neděle 14. října 2018

Ozdob nám stromeček

Pro někoho na Vánoce brzo, ale já zrovna včera večer, stále brzy, ale už tma, říkala Martinovi, jak by byl ten podzim se zimou depresivní a chmurnej, kdyby těch Vánoc nebylo. Jo, patřím k lidem, který je řešej už od záři, října. Se zálibou si prohlížím dekorace v letácích, s nadšením hromadím dary, dárky a dárečky.... Martin říká, že jsem takovej mraveneček. No, vlastně to docela trefil.
Taky už se nemůžu dočkat listopadu, kdy se pustím do prvního cukroví, po letech u nás byt bude zase vonět perníčkem.

Letošní Vánoce budou stejné, ale přeci tak jiné.
Stejné v tom, že je zase nebudeme trávit v Čechách (už počtvrté!), jiné v tom, že se snad zase v rámci možností v klidu najím... minulý rok jsem u večeře kojila, a nejspíš jsem se i zvedla předčasně, tak snad se těch Vánoc letos dožiju!
Ale co bude naprosto největší novinkou pro všechny zúčastněné, bude živý stromeček (s certifikátem FSC pokud možno)! Vlastně vůbec nějaký, jelikož ty papírové a miniplastové kýče se snad ani počítat nedají.

A jsme u toho. Nemám ozdoby. Jenže ozdoby nejsou věc jentak ledajaká.... jednou frčí modrostříbrná, jindy, zlatá, jindy červená... jednou tohle, jindy ono... a mně je to fuk! Všechny módní stromky mi přijdou sterilní a neosobní... jsou krásné, to zas nechci urazit vaše stromečky, ale já takové domů nechci.
Odjakživa pamatuju stromeček, co hrál všemi barvami a ozdobami. Čokoládky, Arabesky, slaměné, plastové, skleněné, kovové, ve školce vyráběné, koule, blikačky, třásně.... a hvězda! Na stromeček u mě prostě vždycky bude patřit hvězda!

Tak jsem dostala takový nápad... pomůžete mi vytvořit stromeček, co má duši? Stromeček, u kterého si řeknu: "Ááááá, tahleta ozdobička, ta je od té a té, vyrobila/koupila/darovala ze svých ozdob, protože....".
Samozřejmě nemusíte, a budu vás dál mít ráda, i když tento článek přejdete bez povšimnutí. Ale každý dopis/balíček ozdobou a psaným slovem (však jsme blogerky, ne?! :) ) mě neskutečně potěší. Hlavně mi tam nezapomeňte napsat zpáteční adresu!

Pouze technická. Pokud se chcete této charitativní akce účastnit, je třeba to učinit tak, aby dopis došel do 17.listopadu (mimochodem, jak jistě víte, datum narození našeho potomka, takže to můžete vzít jedním vrzem a rovnou mu popřát všeho nejlepšího a ještě 100x tolik, a to se vyplatí!), později už totiž v Čechách, kam budou dopisy směřovat, nebudu přítomna.
Původně jsem chtěla, aby to bylo pro mě navíc ohromné překvapení a jako prostředníka jsem chtěla jmenovat Klávesnici... můžete si všimnout, že odkaz chybí. Blog byl totiž zrušený. Je mi to neskutečně líto, Klávesnice, jestli to čteš, měla bys vědět, že k Tobě jsem vždy šla první. Předběhla jsi dokonce i Padesátku s Helgou a to je skoro jako bys vyhrála olympiádu! (A vy, ženský, se opovažte kdy něco rušit!). Ať už ses tak rozhodla z jakéhokoli důvodu, držíme Ti palce, ale budeš nám tu chybět.... a věřím, že to množný číslo je namístě.

Mimochodem... ráda bych pak v Novém roce o našem stromečku a vašich dopisech napsala článek... tak budu doufat, že nebudu dělat, že tenhle článek nikdy nevyšel. (Moje druhý, přízemní já, mi tu celou dobu sedí na rameni a říká, jak jsem hloupá, bláznivá a naivní.... ale já mu ukážu! A nebo taky ne :D)

Tak šťastný a veselý! :D

27 komentářů:

  1. Také vzpomínám na barevný stromeček, na který jsme věšeli řetězy z barevných papírů. Hodně dávno jsem je dělávala ve škole já, později zase moje děti. V tomhle si na módní trendy fakt nepotrpím. Hvězdu nemáme už několik let, když se na Štědrý den rozbila, použila jsem vlastnoručně pleteného kulicha jedné panenky. Od té doby je tam ten kulich pravidelně   

    OdpovědětVymazat
  2. Jo ozdoby... Taky bych je chtěla. Ty z dětství... Tu všehochuť. Hele Martíku, teď jsem se dívala, ten blog Klávesnice 26.09.18 ještě existoval! Zatím to stále "visí" v mezipaměti Google. Zvláštní - a škoda...

    OdpovědětVymazat
  3. joo ozdoby to je věčný téma, celý léta jsem se snažila to nějak sladit, vzdala jsem to, mám ho taky přeplácaný.. to je ale výzva, obvykle takový akce ignoruju, u tebe se ale zamyslím, co originálního bych ti mohla poslat a adresa? Bejt tebou, tak se i trochu bojím

    OdpovědětVymazat
  4. Ťukavá by zasloužila na zadek, napsat takový poslední článek a za chvíli se smazat. Jestli to tu čte, ať chystá půlky...

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Teď jsem jí zrovna napsala krátký mail. Možná bys měla taky, Bloudíku.

    OdpovědětVymazat
  6. Já už si pár let přeju ozdoby žluté. Mám všechny možné barvy, ale žlutou prostě ne.
    Dokonce jsme měli i rodinnou hádku, kvůli blbé žluté barvě, protože mi drahý pořád cpal zlatou, že to je přece taky taková žlutá
    Jo a já se dobrovolně hlásím do akce [6]: Všechny jsme psaly

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Ty jo ten kulich jsem u tebe mozna cetla v minulych letech, ne? Ted jsem si vzpomnela, ze me to uz nekdy zaujalo, rozkosnej napad.[2]: Zbytecna snaha mi neco vysvetlovat, co znamena viset v mezipameti Googlu netusim [3]: Jakoze vid!![8]: Tak ta zlata se fakt nabizi [8]:[7]:[4]: Zinky me, napiste mi do zpravy mail a ja poslu. Nechtela jsem to tu psat verejne, ze jo, pak bych mohla skoncit pod haldou dopisu od fanousku, ze! Dikh moc, jste zlatucke A Helus prosim te... ja se nebojim...ale mysli na to, ze uz mame doma i nezletile! Zadny recky suvenyry, jo?!

    OdpovědětVymazat
  8. [2]:,[3]:,[8]:
    Klávesnička je OK, jen nestíhá. Ptala jsem se Kočkomilky...

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Tak to vysvětlím jednoduše: Ty se na články Klávesnice (jako běžný uživatel) už nedostaneš, zatímco já si je stále ještě (nějaký čas) číst mohu.

    OdpovědětVymazat
  10. Všimla jsem si vánoční kolekce už koncem měsíce srpna v jednom malém krámku tady u nás, takže ne, nezačila si příliš brzo.

    OdpovědětVymazat
  11. Máš článek na titulce, tak to si ozdobíš malý lesík...

    OdpovědětVymazat
  12. Dnes jsem viděla v obchodě vánoční dekorace, adventní kalendáře a tak. Přišlo mi to brzo, ale co kdyby někdo zapomněl, že

    OdpovědětVymazat
  13. Charitativní akce pro Maršálkovic stromeček, to se mi tak líbí, to je tak boží!
    Mailovou adresu máš u mého komentáře, pošli adresu .

    OdpovědětVymazat
  14. posílala jsem zprávou, došlo ti to? Pro jistotu přidávám e-mail taky nad komentář

    OdpovědětVymazat
  15. [17]:Sla jsem to jeste zkontrolovat, ale na mou dusi nic! Tak snad ode me to ted prislo :)[16]: Mas to tam...snad jsi teda fakt jen prochazk! Moderne bez OVA [15]: :)[14]: To teda cumakuju, to by me ted fakt nenapadlo Ale les zdobit nebudu, adresu dam jen vyvolenym [13]: :)[12]: No jo, Dorka nadblogoclovek. Nemela tys bejt ajtacka?

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám na stromečku ráda starou dobrou klasiku: Slaměné ozdoby atd. Moc velká moderna se mi nelíbí .

    OdpovědětVymazat
  17. Tohle je skvělý nápad!:) Doufám, že na to nezapomenu, kdyžtak mi prosím prosím na email pošli adresu:) Připojila bych se:)

    OdpovědětVymazat
  18. Tak mám vyrobené dvě ozdoby a napsaný dopis. To budete doma koukat. Ale nutně si to na něj vešet nebudete muset.

    OdpovědětVymazat
  19. Měla pro to svůj důvod, proč jej zrušila. Hele konečně ti pošlu ten dárek!

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Jo, a ja si ho povesim na stromek, to bude originalni! [21]: Bude viset, at je to cokoli![20]: Dekuji, poslu :)[19]: Tak to jsme na tom podobne
    .

    OdpovědětVymazat
  21. My jsme doma na stromek věšeli, co se dalo na nějaké ladění jsme si nikdy moc nepotrpěli, a vlastně nejen na vánočním stromečku... on celej náš barák je co místnost to každý pes, jiná ves (teď jsem si nemohla vzpomenout, jak to rčení nebo co to je, je, tak jsem ho pro jistotu vygooglila )
    Jenže co bydlím v Praze, tak jsem stromek nikdy neměla a tudíž nemám ani ozdoby natož originální, abych ti je mohla poslat   a přitom bych tak tuuze ráda chtěla!

    OdpovědětVymazat
  22. Jo a Klávesnička byl pro mě šok a pořád ještě je... když už jsem si udělala chvilku na čtení blogů, jako první jsem šla vždy k ní. A zrovna včera jsem tam chtěla zajít a nic achjo.

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Vid. Ty jeji clanky byly vzdycky presne tak akorat dlouhy a tak akorat ctivy [24]: To nemusi byt z tvych ozdob! Muzes ji i vyrobit nebo koupit, cokoli :)  A kdyz tam napises svou adresu, treba ti take prijde nejake prekvapeni....;)

    OdpovědětVymazat
  24. Dnes posláno! Vůbec mi nechodí reakce na komentáře a upozornění na nové články, takže pozdě, ale přece:[18]: Jsem prochazk, prochazkova bylo obsazený, to je totiž strašně netradiční příjmení. Stejně, jako Jana .

    OdpovědětVymazat

Pod stromečkem

Jsem si říkala, že tohle téma vám sem cpát nebudu, protože to je nudný, trapný, nikoho to nezajímá a ještě byste určitě záviděli. (Hele, cho...