal Vypada jinak? Mozna tak vlasy, ze si zas zkratil...jinak je bohuzel porad stejne velikej

    OdpovědětVymazat
  3. Poznala jsem Ratibořice - tam jsme kdysi byli se školou. A ta ZOO - Dvůr Králové?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: I když u tý ZOO mi nevyhází hvězdičky.   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Spravne! Hvezdicka mi tam chybi, mas pravdu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. A ještě jsem uhodla Pardubice. Tam jsem sice už 2x byla, ale vůbec jsem netušila, že mají takové pěkné náměstí. (Byli jsme tam na koncertech, takže v úplně jiné části města).  Uf, a zbytek nechám ostatním.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Jůů. No vidíš to, tam jsem taky byla, ale už je to 20 let. Sakra, začínám si připadat - dospěle?

    OdpovědětVymazat
  8. Zoo jsem prvně tipovala Hradec Králové - hvězdičky byly jinak, takže Dvůr jsem doplnila až na druhý pokus. A jinak? Bída. Z Pardubic znám akorát nádraží, pension Vektor a nějaký kongresový sál, kde jsem den na kongresu strávila.

    OdpovědětVymazat
  9. Mám výhodu, že jsem od Pardubic,takže to byla pro mě taková větší procházka po ,,okolí". Jen to co je pod Ratibořicemi jsem si spletla, trklo mě to až při pohledu na dolní fotku vpravo

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný výlet, již bylo psáno kde jste se to nacházeli.
    Přidám snad Náchod,Rozkoš,špitál - Kuks? A ta elektrárna je Hradec Králové?

    OdpovědětVymazat
  11. Jejda, vy jste nějak povyrostli!
    Hlavně, že jste si to tu užili .

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: No jo, nemam doma zadny trasoritky![10]: Vsechno spravne, zbyva posledni misto, a to je Rychnov nad Kneznou.[9]: Proto jsem ji dala az posledni, aby to nebylo tak jednoduche. Ten pohled z namesti je vskutku krasny a nezamenitelny.[8]: Ja jsem v Pardubicich take uz byla, ale jen na basketbalovem turnaji pred 10 lety a nepamatovala si nic... az ted cestou na namesti jsem zazivala obrovsky pocit deja vu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jé, poznávám všechno, troufám si říct. V těchto místech, nebo přinejmenším v jejich okolí, se nacházím poměrně často
    Pěkné výletování i fotky a malý pěkně roste

    OdpovědětVymazat
  14. Vím pouze Pardubice, Dvůr Králové (?), hospitál Kuks a Jaroměřice s Babiččiným údolím :).
    Moc pěkný poznávací článek :).
    Ve Dvoře Králové, Kuksu a Jaroměřicích + Babiččino údolí jsme byli o prázdninách na dovče :). Bylo to krásné.:)) Hezky jsem si teď zavzpomínala.
    Na Kuksu dělá průvodce kamarád (třeba vás provázel??), takže od něj vím, že je to hospitál :)

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Myslis Ratiborice Tam se ti zapletla zas Jaromer, ta je taky nedaleko, tam jsme taky byli, ale to je mesto, kde se zastavil cas, na namesti zkrachovale prazdne kramky, zadna restaurace... to ani nestalo v clanku za zminku.
    Provazel nas mlady muz kolem 28let tipuju... hubeny... on by asi vedel, pac nas po pouhych dvou vterinach napomenul, ze Mathi nesmi rusit a hadam, ze moc miminek v nositku tam nema :)[13]: Tak to mas stesti, tato cast republiky je moc krasna ( pred par lety jsme cestovali kus vedle, Jicin a okoli). Ta CR je krasna cela proste, to me na ni bavi, ze vsude je neco na hezky vylet.

    OdpovědětVymazat
  16. Jsem natvrdlá, já si nejdřív myslela, že je to jedno město...pak mi přišlo divný, že bydlíte zase jinde...já poznala akorát vás...

    OdpovědětVymazat
  17. Ehm, ehm, já budu dělat, jako že se hádání vyhnu, protože už to tady přede mnou poznali správně jiní - a taktně tak zamlčím, jak moc jsem mimo

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: To musis cist, ne jen prohlizet obrazky
    Ze bydlime zas jinde? Ale kusuj![17]: Ale prd, nerikej, ze Pardubky, Ratiborice a Kuks bys nedala...nebo i ten Dvur! A to uz je snad vic jak polovina :)

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Ano, prohlížela jsem si hlavně Tvého krásného Napucánka, toho malého...

    OdpovědětVymazat
  20. Tak já poznala jen Pardubice (spíš vydedukovala, nikdy jsem tam nebyla, jen porjížděla autem a to se nedá počítat ), Ratibořice, Kuks a napadl mě Dvůr Králové, ale nějak mi to nevycházelo..

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...